PDA

Vis full versjon : Motorval i volvo



Dieselsmoke
03/02/12, 15:25
hehe. litt drøyt motor valg kanskje :p

R.G
03/02/12, 15:28
hehe. litt drøyt motor valg kanskje :p

hehe, tok nå det jeg hadde da:p men artig var det:)

A.Finstad
03/02/12, 23:23
noen her inne som har åtter motor fester til 740? vurderer det i sladde brakka mi også i stedet for sekser :p artig med enda ett sett sylindere :p

R.G
04/02/12, 00:39
noen her inne som har åtter motor fester til 740? vurderer det i sladde brakka mi også i stedet for sekser :p artig med enda ett sett sylindere :p

å lage 8er fester i volvo er gjort på null komma niks:) simple greier:)

A.Finstad
04/02/12, 00:51
jaja, men hvis noen har så slepper jeg :p da kan jeg bare sleppe neddi åttern som står her å klinke på ei kasse så kan jeg leke :p

Njål Nilssen
04/02/12, 04:29
Blæh... blir småkvalm :p

A.Finstad
04/02/12, 09:55
lettere for meg å klinke neddi en åtter når den står der å skriker etter å bli brukt en seksern som har et ledningsnett som er tyngere en motoren som må splittes :p

Dieselsmoke
04/02/12, 11:41
åtter er grommer enn sekser uansett åssen du vrir å vrenger på det. Simpelt opplegg, og derfor holdbart :) Jo mer avansert det er,jo større er sjansen for at noe ryker :)

R.G
04/02/12, 11:43
åtter er grommer enn sekser uansett åssen du vrir å vrenger på det. Simpelt opplegg, og derfor holdbart :) Jo mer avansert det er,jo større er sjansen for at noe ryker :)

men beste av alt med åtter, er att det ikke koster ei kr å trimme:)

Dieselsmoke
04/02/12, 11:48
men beste av alt med åtter, er att det ikke koster ei kr å trimme:)

helt riktig. Er skambillig. Og delemarkedet flyter over av gromdeler :) Pluss at du får mye hk og nm på dem. Dessuten syns jeg det er grommere å si at jeg har 5,7 liter i volvoen, isteden for 2,5 liter :p

A.Finstad
04/02/12, 15:52
Kunne sakt 3 liter jeg da i hvertfall, men artige å si 6 liter ;) borra 350 er vell rundt der er det ikke? :P blokka kan borres en gang til, men ikke anbefalt

Dieselsmoke
04/02/12, 16:28
blir ca det ja. 3 liter er også lite til bensin å være :) 3 liter diesel er ok :)

Njål Nilssen
04/02/12, 16:38
Kunne sakt 3 liter jeg da i hvertfall, men artige å si 6 liter ;) borra 350 er vell rundt der er det ikke? :P blokka kan borres en gang til, men ikke anbefalt Så hva trenger man 6L for? Bruke ekstra mye suppe på å dra rundt store tunge deler, når man allikevel bruker bare 35ish hk når man ligger å cruiser i 90? går ikke så fært med 280hk og en svintung motor heller, så i enden så sparer man mere penger på en B234 med moderat laddetrykk og noen nye kammer...

Njål Nilssen
04/02/12, 16:51
blir ca det ja. 3 liter er også lite til bensin å være :) 3 liter diesel er ok :) e vel helelr motsatt... må ha 6L diesel førr å kom i samem duren som 3l bens... .p

NikolaiB
04/02/12, 16:52
Bøllefaktor og lyd,sier jeg bare..Har du hadd 8'er en gang så glemmer du aldri hvor artig det er å ta kick-down midt i hovedgata å skremme gamle kjærringer.Å da glemmer du alt om bensinforbruk og vekt veldig fort:) Helt klart verdt det!

Njål Nilssen
04/02/12, 16:55
Bøllefaktor og lyd,sier jeg bare..Har du hadd 8'er en gang så glemmer du aldri hvor artig det er å ta kick-down midt i hovedgata å skremme gamle kjærringer.Å da glemmer du alt om bensinforbruk og vekt veldig fort:) Helt klart verdt det! Kjører 6,2L 2011 Camaro SS her mens jeg er i statene... kan ikke si meg imponert :p Fin lyd men dær stopper det... 400hk? må være 400 halvdøde esel :p Har like mye effekt pr. liter i min feilmodifiserte B230F fra 1990 xD

Marius Skau
04/02/12, 16:58
V8 ska bare hold seg i Amerikanera er den hører hjemme. NEI, jeg har ikke noe imot amerikanere og V8 men dem hører ikke hjemme i Volvo!

