PDA

Vis full versjon : Bakluke på 855 låser seg?



OHKorpan.
06/04/10, 21:40
Har fått ett rart problem med min 850 STV, NOEN ganger når jeg smeller igjen bakluka låser den seg. Bilen har jo sentrallås så alle dører låser seg.... Dette er jo ikke noe særlig hvis nøkkelen står i bilen, dette har ikke skjedd så langt unna reservenøkkler enda:confused:
Samme feilen kan skje hvis luka ikke går i lås når jeg "smeller" den igjen, når jeg da skal åpne den for å lukke den på nytt låser den seg "Halveis?"

Har nå kobla av sentrallåsen i luka, men noen ganger låser den seg nå også:rolleyes:
Irriterende.....

Takker for svar:)

magne850
07/04/10, 00:10
Har akkurat samme feil på min svarte T5R, og har låst meg ute av bilen et utall ganger. Har etter hvert blitt mer og mer vanlig at luka låser hele bilen...
Håper noen har svar...

OHKorpan.
15/04/10, 15:52
Er vi bare to med dette problemet?:rolleyes:

konso
15/04/10, 19:59
Noe slakke i mekanismen som låser?? Vil nok tro det er noe som er litt for løst/romt slik at låsinga kan smette inn.
Ville tatt ut låsen og sett over, kjent etter slakke el evt justeringsmuligheter. Kan være nok at staget fra nøkkellåsen er litt for lang, da smetter låsen lett i lås, for å si det sånn :)

OHKorpan.
15/04/10, 20:08
Har prøvd å sett på staget men der er det ingenting å justere på siden det er så kort vandring. Men trolig er det nok slittasje på låskassen som gjør att den låsarmen "Faller" i lås når luka smelles igjen....

Fant også noen sprekker rundt låsen, da vil låsen bli litt for lite avstivet.
Skal demontere hele låskassen og smøre opp når jeg skal sveise opp de sprekkene.