PDA

Vis full versjon : Hjelp: Orginal utetemp måler, volvo 760 89mod



Ofs90
11/02/12, 13:06
Har et lite ønske om å få til orginal ute temp måler.. er en volvo 760 1989 moddel..
har tatt orginal utetemp måler fra en 1996 volvo 940 turbo.
er det veldig mye som må til for å få dette til og fungere?

Svirre
18/02/12, 11:12
Usikker på tilkoblinger, men å feste den til selve intrumentpanelet er null stress :) På venstre side så er det kun et plastikklokk som må fjernes, deretter så er det bare å sette inn utetempsmåleren og skru den fast. Når det gjelder tolkoblinger så veit jeg ikke om disse går på printkortet eller via ledninger. Mest sansynlig printkortkoblinger, og hvis det er det så kan det være mulig å lodde på det på printkortet (kan i hvertfall på min). Ellers er det bare å dra utetempssensoren ut i motorrommet og feste den foran.

R.G
18/02/12, 11:13
dem går ikke via printkortet. er ei egen kontakt som er tapet sammen med dem som går inn på instrumentpanel. denne kan hende ikke ligger klar på 760.

940 av di fleste årsmodeller ligger denne klar.

Svirre
18/02/12, 11:45
dem går ikke via printkortet. er ei egen kontakt som er tapet sammen med dem som går inn på instrumentpanel. denne kan hende ikke ligger klar på 760.

940 av di fleste årsmodeller ligger denne klar.

Hva er den flappen som går over den plassen da med tilkoblingspunkter? Mener å huske at jeg har sett det :confused:

Ofs90
18/02/12, 13:51
skal uansett bytte til komplett 940 elnett i motor rom og helt bak til hjerne koblingene.. så tror det eneste jeg trenger er kablene fra den store tilkoblingen til ute temp sensoren :) men det og finne kablene er en annen sak.. men kan jo sjekke om jeg finner det på et koblings skjema her på nett :)
du svirre.. ser du har en 90 760... har du hvert borti dette med fk nedi 760?
prøfte og lage til lh 2.4 nett fra 240.. men etter mye studering.. fant jeg ut det er enklere og sette inn 940 F nett.. fra før 95.. siden det kom nye koblinger etter 95.. med andre ord kan jeg bruke f, fb eller fx nett.. og dette vil i tilleg se orginalt ut.. og ikke et bomba motor rom :)
hvilket nett bruker du?

R.G
18/02/12, 15:01
Hva er den flappen som går over den plassen da med tilkoblingspunkter? Mener å huske at jeg har sett det :confused:

til ekstra varsellamper:) noen 760 har lamper hele turen bortover. var det på 89 usa turboen jeg hadde:)

Svirre
18/02/12, 15:53
til ekstra varsellamper:) noen 760 har lamper hele turen bortover. var det på 89 usa turboen jeg hadde:)

Ekstra lamper sa du? For hva da? :p

R.G
18/02/12, 16:17
det kan jeg prøve å sjekke opp.

ene er ihvertfall eksostemp (japan modeller), også er det to til, som jeg ikke husker i farta. lure på om det var ei turbo lampe der, og antispinn. dem er ikke for våres marked:)

Svirre
18/02/12, 16:21
det kan jeg prøve å sjekke opp.

ene er ihvertfall eksostemp (japan modeller), også er det to til, som jeg ikke husker i farta. lure på om det var ei turbo lampe der, og antispinn. dem er ikke for våres marked:)

Dem sitter på høyre side. Har slike montert i min bil, men som sagt ikke operativ! Men utetempten er montert på venstre side :)

Refinement!
18/02/12, 21:02
Ligger ikke klart elnett til utetemp på 760, dette kom først senere (93?)

tennpluggen
15/05/13, 18:48
http://i1218.photobucket.com/albums/dd416/tennplugen/DSC00134.jpg (http://s1218.photobucket.com/user/tennplugen/media/DSC00134.jpg.html)driver å skal etter montere ute temp i 940'n min som er 92 moddel men finner ikke denne kontakten :( noen som vet hva av strøm å jord den kontakta skal ha ?

tennpluggen
15/05/13, 21:11
fant kontakten i en eske. utrolig nok har jeg huska å ta den ut av en dele bil å merket ledningene så da trenger jeg ikke svar på spørsmålet mitt :)