PDA

Vis full versjon : 99 V70 Får bare varmluft på førersiden.



t.b
09/02/12, 21:35
Hei. Har en 99` v 70 10v med manuell regulering av varmeapperat. På fører siden kommer det bare varmluft ut, ikke det store problemet nå til dags, men hett om sommeren. AC virker heller ikke.

Noen tips til hva det kan være?? AC problemet regner jeg med er mangel på gass. Evt pris på reperasjon. Bor i Bergen.

850GLTsilver
10/02/12, 09:05
Vaier som har hoppet av tenker jeg. Siden du snakker om manuell AC.
MEN det kan jo være en servomotor som er gåen også.
Får vel sjekke opp med VADIS hva som sitter på det spjeldet.

t.b
12/02/12, 18:53
Takk for svar, nå skal det sies at det er en skam for alle hobbymekanikere at det står det på min profil... Må hele dashbordet av da eller?? (om det er wieren)

850GLTsilver
13/02/12, 10:29
Mener at du kommer til de der uten å ta av dashbordtoppen, men det vil nok lette jobben en god del uansett.
Titta litt på det klimaanlegget inne på VADIS, og der sitter det en motor på venstre side. Men dessverre ingen forklaring om hva den styrer. Det er jo i tillegg en rekke slike vire-styrte armer som styrer spjeld ellers omkring, og siden det er varmen på førersiden alene som er utsatt for dette, så vil jeg tro at viren har falt av enten ved spjeldet, eller oppe ved knappen på betjeningspanelet. Kan vel også være akslingen til spjeldet som har røket også.

Lykke til.

T90
14/02/12, 20:24
noen som vet hvordan man demonter dashbordet på passasjer siden så man kommer til varmeapparatet?

850GLTsilver
15/02/12, 14:08
noen som vet hvordan man demonter dashbordet på passasjer siden så man kommer til varmeapparatet?

Du må ta av hele toppen.
Er en HOWTO inne på Tips Triks & Howto her på forumet.
Men generelt sagt, så er det skruer bak alle dysene i dashbordet, samt innunder toppen av kombiinstrumentet og under over hanskeromsluka. I noen tilfeller må Airbag på passasjersiden også kobles fra. Anbefales at batteriet da er frakoblet, likeså ved remontering.