PDA

Vis full versjon : Nye varmeelement i setet



coche
13/02/12, 13:41
Ser i en artikkel på broom.no at på noen biler er det en ganske grei jobb å kjøpe seg uoriginale varmeelement som man kan montere. Er det en jobb som er grei på disse bilene? Vanskelig å demontere setetrekket?

850GLTsilver
13/02/12, 19:49
Slett ikke vanskelig å demontere.
Det er når man skal få det sammen igjen at vanskene starter. :p
Du bør i alle fall ha gjort noe tilsvarende før, altså trukket om stoler altså.

Du har sjekka om det ikke kun er termostatens ledninger som har løsna?

coche
14/02/12, 13:16
Har vel egentlig ikke sjekket så nøye hva som er feil. Men er lett å tro at det er varmeelementene som er gåen da bilen er rullet over 340000km. Tror ikke jeg begynner å demontere da jeg ikke har trukket om så mange stoler i mitt liv :) Får ta en titt ender der å se om det er ledningene.

hgnubel
14/02/12, 13:26
Har inntrykk av at det er ganske vanlig med brudd i kablene under førerstolen pga den gjerne røskes mest frem og tilbake. Ganske grei jobb å følge ledningene under stolen og se hvor langt du har 12V, siden alt er koblet i serie.

På min gamle 850 fant jeg brudd i termostaten, enkel sak å bytte uten at noe måtte demonteres :)

TomRK
14/02/12, 17:47
Har vel egentlig ikke sjekket så nøye hva som er feil. Men er lett å tro at det er varmeelementene som er gåen da bilen er rullet over 340000km. Tror ikke jeg begynner å demontere da jeg ikke har trukket om så mange stoler i mitt liv :) Får ta en titt ender der å se om det er ledningene.

Har akkurat gjort dette i min som har gått 339k nå, der bytta jeg begge elementene samt hadde nye trekk på stolen da de var rimelig herpa:p Kurant jobb men beregn en helaften og ha gode tenger til klipsene som er strie og skarpe.
Men sjekk ledninger først, på passasjerstolen min hadde kontaktene på termostaten ramlet av bare:)

FroBe
15/02/12, 09:07
Løse ledninger fra termostaten under setet var så vanlig at Volvo i noen land tilbakekalte bilene for å fikse dette (link (http://www.dealerrater.com/recalls/Volvo/850/)). Disse løse ledningene kunne kortslutte, og jeg tror de har startet flere branner i setet.