PDA

Vis full versjon : Får for mye eller for lite bensin, starter ikke. Hjelp



OleE
13/02/12, 14:21
Hei. Har en 940 -93mod med B230FD motor (automat)..

kjørte helt vanlig for noen dager siden, så begynte bilen å fuske som aldri før.
og når jeg fikk stoppet ville den ikke starte igjen. Min første reaksjon var å bytte bensinpumpe og filter siden pumpen har hylt litt. (renset også pluggene). Da startet den, og jeg kjørte til butikken og tilbake, men på kvelden igjen var det ikke mulig å få liv på den..

Så nå står den stille, har sjekket at det kommer bensin til motor, og tok ut returslangen fra bensin trykkregulatoren og prøvde å starte men det kom ikke ut noe i retur.
Derfor har jeg en liten tro på at den kanskje er defekt og at motoren blir oversvømt og derfor ikke vil tenne??

http://img441.imageshack.us/img441/7672/img09257.jpg

Noen som har peiling?
bensin kommer frem til motor nå som ny pumpe er installert, tenner av og til men er ustabil..

Takk for hjelp!! :D

JonasS
13/02/12, 14:38
Ta av tilførselslangen, stikk den ned i en flaske, sett på tenningen i 3-4sek.. Da ser du om pumpa leverer. Får du med mor\far\kompisen så kan du få de til å slå av\på tenningen, så får du se om det er noe trykk ut av slangen også..
(Glemte å gjøre fast tilførselslangen her i gården en gang, å det kom usansynlig mye bensin ut av den lille slangen..:P)

OleE
13/02/12, 14:49
Ta av tilførselslangen, stikk den ned i en flaske, sett på tenningen i 3-4sek.. Da ser du om pumpa leverer.
Hehe, jeg har gjort dette allerede.. etter å ha tatt på tenningen 4-5 ganger, hadde jeg fylt opp en halvliterflaske.
så jeg vet det kommer bensin frem til motoren. :/

OleE
16/02/12, 14:06
Fikset.
var bensintrykksregulatoren :)