PDA

Vis full versjon : Bytte ledningsnett i 740 91'modell



SuperWoman
08/02/12, 13:17
Jeg kjøpte for en stund siden en 740 GL 91'modell. Stod en f-motor i denne, men da vi hadde en ft-motor tilgjengelig, bestemte vi oss for å bytte til denne.

Vi gikk ut i fra at jeg hadde LH2.4 ledningsnett, ettersom jeg hadde diagnoseboksen, men der tok vi skammelig feil. Vi prøvde å starte bilen etter motorbytte, men det ville den ikke, og etter en stund kom vi frem til at jeg hadde Regina-ledningsnettet.

Vi har nå byttet svinghjul og motornett, slik at jeg tok LH2.4 motornettet over i min bil, og bare plugget det på de to store kontaktene under dashbordet. Bilen vil fortsatt ikke starte, og den får heller ikke bensin. Så det jeg da lurer på, er om vi må bytte ledningsnettet i HELE bilen for å få alt til å virke, eller om det egentlig skal virke bare ved å bytte motornett og plugge det i kontakene under dashbordet slik som vi har gjort..

Hadde satt pris på svar, ettersom vi står bom fast!! :(

R.G
08/02/12, 13:22
bytte i hele bil ja. pga diverse ledninger til motorstyring ligger i elnettet som er under dashbord.

letteste hadde vært å brukt lh 2,4 fra 240 og lagt opp detta.

SuperWoman
08/02/12, 13:27
Uff, det var det jeg tenkte meg.. Ser ikke frem til den jobben for å si det sånn :p

R.G
08/02/12, 13:39
men tror noen her har en oppskrift på å bruke det som det er, ved å bytte om og trekke opp noen ledninger.