Men det er jo selfølgeli min mening ^^

Njål Nilssen
04/02/12, 17:01
V8 ska bare hold seg i Amerikanera er den hører hjemme. NEI, jeg har ikke noe imot amerikanere og V8 men dem hører ikke hjemme i Volvo!

Men det er jo selfølgeli min mening ^^

Jupp :) Femmer passer til det meste...vet ikke hva som er best jeg... 300hk chippa femmer, med flat momentkurve og som veier pøkk og ingenting, vs. 3-400kg med 280hk og en momentkurve som en oppned parabol...

Dieselsmoke
04/02/12, 17:03
kjøreglede hos meg er ikke en 4 sylindra volvomotor som høres totentrimma ut. Noe forøvrig turbomotora til volvo gjør. Skal brumme litt, ikke høres ut som 5 karer som slår på eksosen med fastnøkler så fort du drar på. Nei, holder meg til V8 da gitt.

Njål Nilssen
04/02/12, 17:07
kjøreglede hos meg er ikke en 4 sylindra volvomotor som høres totentrimma ut. Noe forøvrig turbomotora til volvo gjør. Skal brumme litt, ikke høres ut som 5 karer som slår på eksosen med fastnøkler så fort du drar på. Nei, holder meg til V8 da gitt. Hørt en femmer med god eksos? :D

Dieselsmoke
04/02/12, 17:08
ja. jeg sa 4`er. 5`er er bedre, men ikke drommelyden ;)

Marius Skau
04/02/12, 17:11
Jupp :) Femmer passer til det meste...vet ikke hva som er best jeg... 300hk chippa femmer, med flat momentkurve og som veier pøkk og ingenting, vs. 3-400kg med 280hk og en momentkurve som en oppned parabol...

Kjører heller en Volvo med 300hk hvitmotor uansett 5er eller 6er.

V8 SKA de va i amerikanera, men så er en amerikaner noe du ikke ligger og kjører med i over 80km/h over lengre tid viss du ikke liker og sitte i en jolle på åpent hav i full storm. Får samme følelsen i Amerikanera desverre..

Christian
04/02/12, 19:07
For de aller fleste her inne så har pris veldig mye å si. 400hk v8 = kanskje 25k holdbart. 400hk rødblokk/hvitblokk?

Njål Nilssen
04/02/12, 19:15
T6 :)

Kalsn
04/02/12, 22:14
For de aller fleste her inne så har pris veldig mye å si. 400hk v8 = kanskje 25k holdbart. 400hk rødblokk/hvitblokk?

400 hk holdbart på en 5'er eller 6' får du til for under 25k :)

Njål Nilssen
05/02/12, 00:08
400 hk holdbart på en 5'er eller 6' får du til for under 25k :) samt bonusen av bedre balanse i bilen ;)

Christian
05/02/12, 01:16
T6 :)


400 hk holdbart på en 5'er eller 6' får du til for under 25k :)

Det tror jeg faktisk ikke. Kronene løper fortere på disse motorene.


samt bonusen av bedre balanse i bilen ;)

Den kan jeg være enig i. :p

andersg
05/02/12, 01:41
Spørs hva man legger i "holdbart", f.eks en 25 000kroners femmer med 400hk, er den like stram i fisken etter ti år, med riktig bruk og gjevnlig oljeskift + filter?

Njål Nilssen
05/02/12, 01:52
Spørs hva man legger i "holdbart", f.eks en 25 000kroners femmer med 400hk, er den like stram i fisken etter ti år, med riktig bruk og gjevnlig oljeskift + filter? Jepp, er den riktig innkjørt så :) Samme som med en V8 det...

