PDA

Vis full versjon : Coilovers V70 R AWD



keberild
19/02/12, 17:55
Hei,

Har en 98' V70 R AWD, leter etter coilovers til denne bilen. Men det var ikke så lett. Noen som vet om det finnes? Kan coilovers til 2WD brukes hvis nederste feste "hylse/brakett" på demper flyttes over? :)

mrstfu
19/02/12, 22:16
hør med "Tore" her på forumet, han leita etter understellsalternativer til en V70AWD, og kom vel såvidt jeg husker frem til at det beste alternativet var de originale R-fjærene bak, i forbindelse med at om du senker den for mye bak, vil drivakslene kunne ta i bakre hjuloppheng, eller noe i den gata. noe særlig mer senk enn 30mm i forhold til en originalhøyde V70AWD kan du nok ikke satse på, med andre ord, bak er den nok ikke langt unna så lav den kan bli. foran kan du imidlertid senke mye mer, vet om folk med V70 FWD som kjører 85mm senk uten store problemer. om det er lovlig er en annen sak, men det får bli ditt problem:D

Aashome
19/02/12, 22:58
KW har et sett for AWD: http://www.vivaperformance.com/kw-coilover-kit-v70-awd-r-awd/

Skal handle dette sjøl straks.

mrstfu
19/02/12, 23:20
Der ja, det fantes, men ikke med mer enn 15mm senk utover originalt. Var det ikke KW Variant 3 Per Turbo hadde på Svarten? Innbiller meg at det er latterlig stivt, altså mer enn man liker.

Aashome
19/02/12, 23:26
Er nok stivt ja. Har jo også dette settet her da: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=86&Itemid=35

Blir nok like stivt uansett hvilken man velger men

mrstfu
19/02/12, 23:33
Synes FK kunne dratt frem noe fungerende til dette understellet, FK Silverline, som jeg monterte på Ren til Lightyear, var liksom midt i blinken hva stivhet angår. Veit akkurat hvor hjula er, men det er mulig å kjøre over en sneip uten å pådra seg multiple skiveutglidninger.

Aashome
19/02/12, 23:38
Ja, er litt synd at markedet er så lite når det kommer til AWD-understellet, men er vel en grunn til det. Hadde vært godt å kunne senke litt uten å måtte kjøre med nyrebelte.

mrstfu
20/02/12, 00:09
Det er jo helt sikkert mulig, om man har evnene til å spesialbygge og customize utover hva markedet tilbyr idag; sikkert også en måte å få til lavere høyde uten å gå utover driftssikkerheten, tilpasse andre dempere og slikt. Ser for meg den senkeblokka Kaphlenke viste til bakhjulsopphenget, noe lignende kan sikkert bygges i forbindelse med å få på et FWD-sett.... men da begynner man å gå utover kyndigheten til vanlige mann i gata, og man skal ikke kødde for mye med toleransene og klaringene bak der, spesielt i forbindelse med drivverket.

keberild
20/02/12, 16:43
Dette KW setter gjør nok susen :) Har leitet etter öhlins, men de lager ikke foran lenger :( Så da får jeg klare meg med KW settet :p

volvoRsport
20/02/12, 17:17
Der ja, det fantes, men ikke med mer enn 15mm senk utover originalt.

Det er minimum, maks er 45mm. Foran er det 30-60mm.

Refinement!
21/02/12, 02:02
Det er minimum, maks er 45mm. Foran er det 30-60mm.

Godkjent, ja. Kan senkes myyye mer:o

Tore
21/02/12, 07:02
Om du SKAL ha coilovers er vel dette det kuleste: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=86&Itemid=35