PDA

Vis full versjon : Motortrøbbel 2.0 turbo, hjelp!!!



Heffalompen
17/02/12, 00:40
Hei.

Skulle starte bilen etter å ha vært hos en kompis, og da starter forsåvidt bilen, men den går høyt på tomgang, rundt 1200 rpm, og når du prøver å gi gass, går den ikke høyere enn omtrent 2000 rpm. Høres også ut som motoren ikke går på alle sylindere, men dette kan jeg ikke bekrefte.

Tenkte med en gang at dette kanskje er luftmengdemåleren som sitter ved luftfilterboksen. Prøvde å koble kontakten til og fra mens bilen gikk, og det eneste som skjedde var en liten reaksjon i det jeg koblet den til igjen.

Det som er desto mer merkelig er at vi tok vekk måleren, koblet den fra, slik at det kun røret etter måleren stod igjen. Startet så bilen og motoren gikk plutselig som normalt.... Slo av bilen og startet på nytt, men da var den tilbake til samme tullet som med måleren tilkoblet.

Noen som har den fjerneste anelse hva som kan være galt?

Har syns at bilen har vært litt daff ved gasspådrag de siste dagene, at den på en måte trenger litt tid på å komme skikkelig i siget om mann f.eks. skal kjøre forbi noen...

Eneste er at jeg koblet til noen ekstralys for noen dager siden, men kan ikke skjønne at dette skal ha noe med saken å gjøre?

Sjakalen
17/02/12, 07:43
Må lese noen feilkoder.

Bare et tips her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?26852-turbo-problem-2001-s60-2-0

http://forum.vccn.no/showthread.php?29998-V70-2-0t-2001-turbotrykk-trøbbel&highlight=turbo

Heffalompen
18/02/12, 11:17
Tror kanskje det bare var kondens.. Byttet plugger + luftmassemåleren, men det hjalp ikke noe. Fylte på en skvett kondensfjerner og da kom den seg etter å ha stått litt.. Er fortsatt sånn at den harker når jeg starter den kald, men lar jeg den stå et min og starter på nytt så går den som normalt.

Får opp : Motorsystem, serv, enfordras når den oppfører seg merkelig..

Har ikke kjørt spesielt mye etter at den bedret seg, så kanskje den bare trenger å kjøres litt for å komme seg helt?

Turbo Garage
21/02/12, 20:38
Har oppelvd lignende selv på v70 00 mod.
Der skyldtes det att det var møkkete i gasspjeldet,
siden dette er elektronisk bør det vel gå lett.
Bare spray inn litt crc eller noe å tørke med en klut.
Vet jo ikke om det er slik på din, men bare et tips.:)