PDA

Vis full versjon : Ekstrasete til bagasjerom for Volvo XC70 D5 AWD 2007



Rogerfra
13/02/12, 13:16
Hei
Jeg er på leting etter Ekstrasete til bagasjerom for min Volvo XC70 D5 AWD 2007. Sete nr 6 og 7
Vet at det finnes ettermonteringssett på dette, men skal visst nok ha gått ut av produksjon.

Original delenummer : Volvo Extra Rear Facing Seat 8635609

Siste tallet angir fargen, men dette er ikke så veldig viktig :-)

Noen som har gjort dette før og vet om det er en "smal sak"?

Sliter med å få tak i dette, Noen som har tips?

mvh
Roger Frantzen

Vatnehol
13/02/12, 13:40
se på www.bildelsbasen.se :)

http://lmgtfy.com/?q=volvo+8635609

Rico
13/02/12, 18:29
Holder på med samme prosjekt selv med min 2001 V70. Skal hente setene etterpå, får se om jeg får montert de i morgen. Har forstått at selve setemonteringen er enkel, mens festingen av beltene krever litt demontering av sidepaneler o.l. Snakket med Biltilsynet i dag, og de mente det bare var å montere, bestille time for visning og så skal det være i orden.

tabbis
13/02/12, 20:01
Vil installering av ekstra sete utløse avgiftskrav?
Rart om ikke staten skal tuske til seg noen kroner her.

Rico
13/02/12, 20:54
Nei, ikke noe ekstra krav, såfremt bilen allerede er personbil naturligvis.

locked
14/02/12, 22:01
Eg kasta mine :p

Men eg meina å huske at eg tok vare på belta viss du treng dei. Beltelåsane er i bilen endå men resten har eg nok heime om eg ikkje har kasta det.

Du må skifte lukene i golvet, montere belterullar og beltelåsar. Så er det nokre deksel som er utsparing til beltet i sida på bagasjerommet.

Rico
29/02/12, 08:45
Da har jeg montert ekstraseter, og vist den hos Biltilsynet. Selve monteringen av setene gikk veldig greit. Litt pirk er det, man finner blant annet 2 av festehullene under kabelkanalen. Jeg hadde bilen i garasjen, og satte inn en vifte for å varme opp bilen skikkelig før jeg satte i gang. Dette fordi plastdekslene som må ned og kuttes litt i vil nok knekke veldig lett hvis de er kalde. Som nevnt må man kutte litt i plasten for å få på selene, samt fjerne litt isolasjon der hvor selve "snellen" festes. Jeg brukte Dremel til å kutte i plasten, det fungerte utmerket. Det er uthevet der hvor man skal kappe i plasten, så veldig enkelt å få det pent.

Når det gjelder Biltilsynet, så viste jeg bilen der i går, og fikk beskjed om at dette ikke skulle føres inn i vognkortet. Fikk med en kjøretøyforskrift som viste til at bilen ikke skal kjøres med flere enn den er registrert for, med unntakt av barn under 36 kg/140 høy som er sikret i egne barneseter. Disse setene gikk under den kategorien. Jeg fikk med kopi av forskriften, da jeg ikke er sikker på om alle tjenstemenn langs veien er klar over samme forskrift.

NB! Man kan ikke benytte eksisterende "balje" der hvor føttene skal være, men en egen som er til 7-setere. Denne klarte jeg ikke å oppdrive brukt hverken i Norge eller Sverige, så jeg kjøpte den ny (artikkelnr: 8641325 ).

mvh
Rico