OlavS.
05/02/12, 11:21
må bare hive meg på denne, for må si at jeg bli ikke direkte imponert over en amerikansk V8. er jo ett veldig gammeldags bygg, men hk/L som ligger laangt under det man burde forvente nå til dags. er mere fan av lyden i en god 5'er med riktig eksos og oppsett. ok så kan man vel heller ikke si man får mye effekt for brukt bensin heller i en V8. man merker at det er en tung og treig konstruksjon. Alle har sin smak. kan ikke si jeg missliker dem fordi:P

R.G
05/02/12, 13:06
mye rart dere mener med sammenligning volvo 4-5-6 syl og gammel us v8.

syns det er helt ok med 4-5-6 syl volvo som yter det og det. samme en ur v8 også.

men 25000 på en holdbar volvo motor for 400hk er IKKE å sammenligne som en v8 kostnader.

sjøl drivi med dissa v8era i volvo. og tar man vekt da, så er ikke den v8ern så jævlig mye tyngre enn volvo sine maskinister. er ikke mange kiloa. d24tic veier det samme.

og effekt, dere kjører en amcar med 400hk maskinist, og det går dårlig i en blytung amricaner?, ja det gjør det. men dere som ikke har prøvd i volvo tror det er samme greia?? det er feil. volvon veier 500/600kg mindre enn dem, og bruker anna utveksling på bakaskel. og da med den v8ern som yter di 400hk i en volvo, da er det en opplevelse, betraktelig mye mere moment i forhold til hester når man sammenligner med volvo.

hadde det mye mere artig med min volvo v8 på 300hk en når var turbomotor i. herlig mye moment som volvon ikke tåler osv:) akser bra og ett artig leketøy.

og diskutering av drivstoff, fatter kjører en chevy pickup med 350/th350. 4porta forgasser, men alikevel, langkjøring på litern, og småkjøring på 1,5. samme som en god gammel rødblokk.
dodge 360 police motoren jeg hadde i en volvo 740 å, gikk på 0,8 i volvon, men gikk på 1,5 i bilen den satt i org. taua en saab fra dokka til alvdal med den, gikk på 1,2.

så når folk klager på forbruket på v8 så er det jo fordi folk kjører di motora når dem sitter i en bil som er 2tonn tung. og da går kr.


detta er en diskusjon som ikke tar slutt fra noen sider:p alle har sin mening, men kan ikke sammenligne kostnader, det går ikke. trimming av volvo motorer er DYRT. det er det ikke å gjøre med gamle v8ere. man får jo kjøpt en ferdig bygd 400hk v8 til lommerusk. prøv det med volvo da? det går ikke.

går ikke å sammenligne med en volvo, det er bare teit. blir som å sammenligne volvo bensin og volvo diesel. to helt forskjellige ting

Dieselsmoke
05/02/12, 13:24
Endelig en med åpne øyer og vett mellom øra!! Takk!

Njål Nilssen
05/02/12, 16:37
Vel en D24Tic er nesten dobbelt så tung som en hvitsekser ommentrent :p Ergo ganske nøyaktig dobbelte av en femmer... D24Tic veier over 300kg... en litt mere moderne Alu-åtter med sprut kan jeg gå med på :) Disse gammle 350 stålgreiene som satt i disse stålbaljene NOT...de egner seg best på bunnen av havet i enden av en kjetting... Hjelper ikke med 400hk selv om bilen er lettere når man har en balanse på 75% framme og 25% bak... samme som med Dtic'en... GRUSOMT...

R.G
05/02/12, 19:23
vekter burde du sjekke opp igjen.

6er hvit blokk med tilbehør 240kg
d24tic med tilbehør 231kg
v8 350 med tilbehør 250kg ca, uavhengig årsmodell, typ innsug, gasser, headers o.l..
b280(b28) med alt tilbehør 185kg


6er hvit blokk har mye tyngre topp og veiv enn d24tic.
blokka på d24 er også mindre enn hvit 6ern. (ja vet ene er støp og andre alu, men er bra tyngde på alublokka å, den veier mere enn rødblokka)
eksosmanifolder og innsug er tyngre på hvit 6ern enn d24t.

har alt liggende uti her.


men som jeg sa. ingen vits å diskutere detta her. ingen blir enig alikevel. er som å diskutere ali kaffe vs evergood.



EDIT: er vel nok O.T vel

Revell
05/02/12, 20:07
Kjører heller en Volvo med 300hk hvitmotor uansett 5er eller 6er.

