PDA

Vis full versjon : automat slurer etter motor bytte!?



Bjerkelund
08/02/12, 17:58
Hei. jeg bytta motor og girkasse for litt siden(hadde ikke motor og gir frahverandre)
måtte da fylle på olje, og når jeg gjorde det så funka det fint rundt 2 mil, så begynte den og gire opp og ned og fortsatte sånn, også begynte den og slure og gikk bare fremover på høøyt turtall, hva kan det være? må jeg fylle på mer eller er kassa gåen?

R.G
08/02/12, 19:13
må nok fylle på merre olje. ta å peil olja di.

men det syndromet tyder på for lite olje

Øygard
08/02/12, 19:43
Det høyrest ut som det er lite olje og då må du ikkje kjøra før du har fylt på. Veit du korleis du sjekkar olja på automatkassane? Eg trur motoren ska ga, og so ska du ta han innom alle gira og so setta han i P eller N og la bilen gå på tomgong når du peilar. Eg veit ikkje om detta stemmer for eg har lite greie på automatkassar men eg trur det er omtrent sånn.

R.G
08/02/12, 19:46
Det høyrest ut som det er lite olje og då må du ikkje kjøra før du har fylt på. Veit du korleis du sjekkar olja på automatkassane? Eg trur motoren ska ga, og so ska du ta han innom alle gira og so setta han i P eller N og la bilen gå på tomgong når du peilar. Eg veit ikkje om detta stemmer for eg har lite greie på automatkassar men eg trur det er omtrent sånn.

ja stemmer nogenlunde det. peeilepinnen kan lure deg i visse tilfeller.

men er nok for lite olje. siden må ha den på turtall, pga da øker trykket. og siden den flyr opp og ned mellom gira så er det fordi trykk ikke er stabilt, og sånt skjer det når det er for lite olje. siden det gikk bra di første 2 mila, var nok fordi olja ikke hadde kommi seg skikkelig igjennom hele systemet. og da når det blir driftsvarmt så har olja en anna reaksjon mot kassa og da trengs mere olje

Bjerkelund
09/02/12, 00:25
supert, Takker for svar:) da har nok peilepinna lurt meg! :P

KennethV8
10/02/12, 12:31
Om du peilet den når motoren var av, skal det være overfill på pinnen om det hadde vært nok olje. Dvs, om du peilet oljen til maxmerket når motoren var av, så er det for lite når den er i gang.