PDA

Vis full versjon : Skifte håndbrekkwire på S60 2003 mod



Stigern
10/02/12, 13:22
Jepp, har bestilt delene. Skal få en som har skiftet på flere andre biler før til å hjelpe meg. Men er det noen tips, eventuelt tegninger som noen sitter på som kan være til hjelp?

Var nemlig på eu kontrol og der fikk jeg for stor variasjon i bremsekraft, hadde den i ettertid innom verksted for å sjekke hva som var grunnen. Viste seg å være dårlige håndbrekkvaier.

Vatnehol
10/02/12, 18:10
bytt alltid begge.
napp opp plastikken rundt handbrekket håndtaket. løsne vaieren så den er helt slakk. så av med hjula og bremskivene bake, og monter av vaieren på utvideren i navet bake. skru ut klipsene som holder vaierene under bilen.
så tar du ut nederste del av baksetet, og i bakerste oppbevarings rom fjerner du myntholderen(bare å nappe ut) og trekket ned i. så skrur du ut bunnen så du kommer til y'et som vaieren kommer til fra begge sider. løsner de fra y'et, og får en til å hjelpe deg å drage de ut, passe på de ikke drar meg gummi foringen som skal holde tett fra utsiden som sitter i legg høyde der chassi går opp mot rompe delen på baksetet, du må ta handen nedom trekket å kjenne etter. monter opp nye og stram vaieren til siste slutt. må etterstrammes etter noe bruk.