PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer 2007 V70.



Jan Egil F
08/02/12, 16:14
Har problemer men den org dieselvarmeren på min V70. Har byttet temp giver,innmat og gløde plugg. Når eg prøver å tvangs kjøre den går den berre av med ein gang. Prøve ikkje å tenne eller nåke. Hentet bilen på autoteam i bergen igår. Og da virket alt ok. men ikkje idag når eg prøve. E bra med strøm på batteriet og full tank med diesel.

E da nåken so har våre bort i desse dieselvarmerene?? Tips mottas med takk. LEI at den ikkje virke no når eg trenge den!

F.Olden T-5R
08/02/12, 19:24
Vil tro det var en feilkode på den før du reparerte og byttet delene, å da vil jeg tro den må slettes etter reperasjonen hvis ikke vil den ikke starte.

Jan Egil F
09/02/12, 18:38
Låg inne med feil kode på for mangen restarter. Den blei sletta og dei delene byttet. Virket i ein dag og so på ann igjen. Så no virker den ikkje igjen.

Jonas Soldal
10/02/12, 17:50
Såg Alfs80 hadde samme problem med sin. Da var det vannpumpa til varmeren som var gåen ;)

Daniel V
12/02/12, 16:13
Det mye tull med disse. Den vanligste feilen er at folk bruker dem hele tiden, også går de deretter istykker.

helgefredriksen
13/02/12, 13:44
Så du mener at disse ikke bør brukes så mye? :confused:

Jan Egil F
13/02/12, 16:27
den starter når det er under 4 grader og kvar morgen og etter middag når eg skal og slutte på jobb. e vel ikkje over bruk da skulle ein tru. Er jo temp sensor som stopper den vist nåke blir for varmt. skal jo ikkje være sånn at du ikkje kan bruke den kvar dag.

helgefredriksen
13/02/12, 16:33
Jeg har da hørt mange som bruker den sånn Jan Egil, og det må jo være det som er meningen med den også, er nok bare noen med prod. feil... ;)

Daniel V
13/02/12, 17:06
Så du mener at disse ikke bør brukes så mye? :confused:

Er ikke det jeg sier. Det som er problemet er at mange brukeren den hele tiden, sånn som mens de er inne på butikken, henter barna i barnehagen osv. Det som skjer er at de til slutt går tette. Det er en svakhet på disse bilene.

Rasp
15/02/12, 09:27
ja men så lenge dei får gå i allefall en haltime i slengen så skal nå dei vel ikkje sote seg ned( tette seg) som du skriver?

Daniel V
15/02/12, 15:00
De skal normalt ikke det nei, men på noen så skjer det alikevel.. Det er som sagt en svakhet.

locked
15/02/12, 21:08
Eg har fått gjennomført ei oppgradering av bilen min (det ser ut til at dette gjeld V70N) som gjer at varmaren ikkje startar automatisk når det er kaldt ute. Då kan du aktivere den sjølv gjennom direktestart når du veit at varmaren rekk å gå seg god og varm.

Det verste du kan gjere med ein sånn varmar er å ikkje bruke den, men det er viktig at når den først har starta at den får gå ei stund til den er driftsvarm og aller helst til den stoppar av seg sjølv når motoren er varm nok. Dersom du har mykje småkøyring frå ein butikk til den andre og den ikkje får gå lenge nok kvar gang så sotar dei igjen.

I tillegg er vannpumpa ein svakhet, den går tross alt kontinuerlig så lenge motoren går og det er kaldare enn 4 grader ute. Så det blir nokre timar for året!

Rasp
16/02/12, 10:23
Eg har fått gjennomført ei oppgradering av bilen min (det ser ut til at dette gjeld V70N) som gjer at varmaren ikkje startar automatisk når det er kaldt ute. Då kan du aktivere den sjølv gjennom direktestart når du veit at varmaren rekk å gå seg god og varm.

Det verste du kan gjere med ein sånn varmar er å ikkje bruke den, men det er viktig at når den først har starta at den får gå ei stund til den er driftsvarm og aller helst til den stoppar av seg sjølv når motoren er varm nok. Dersom du har mykje småkøyring frå ein butikk til den andre og den ikkje får gå lenge nok kvar gang så sotar dei igjen.

I tillegg er vannpumpa ein svakhet, den går tross alt kontinuerlig så lenge motoren går og det er kaldare enn 4 grader ute. Så det blir nokre timar for året!
ja jeg har denne v70II å jeg har slått av autostart slik att jeg kan styre sjøl att den får gå lenge nok, har fått madammen til å forstå det oxo nå hehe:)

Jan Egil F
21/02/12, 20:42
No e vertfall alt på stell med varmeren min. No e da meste byttet. So Autoteam Bergen fekk da til. Va ein eletrisk feil no so gjorde at den ikkje virket.