PDA

Vis full versjon : V70 2012, Diverse



All-inn
14/02/12, 10:55
Hei,
da har jeg bestilt ny V70 Drive Summum og er dermed tilbake hos Volvo etter å ha hatt mange forskjellige merker siden min første bil som var en 73 144 DL. Etter en god del research med informasjon på nettet og prøvekjøringer av diverse kandidater så falt valget på denne. Jeg valgte ut Mondeo, Passat og V70 til finalerunden og selv om de to andre var gode biler så var det ikke noe tvil, V70 fremsto (for meg) som en klasse eller to over. Jeg var meget spent på motor og kjørbarhet men fant raskt ut at dette ikke var noe problem. Gode sjåfører utgjør dessuten 30 -40 Hk, :o. Når det gjelder utseende så synes jeg at det er litt klasse over den. Jeg har vel ikke vært overbegeistret for interiør på de tidligere modellene men med de endringene som er gjort på 2012 mod så er dette blitt utrolig bra.
Jeg ser at det er noen her som har en bra oversikt over hva som finnes av utstyr og styling og har derfor et spørsmål.
1. Finnes det en dekorramme til tåkelys på V70 ala det som finnes på S60? Jeg vet om rammen til R-design men jeg synes at den blir litt mye. Jeg har bestilt med pyntelista for Ocean Race men kunne egentlig tenkt meg en litt diskret helramme.
2. Er det lurt å bestille med skvettlapper for beskyttelse eller er dett unødvendig?
Jeg er nå spent på leveringstid og synes dagene går utrolig sakte.

Nummer5
14/02/12, 19:32
Gratulerer med vel gjennomført valg! :)
Lurer selv litt på dette med skvettlapper. Det er ikke nødvendig i forhold til slitasje på karosseri i.flg. volvo. Fordelen er vel med piggdekk der du sparer steinsprut på frontruten til den som ligger bak. Utseendet blir kanskje et hakk vassere...eller ikke...
Dette er vel tilbehør og kan monteres hos volvoforhandler når som helst senere. Noen gjør det også selv, men da må man vist ha ei slik poptang -selv om det er klargjort for festene på karosseriet. Tror prisen er ca 1200(?) komplett for alle 4.

locked
15/02/12, 21:12
Svettlappar kan du berre bestille med ein gang. Det gjer det ufatteleg mykje enklare å vaske nedre del av dørene på bilen.

I utgangspunktet burde jo svettlappar vore påbudt på alle køyretøy i dette landet som er så glad i strøsand og piggfrie dekk. Og det ser jo slett ikkje verst ut heller :)

Ellers gratulerer med ny bil! :)

Allinn
20/02/12, 08:57
Okay, da blir det nok skvettlapper. Jeg har ennå ikke sett noen nye V70èr med dette og er litt usikker på hvordan de tar seg ut og effekten av dem. Ser at "Tholandsli" har dette på sin nye V70 DRIVe men de kommer ikke så godt frem på bildene. Men ettersom han har valgt å montere så går jeg ut ifra at de ikke er direkte skjemmende.

Cap.
20/02/12, 22:39
Gratulerer med godt bilvalg!

Lappene er forholdsvis diskre. Farge på bil kan jo spille inn, men de fleste vil nok prioritere fordelene.

Her er noen bilder av min med lapper fremme.

888889

THolandsli
21/02/12, 19:38
Skvettlapper er absolutt et must på disse bilene da de sliter veldig mye på skjermkanten fram uten. Jeg kjørte litt over 1000km med 18" før jeg monterte skvettlappene og kunne tydlig se at skjermkanten allerede var begynt å bli matt. Synes de ble veldig diskrete når jeg lakkerte de i samme farge som bilen.

Forhandleren jeg kjøpte bilen hos leverte forøvrig bilen med skvettlapper fram og bagasjeromsmatte som standard.

Allinn
21/02/12, 21:49
Takk for svar.

"Cap": Unnskyld at jeg spør men hvilke dekk og felger har du på bilen på bildet?
"Tholandsli": Har du skvettlapper både foran og bak?

Jeg skal ha sort bil, og sorte lapper mot sort bil og dekk vil vel ikke stikke seg så mye ut.

Cap.
21/02/12, 23:39
Dekkene er 245/40/18 Pirelli P Zero på Odysseus felg

THolandsli
22/02/12, 08:48
Takk for svar.

"Cap": Unnskyld at jeg spør men hvilke dekk og felger har du på bilen på bildet?
"Tholandsli": Har du skvettlapper både foran og bak?

Jeg skal ha sort bil, og sorte lapper mot sort bil og dekk vil vel ikke stikke seg så mye ut.

Jeg har foran og bak ja. Tror det kommer fram av bilder i prosjekttråden min.

EinarK
01/04/12, 21:55
Svettlappar kan du berre bestille med ein gang. Det gjer det ufatteleg mykje enklare å vaske nedre del av dørene på bilen.

I utgangspunktet burde jo svettlappar vore påbudt på alle køyretøy i dette landet som er så glad i strøsand og piggfrie dekk. Og det ser jo slett ikkje verst ut heller :)

Ellers gratulerer med ny bil! :)

Som tidlegare bilmekaniker MÅ eg berre sei meg 100% enig i synspunktet ditt om svettlapper.
Har akkurat kjøpt min første Volvo, ein brukt 2008 V70 2,4D summum 6MT.(ny i norge med berre 49000 på telleren)
Skvettlappar var heldigvis montert frå den var ny, men vurderer å få den understellsbehandla sidan forrige eigar sa at dette ikkje er utført.
Hot på utstyrslista no er spoiler og R-design detaljer i front, men speildeksel står eg over.

Allinn
02/04/12, 18:33
Jeg ser at reklamen for V60 DRIVe reklamerer med +15Nm Overboost. Har ikke sett dette på V70 2012 men gjelder det samme på denne også? Prøvekjørte forøvrig Powershift for noen dager siden og det var utrolig behagelig.

THolandsli
02/04/12, 21:55
Tror overboostfunksjonen gjelder kun for MY13.