V8 SKA de va i amerikanera, men så er en amerikaner noe du ikke ligger og kjører med i over 80km/h over lengre tid viss du ikke liker og sitte i en jolle på åpent hav i full storm. Får samme følelsen i Amerikanera desverre..Kjørt mye amerikaner skjønner jeg;) Ja en Caddilac eller en Caprice er nok som en kogg, men prøv en Senket Camaro, Nova eller Challenger og du hadde ikke sagt det igjen;)

Joakimny91
06/02/12, 00:21
God V8'er lyd er tingen ;) har man kryssing på eksosen under får man jo gåsehud :D er en kjenning i nærheten som har en Thunderbird med fin lyd :)

Dieselsmoke
06/02/12, 17:14
Kjørt mye amerikaner skjønner jeg;) Ja en Caddilac eller en Caprice er nok som en kogg, men prøv en Senket Camaro, Nova eller Challenger og du hadde ikke sagt det igjen;)

En caprice trenger heller ikke være som en båt :) Men dog noe tyngre enn en volvo 700 selvfølgelig :)

turb00le
06/02/12, 21:06
Jeg liker v8, men da må enkelte kriterier oppfylles: Kort slag, mye turtall... 327 er favoritten min av std motorer.
V8 finnes ikke tøft hvis det ikke varver opp i skyene, eller har turbo.

Vi skal forresten bygge dobbel turbo v8 i en 240 snart, målet er firesifra effekt målt i hestekrefter.

Njål Nilssen
07/02/12, 04:24
Jeg liker v8, men da må enkelte kriterier oppfylles: Kort slag, mye turtall... 327 er favoritten min av std motorer.
V8 finnes ikke tøft hvis det ikke varver opp i skyene, eller har turbo.

Vi skal forresten bygge dobbel turbo v8 i en 240 snart, målet er firesifra effekt målt i hestekrefter. 327 bør holde til firesiffra kW det :D

Dieselsmoke
07/02/12, 06:55
327 bør holde til firesiffra kW det :D
Det meste er mulig:)

Christian
07/02/12, 08:49
Sier meg enig og uenig i mye av det som sies her, men må legge til at jeg ikke utelukkende liker V8. Kunne fint hatt t4/t5/t6 også. Og jeg er helt enig i at femmerlyden er fantastisk. :D

Njål Nilssen
07/02/12, 20:19
Det meste er mulig:) Lett også... 327 = 5,36L 200+hk/Liter som turbomotor er barnemat...

Sebbe
07/02/12, 20:47
de fleste kjøper ikke en gammel volvo for å ha en bil som går billig, eller for å kjøre rundetider. derfor er gammel v8 ett bra valg, man får masse effekt veldig billig og driftsikkert. jeg kjøpte selv en chevy 305 med alt som skal til for å få den oppi 240en min for 5000 + 8 000 for manuell girkasse som tåler litt juling. det er ikke mer enn kansje 180 hester i den nå, men det er 10 ganger gøyere å kjøre enn turbomotoren jeg hadde før, selv om den var sprekere. og lyden av 2x2,5 toms eksosanlegg med en lyddemper på hver side er herlig :D

og med ny kam, litt fiksing på toppene og en turbo har man lett 500 hk :D

Njål Nilssen
07/02/12, 22:12
de fleste kjøper ikke en gammel volvo for å ha en bil som går billig, eller for å kjøre rundetider. derfor er gammel v8 ett bra valg, man får masse effekt veldig billig og driftsikkert. jeg kjøpte selv en chevy 305 med alt som skal til for å få den oppi 240en min for 5000 + 8 000 for manuell girkasse som tåler litt juling. det er ikke mer enn kansje 180 hester i den nå, men det er 10 ganger gøyere å kjøre enn turbomotoren jeg hadde før, selv om den var sprekere. og lyden av 2x2,5 toms eksosanlegg med en lyddemper på hver side er herlig :D

og med ny kam, litt fiksing på toppene og en turbo har man lett 500 hk :D Bør få 500hk uten turbo også :)

turb00le
07/02/12, 22:29
350 med lett og fin innmat, høykomp stempel, en god kam, victor jr topper og innsug samt en god gasser fungerer helt ok...

Sebbe
07/02/12, 22:42
Bør få 500hk uten turbo også :)
tror det må ganske drastiske tiltak til for å få pressa 100 hk/l ut av den motoren :p litt mer enn bare litt pussing i portene og ny kam. er jo stusselige 30 hk/l orginalt, hehe.

Njål Nilssen
08/02/12, 04:41
tror det må ganske drastiske tiltak til for å få pressa 100 hk/l ut av den motoren :p litt mer enn bare litt pussing i portene og ny kam. er jo stusselige 30 hk/l orginalt, hehe. Det er helt klart. Ikke gjort lett... eller jo, men da blir også momentkurven litt upraktisk også :P Skal den måde ha bredt register/funke på tomgang + ha 100hk/L så blir det værre... Dog de er kortslaga da, så i grunn er det et potensiale for fint register. I motsettning til hva mange tror så er det lettere å få bredere register på en kortslaga/stort stempel motor vs. en hvitmotor som har små stempler men mye slaglengde...

NikolaiB
08/02/12, 20:23
Vel en D24Tic er nesten dobbelt så tung som en hvitsekser ommentrent :p Ergo ganske nøyaktig dobbelte av en femmer... D24Tic veier over 300kg... en litt mere moderne Alu-åtter med sprut kan jeg gå med på :) Disse gammle 350 stålgreiene som satt i disse stålbaljene NOT...de egner seg best på bunnen av havet i enden av en kjetting... Hjelper ikke med 400hk selv om bilen er lettere når man har en balanse på 75% framme og 25% bak... samme som med Dtic'en... GRUSOMT...
Man forventer da ikke å få en sportsbil når man presser en v8 i en Volvo,dette er for aksing,burning og donuts.Og lyden som nevnt så mange ganger her.En Chevy small-block med mild trim,rundt 250-300-ish hk..10-15k med kasse..Og ombygginga er gjort på ei helg.Skal se det gjort med femmer,både angående pris og montering.Nevnte jeg at delene ikke koster skjorta heller i strak motsetning til nyere femmere? Enten digger man det med 8'er,eller så gjør man det ikke.
Btw,Høres ut som det er mange her som aldri har satt ræva i en amerikaner:s Å dra vannvittige donuts med en lett kickdown og en lillefinger på rattet i noe som gynger likt ei trampoline er det bare sjarm i,å en slik følelse får du ikke i noe annet enn amerikanere!Men nå spora jeg av her,var Volvo det var snakk om:)

Njål Nilssen
08/02/12, 20:49
Man forventer da ikke å få en sportsbil når man presser en v8 i en Volvo,dette er for aksing,burning og donuts.Og lyden som nevnt så mange ganger her.En Chevy small-block med mild trim,rundt 250-300-ish hk..10-15k med kasse..Og ombygginga er gjort på ei helg.Skal se det gjort med femmer,både angående pris og montering.Nevnte jeg at delene ikke koster skjorta heller i strak motsetning til nyere femmere? Enten digger man det med 8'er,eller så gjør man det ikke.
Btw,Høres ut som det er mange her som aldri har satt ræva i en amerikaner:s Å dra vannvittige donuts med en lett kickdown og en lillefinger på rattet i noe som gynger likt ei trampoline er det bare sjarm i,å en slik følelse får du ikke i noe annet enn amerikanere!Men nå spora jeg av her,var Volvo det var snakk om:) har kjørt både 2011 Camaro SS og 2011 Mustang GT 5.0... kan ikke si meg imponert... begge har rundt 400 og noe smått hk...

NikolaiB
09/02/12, 08:21
Da er konklusjonen så simpel at du ikke digger det:) Synes det blir litt nytt. Det jeg glemte å nevne er at femmer og slikt er litt mer gunstig enn v8 for øyeblikket med tanke på godkjenning av v8 som man bare kan glemme nå for tiden

Dieselsmoke
09/02/12, 10:52
har kjørt både 2011 Camaro SS og 2011 Mustang GT 5.0... kan ikke si meg imponert... begge har rundt 400 og noe smått hk...

