PDA

Vis full versjon : Foring i subframe 2001 C70.



Robert H.
15/02/12, 20:30
Er det noen av dere som har Vida som har bilde og evt delenummer på høyre subframe foring til cab?
Den er ikke lik de som står i rammen på de andre modellene, men i Vadis vises ikke forskjellen og heller ikke delenummeret.
Skiftet olje og filter på caben i dag, og syns bolten i høyre festet fremme der sto ganske offcenter ift foringen.
Skrudde ut bolten, og det er rimelig stor slakke rundt selve bolten og foringen (Bolten er ca 12mmØ og hylsen er ca 20mmØ) dvs det er ikke gummiforing i det hele tatt, kun en stålforing hele greien.
Trodde det skulle være gummi og stålhylse som bolten passet i slik at de ikke kunne være slakk der men det var det ikke.
Venstre foring er ovalt hull i og der er det i tillegg en stålhylse som bolten passer inni......

hgnubel
15/02/12, 20:59
Tok en kjapp kikk... vet ikke om det er til mye hjelp, men ser det er noe spesielt her for cab ihvertfall.

985111 er bolten som er spesielt for cab
1397330 er en skive som er for både cab og coupe
3507923 er foringen som er bare for coupe... sliter litt med å se hva cab har der i steden for.

Edit: dette var høyre foran altså

Robert H.
15/02/12, 21:35
Tok en kjapp kikk... vet ikke om det er til mye hjelp, men ser det er noe spesielt her for cab ihvertfall.

985111 er bolten som er spesielt for cab
1397330 er en skive som er for både cab og coupe
3507923 er foringen som er bare for coupe... sliter litt med å se hva cab har der i steden for.

Edit: dette var høyre foran altså

I Vadis er delenummeret for bolten til cab 981062.
Skiven er det samme nummeret
Foringen har samme nummeret som du har der i Vadis også, men Cab er ikke spesifisert.
Skulle tatt et bilde av greien, hele foringen ser ut til å være av aluminium men det jeg ikke skjønner er at det skal være så stor klaring mellom selve bolten og foringen.....

hgnubel
15/02/12, 23:11
Nummeret mitt på bolten er nok nyere enn ditt :) men det er ikke lett å se noe selv i Vida.

Kikket på instruksjonene for å ta ned og sette på igjen hele subframe uten særlig hell.. Eneste jeg fikk med meg er at det skal angivelig være 4x M14, nye bolter ved montering og 105Nm + 120 grader.

Tror gjerne bilde er tingen...