PDA

Vis full versjon : V50 uten parkvarmer



marius@foldoy.no
09/02/12, 15:39
Hei

Vi har en V50 1.6D som vi fikk kjøpt for snart 6 mnd siden. Da det ikke har vært skikkelig kaldt på vestlandet så har vi heller ikke tenkt noe over dette med parkvarmer.
Men nå som minusgradene har kommet så tenkte jeg jo seff å sjekke hvordan jeg fikk gang på denne saken, men så viste det seg at dette ikke var tilstede.

Jeg visste at bilen var importert, men regnet vel nesten med at den var tilrettelagt for norske vintrer.

Har jeg noen krav mot selgeren(privat) om dette? Skal disse bilene egentlig ha parkvarmer for å kunne håndtere norske vintre`?

(Husker bare det var en sak om dette vedrørende Toyota)
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Fikk-hevet-kjp-av-bil-uten-vinterpakke-2867383.html

volvoRsport
09/02/12, 15:45
Dieselvarmer er jo ekstrautstyr også i Norge, så der kommer du ikke langt.

marius@foldoy.no
09/02/12, 15:50
aki....

noen erfaringer med Defa sin blokkvarmer her?

todleif
09/02/12, 20:10
Tar nesten like lang tid på å få opp driftstempen. Slipper glødingen. Men med kupévarmeren so er jo kupéen oppvarma når du skal køyre. (eg har ein 03 S60 2.4D uten dieselvarmer)

Braathen142
10/02/12, 08:49
Ellers så selger Volvo orginalt "defa" system til bilen har det selv på min :p
(Er ikke defa men husker ikke merke på det)

Dimmur
10/02/12, 18:31
Calix er "volvooriginal" motorvarmersystem. Anbefaler deg absolutt å få montert motor og coupevarmer. HATER å sette meg inn i kald bil på morgenen, godt for både eier og bil. Forutsetter jo selvfølgelig at du har tilgang på strøm der du parkerer bilen.

Du kan selvfølgelig ikke laste selger for at bilen ikke er utstyrt med dieselvarmer, det burde du ha sjekket når du kjøpte den.

texans
11/02/12, 22:19
Alle Nordiske biler er levert med dieselvarmer, dog er parkeringsvarmer med tidsur ekstrautstyr. så å kjøpe import fra belgia og tyskland er veldig ofte bomkjøp da varmeapperatene funker dårlig når kulda setter inn.

Kjexx
31/03/12, 01:03
Jeg har tidsinnstilt parkeringsvarmer. Og det eneste jeg kan si om det er <3

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk