PDA

Vis full versjon : dynamo støy uten om det vanelige



runejakobsen
07/02/12, 00:54
hei

lurte på om noe har vært borti slikt før. har jo hørt litt om detta med dynamo støy kommer av at man endte legger phono kabelen vedsiden av strøm kabelen. så la phonokabelen helt for seg selv i langs passasjer siden og strøm på sjåfør siden. la elektriker teip rundt phono kabelen for å isolere ekstra for å ikke få dynamostøy. men gikk fint en hel måned da jeg nå får dynamo støy når jeg sveiver ned ruta på sjåfør siden :S noen som har opplevd før??

850GLTsilver
09/02/12, 20:39
Dårlig jording av dynamoen.
Sjekk opp og rens alle bolter og flater som er mot chassis der fremme.
Koble gjerne en 25mm kabel direkte på dynamoens chassis og koble denne til batteriets jordingspunkt under batteriet.

Men sånn generelt: Du har et jordingsproblem.
Sjekk ALLE jordtilkoblinger i tillegg til dynamoen.

runejakobsen
10/02/12, 08:22
okei det skal jeg gjøre, takk for svar ;)

runejakobsen
10/02/12, 08:23
veit at jordingsbabelen fra batteri til motor har ryki :P kanskje det er den som er syndebukken

BlåFare
11/02/12, 19:29
hvilken bil?

runejakobsen
13/02/12, 04:31
volvo 240

64PV
19/07/13, 23:32
Låner denne, siden jeg også har fått et problem med dynamostøy.
Bil: Volvo S60 2001 mod.
Nylig montert denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=13852&katid=173&id=
Når jeg monterte GPS-enheten (AVIC-F250) fikk jeg mye dynamostøy i anlegget.
GPS-enheten har jeg montert under førersetet. La opp egen kabel (både + og jord) fra batteriet i bagasjerommet.
RGB signalkabel ligger framover i midkonsollen og opp til spilleren.

Når jeg kobler strømmen fra GPS-enheten er dynamostøyen borte.
Prøvde også å gi den strøm fra et eget separat batteri. Da er det heller ingen støy.

Det sitter et støyfilter på den orginale strømforsyningskabelen til GPS-enheten.
Trenger jeg et til for annen frekvens?
Tips til tiltak som kan løse problemet mottas med takk :-)

64PV
21/07/13, 12:30
Ser ut som det løste seg med å legge en ekstra jordledning fra chassiet på spilleren via GPS-enheten og til ene festebolten til førersetet. Da ble det stille :)