PDA

Vis full versjon : S60 2002 - Byttet drivaksel og hjullager , drar mot venstre



aarnes
09/02/12, 09:01
Folkens.
Etter at jeg hadde et ublidt møte med en betongkloss før jul måtte jeg bytte hjullager.
Byttet drivaksel i samme slengen.

har forøvrig bytta det på andre siden tidligere.

Virker som om bilen drar noe veldig mot venstre når jeg gir gass nå.
Hva kan ha skjedd?
hadde forstillingskontroll på bilen for 1mnd siden, og da var alt bra.
ikke noe slark noen steder.
kan ikke tenkte meg at vi skada noe når vi bytta aksel og hjullager nå heller.
kaliper blir ikke varm, så tror ikke det henger på heller.

forslag noen?
kan såklart bare være at alt har blitt mye tightere og det er sporingene i veien som gjør det...

skarlberg
09/02/12, 13:10
Åssen oppførerer den seg under hard nedbremsing da?
Vil den bare til venstre når du gir pådrag? eller hele tiden?

aarnes
09/02/12, 13:15
Kun ved pådrag. ikke under nedbremsing.

Tore
09/02/12, 13:16
For å ta ut drivakslingen, løsnet du da nedre bærekule eller "camberboltene" mellom fjærbein og nav?

Om du løsnet "camberboltene" og ikke fikk dette korrekt sammen kan du ha klusset med forstillingsinnstillingene; er ikke mye spissingsfeil som skal til før det sporer og ikke oppfører seg riktig.

aarnes
09/02/12, 13:19
Løsnet bærekula og løfta det fra hverandre.

Vatnehol
09/02/12, 21:35
kan smelleen du hadde vært så kraftig at hele frem traversen har vridd seg bare en liten tanke? er ikke mye som skal til. etter hjulstillings kontroll så vil vinklene være rette, men under pådrag da vil foringene vil gi litt etter så vil de gi skjevt etter og dermed vri bilen. f.eks til venstre.

aarnes
09/02/12, 21:36
nei det har jeg mine tvil til, at den skal ha blitt så skeiv. dette skjedde før jul og bilen var som normal helt til vi byttet aksel og hjullager.

cortinaterje
10/02/12, 07:07
Tok du hjulkontroll før eller etter du byttet lager og aksel?

aarnes
10/02/12, 08:12
Tok du hjulkontroll før eller etter du byttet lager og aksel?

Før. vi tok kontroll rett etter at det skjedde, for å sjekke om noe hadde blitt skjevt. og alt var fortsatt innafor når vi tok kontrollen.

cortinaterje
10/02/12, 10:27
Før. vi tok kontroll rett etter at det skjedde, for å sjekke om noe hadde blitt skjevt. og alt var fortsatt innafor når vi tok kontrollen.

Da må det være noe galt med de nye delene eller jobben som er gjort. Jeg hadde demontert og gjort jobben en gang til var det meg.

Hadde også testet ut på en åpen parkplass el. lign med jevn asfalt for å være sikker på at ikke det er sporing fra dårlig asfalt/vegbane dette kommer fra.

aarnes
10/02/12, 10:29
hehe enig med deg. tviler på at det ernoe feil som er gjort. det er liksom ikke så mange feil man FÅR gjort.
skal ta av hjulet og sjekke at det sitter riktig på. kan jo hente at det ikke sitter som det skal. (Flaut å si,men)