PDA

Vis full versjon : Volvo 850 t5 ombyggningspapirer



stiian124
08/02/12, 09:47
Hei.
Er vel ikke noen av dere som vet om/har papirer på å få ombygd en 850 2.5l til t5?
Fikk negativt svar fra Volvo Norge, så håpet ligger jo i at noen av dere kanskje har noe liggende en plass?

Mvh Stian

Wahl
08/02/12, 10:27
Skriv en fornuftig søknad til biltilsynet, det er de som bestemmer tilslutt uansett om Volvo har sagt de synes det er greit eller ikke. Du får høre med de å sende med vekter osv.
Veit at dette er vanskelig å få til ,men forsøk. Sitter på delager hos Volvo, å har hatt en sak for en stunn siden der jeg satt å la inn delenummerne på alle karosseridelene på en 2,0 sugis og en orginal T5, sammenlignet de, å de var like. Fikk da svar av BT om at dette KARNSJE kunne gå om teknisk leder på verkstedet signerte. Det som dette endte med, var at de ble satt in en sugis igjenn..

stiian124
08/02/12, 12:22
Ok, skjønner!
Har du peiling hvor jeg kan få skaffet deleliste over en 2.5l 10v og satt opp i mot en t5?
Noen som vet om Statens Vegvesen i Trondheim er kjipe på godkjenning eller om jeg må bør dra til en annen stasjon?

Marius Skau
08/02/12, 14:21
Slettmyr fikk sin godkjent :)

Hør med han du !

stiian124
08/02/12, 14:49
er det noen her inne på forumet? :)

Marius Skau
08/02/12, 14:55
Jepp :) Bare søk om brukerprofilen hannes ^^

julen
08/02/12, 17:25
Skriv en fornuftig søknad til biltilsynet, det er de som bestemmer tilslutt uansett om Volvo har sagt de synes det er greit eller ikke. Du får høre med de å sende med vekter osv.
Veit at dette er vanskelig å få til ,men forsøk. Sitter på delager hos Volvo, å har hatt en sak for en stunn siden der jeg satt å la inn delenummerne på alle karosseridelene på en 2,0 sugis og en orginal T5, sammenlignet de, å de var like. Fikk da svar av BT om at dette KARNSJE kunne gå om teknisk leder på verkstedet signerte. Det som dette endte med, var at de ble satt in en sugis igjenn..

teknisk leder er probleme!:P
jeg var jo neppå kvernland å det var vist ikke mulig for han å signere siden donorbiln var awd...
tror det er litt fra persjon til persjon...
jeg har klarsignal på min søknad så fremt noen på volvo går god for ombygginga, noe det virker som ingen vil:(
vet å av noen som har fått godkjent bil nylig uten noen form for de pappirer som BT krever, å den gokjenninga går på bekjentskap så dem får det til hvis dem vil...

julen
08/02/12, 17:33
Ok, skjønner!
Har du peiling hvor jeg kan få skaffet deleliste over en 2.5l 10v og satt opp i mot en t5?
Noen som vet om Statens Vegvesen i Trondheim er kjipe på godkjenning eller om jeg må bør dra til en annen stasjon?

BT i trondheim skal vist være grei når du har all dokumentasjon.
skal prøve meg på volvo å BT i trondheim selv siden det ikke virker som det er noe håp på steinkjer.

-pappirer fra donorbil(benytta deler)
-evt kjøpskontrakt på deler/bil å evt innførselspappirer hvis det er svenskt
-søknad må du ha inn til BT som du må få klarsignal på
-Volvo må god for ombygginga(volvo merkeverksted)

er alt dette greit skal du få biln godkjent:)

stiian124
09/02/12, 14:22
Klar over det, julen, men Volvo Norge har slått seg vrang og vil ikke gi meg noen form for pappirer, desverre.
Men mitt siste "håp" er vel teknisk etat i oslo, noe som fort kan bli forferdelig dyrt!

bortstun
10/02/12, 10:08
teknisk leder er probleme!:P
jeg var jo neppå kvernland å det var vist ikke mulig for han å signere siden donorbiln var awd...
tror det er litt fra persjon til persjon...
jeg har klarsignal på min søknad så fremt noen på volvo går god for ombygginga, noe det virker som ingen vil:(
vet å av noen som har fått godkjent bil nylig uten noen form for de pappirer som BT krever, å den gokjenninga går på bekjentskap så dem får det til hvis dem vil...

Prøv Nardo bil. De gikk god for ombygging av min 850 2,5 10 til V70 2,4T AWD.. :)
Masse papirer på likheter mellom de to utgavene, men etterhvert ble det i orden.
Sitat BT Trondheim: "Ved motorbytte må man ha papirer på Likhet evt. ombygging av bremser, og på effekt, utslipp og om samme motoren er brukt i tilsvarende karosseri. mao karosserilikhet."