PDA

Vis full versjon : Tannstangprodusent - noe system?



E_S
11/02/12, 10:47
Jeg må bytte indre styreledd på bilen min. Har funnet ut at det er forskjellig avhengig av produsent av tannstangen. Er det noe system på dette ut fra f.eks. årsmodell, eller er det helt tilfeldig slik at jeg må sjekke hva min bil har før jeg kan bestille? Det er da snakk om en 99-modell V70. (førstegangsregistrert sent i 1998, men 99-modell)

Erlend
11/02/12, 12:32
Jeg må bytte indre styreledd på bilen min. Har funnet ut at det er forskjellig avhengig av produsent av tannstangen. Er det noe system på dette ut fra f.eks. årsmodell, eller er det helt tilfeldig slik at jeg må sjekke hva min bil har før jeg kan bestille? Det er da snakk om en 99-modell V70. (førstegangsregistrert sent i 1998, men 99-modell)

det er enten TRW eller SMI system, dette kan du finne ut ved hjelp av chassinr. ditt. har du ett 4 tall i begynnelsen av det så er det TRW system og hvis du har 5 i begynnelsen av chassinr. ditt. ( etter yv1lw"4"/"5"*************) så er det SMI system.
gå på www.mekonomen.no og slå inn nr. ditt så finner du det under forstillingsdeler :)
eller send meg pm med reg.nr så skal jeg finne det for deg:)

E_S
11/02/12, 12:45
Chassisnummer er YV1LW48C6X2571515. Men ut fra det der er jo hele "48" en kode for motor B5204T4 mens der tannstangen angis er et annet sted på den metallplaten, ikke i selve chassisnummeret..

JP_Ra©ingTeam
11/02/12, 14:00
tannstagkoden står på Metallplata i motorrommet ditt..

helt til venstre, på kolonne nummer 2 under lakk koden din..

som regel 8 bokstaver og tall.. , mest sannsynlig er det siste tallet da 4 som igjen er Trw = M14 gjenger er det siste tallet 5, noe mer sjeldent er det SMI = M16 gjenger.. forøvrig gjelder dette kun Indre Endeledd.. på Ytre har det ingen Betydning om det er Trw eller sim.. da begge er lik da..

Erlend
11/02/12, 14:20
Chassisnummer er YV1LW48C6X2571515. Men ut fra det der er jo hele "48" en kode for motor B5204T4 mens der tannstangen angis er et annet sted på den metallplaten, ikke i selve chassisnummeret..

står det S eller 5 eller 4 på den?
leste på en amerikansk side at det var ett skille i 98 hvor de gikk over til trw tror jeg det var..

E_S
11/02/12, 15:23
Da får jeg vente til mandag når jeg er tilbake der bilen er og se hva som sitter der.. :)

Har slark i et indre ledd, så da tenkte jeg å skifte indre og ytre på begge sider siden jeg trenger hjulstillingskontroll etterpå uansett for å slippe at om et halvt år er neste ledd utslitt og jeg må betale for enda en hjulstillingskontroll.. :P

Erlend
11/02/12, 19:41
Om du skal bytte begge indre så er det samme hvilket system du har, for da bytter du jo bare begge til det systemet du vil ha:)

bortstun
11/02/12, 21:24
Om du skal bytte begge indre så er det samme hvilket system du har, for da bytter du jo bare begge til det systemet du vil ha:)

Det går ikke, da det er forskjellige gjenger på de to typene som JPracingteam skriver..

Erlend
11/02/12, 21:29
Ja, pokkern, jeg tenkte helt feil, leste at det gikk ann på en amerikansk side, trodde det var gjengene ut mot ytre endeledd jeg:P