PDA

Vis full versjon : Startproblemer med 240 B230FD LH 2,4, nå med *VIDEO*<



Vegardb92
16/02/12, 18:10
Sliter med å plutselig å få start på volvo'n.

Når jeg vrir rundt nøkkeln så går startmotoren men motoren vil ikke fyre. Har på en måte tenning også, men vil ikke starte, begynner såvidt å putre, men så begynner å startern å klikke. Så det er på en måte 2 problem. Etter å ha kinna litt begynner startern bare å "spinne" og vil ikke ta lenger. Hører den men virker som den ikke vil ta i svinghjulet.

Jeg kjenner bensinlukta når jeg kjinner og pluggene var våte. Får også gnist. Men vil ikke starte likevel. Batteriet viser 12,3V og ca 11 når startern går.

Eneste som mangler på bilen er at jeg kjører uten lambdasonde. Men har fungert i månedsvis uten lambdasonde :P Bilen går også veldig bra når den først går.

Tenningsdeler kan kanskje være moden til utskifting. Har pluggledninger som har gått 55000 i mitt eie, og gud vet hvor lenge den har gått før det. Har også biltema fordeler, rotor og tenningsmodul.

E-APsq89r_g&feature=plcp&context=C3398557UDOEgsToPDskIJzciINmTF5X7U0b2PnLBJ

Jan turbo
16/02/12, 18:18
Sjekk pluggene dine,de er antagelig svarte av sot fordi du kjører uten lambda sonde. Og kast Biltema tenningdelene dine til fordel for noe bedre.

Vegardb92
16/02/12, 18:29
Skal til å bestille tenningsmodul, rotor, fordeler, kabler og bensinpumpe rele. Blir helt sikkert BEDRE av det, men hadde vert jævlig greit å fått starta den nå :P Er disse delene brukbar kvalitet på? Er vel ikke org volvo?

Pluggene var faktisk hvit og søkk våt av bensin når jeg tok dem ut. pusset og renset de men var fortsatt like trasig.

Men har noen anelse på det andre problemet mitt? Startmotoren slutter å ta mens en kjinner, gjerne rett før motoren begynner å putre i gang. Kan legge inn en film der en kan høre