PDA

Vis full versjon : Stempler å div... B230ET



miokiil
09/02/12, 17:13
Har en 740/745 med en b230et motor, å den ene stemplet har gått.. Å vurderer da å sette inn no grommere stempler å råder. Noen som vet hva jeg trenger å hvor mye dette vill koste. Vill ha noe som holder.

Vet ikke helt åssen orginalt funker om det er bra eller dårlig, eller om det har no veldig å si

Takk for svar

JonasS
09/02/12, 17:26
Sten parner selger vel pakker med råder og stempler for rundt 9000skr tror jeg..
Ellers har du pedersenracing som fører kg-sortimentet.
Kimmit.no har "overhalingspakker" til B230.
BCB kan sikkert hjelpe.

miokiil
09/02/12, 17:46
Takk for svar skal sjekke litt rundt:)

Batland
10/02/12, 13:08
Har en 740/745 med en b230et motor, å den ene stemplet har gått.. Å vurderer da å sette inn no grommere stempler å råder. Noen som vet hva jeg trenger å hvor mye dette vill koste. Vill ha noe som holder.

Vet ikke helt åssen orginalt funker om det er bra eller dårlig, eller om det har no veldig å si

Takk for svar
Hvis rådene er nyere enn 1989 og stemplene dreies ned til å gi ett faktisk kompresjonsforhold som ligger fra 7,8 - 8,2:1 så rekker de originale Volvodelene forbausende langt forutsatt at man unngår:

1. Å kjøre motoren MAGERT! (pga for små dyser, for liten bensinpumpe osv.)
2. Å kjøre kjølevannet ALT for varmt. Eldgammel og skitten originalradiator og elektrisk vifte + burning.
3. Å kjøre motoroljen ALT for varm. For lite kapasitet på oljekjøler og ingen oljetempmåler.
4. Å kjøre ladeluften ALT for varm. (Utett trykksystem inkl. dritt bling-blind dump og dårlig, smal intercooler.)

Egentlig selvfølgeligheter, men slik kan lett bagatelliseres en varm sommerdag på bane, og det er da problemet er størst.