Du digger ikke en amerikaner til over en halv mill. Men du digger en volvo med 3.0 L til 20-30 laken? noe som ikke stemmer her :p

Marius Skau
09/02/12, 11:09
Han flyfaen er litt sær ^^

(På en positiv måte)

Dieselsmoke
09/02/12, 11:23
Har respekt for at folk har forskjellige meninger. Men fader da :p Henger jo ikke på greip xD

Marius Skau
09/02/12, 11:25
Er faktiskt eni med Flyfaen på akkurat det der.

Kjører heller en Flyfaen edition Volvo en en americaner fra nyere årgang ^^

Dieselsmoke
09/02/12, 11:29
Er faktiskt eni med Flyfaen på akkurat det der.

Kjører heller en Flyfaen edition Volvo en en americaner fra nyere årgang ^^

Jaja, det får nå væra ditt problem :p

Marius Skau
09/02/12, 11:31
Haha :P

Dessutenom er jo di nye americaneran førferdeli stygg :O MAKAN til ødeleggelse av arvet

R.G
09/02/12, 11:45
huff mye rart som kommer i tråden her.

får å si det sånn, en ny amricaner kan ikke sammenlignes med en gammel. fatter hadde en ny durango med 5,2 v8, denna gikk dårligere enn 75 dodgen med 2 porta 5,2 v8.

gamle v8era går bedre.

noe som hadde vært artig og som er gjennomførbart hadde vært å klemt en chevy 572 i en volvo:)

liker ikke nye amricanere jge el, men er vi på 70 tallet er det en heeelt anna sak:)

Marius Skau
09/02/12, 11:48
Står fast med min mening om at V8 ska stå i americanera og 4-5-6 i VOlvo ^^

R.G
09/02/12, 11:51
smak og behag. er litt anna med folk som har fått inn 8 syl med morsmjølka:p

jeg syns er gromt med 4,5 og 6 i volvo, og v8.

Marius Skau
09/02/12, 11:55
Har fått inn V8 med teskje siden jeg blev til jeg og ^^

Pappa HATER Volvo og kjører kunn Amerikanskt. Har per dags dato en Dodge Van med 360, 2x Suburban 6.2 D Starcrafter

R.G
09/02/12, 11:58
hehe fatter å er sånn, hadd en ikke amcar i hele sitt billiv, og det var en amazon herregårdsvogn som han hadde i 1 dag på slutten av 70 tallet

Sebbe
09/02/12, 16:12
huff mye rart som kommer i tråden her.

får å si det sånn, en ny amricaner kan ikke sammenlignes med en gammel. fatter hadde en ny durango med 5,2 v8, denna gikk dårligere enn 75 dodgen med 2 porta 5,2 v8.

gamle v8era går bedre.

noe som hadde vært artig og som er gjennomførbart hadde vært å klemt en chevy 572 i en volvo:)

liker ikke nye amricanere jge el, men er vi på 70 tallet er det en heeelt anna sak:)
big block er ikke noe poeng om man ikke skal ha halvmeter brede dragslicks bak :p spinner jo lett ut alle gira med en trimma smallblock

NikolaiB
09/02/12, 17:48
Flyfaen,kanskje litt OT,men blei det noen ganger av noe med det Tsx prosjektet ditt på mopedportalen som skulle nå 150 km/t på 50cc?:D

OlavS.
09/02/12, 18:14
Står fast med min mening om at V8 ska stå i americanera og 4-5-6 i VOlvo ^^

så sant så sant. V8 er fint til sitt bruk, men volvo har bør være 4-5-6. kommer selvsagt an på hvilken volvo det er:P

A.Finstad
09/02/12, 21:15
ser det er mye snakk om at gammal åtter går bedre en en ny åtter. det blir det samma som å si at en B18 går bedre en en B230FT.....(orginale motororer selvsakt)

jeg jobber DAGLIG med amerikanere da jeg jobber på et verksted som er spesialist på US-GM å har skrudd på alt fra 55 chevy til 2010 suburban har også hatt en del camaroer å en del corvetter i div årsmodeller å litt forskjellig innom så har kjørt mye rart oppigjennom det året jeg har jobba der nå, men det å si at et gammalt bly søkke av en motor går bedre en en ny moderne motor det er bare piss!! har kjørt camaroer med så å si alt fra 350sb til LS7 også da innom 396bb, 454bb, LS1 og 3 å den desidert morsomste bilen å kjøre var en 70 modell med LS1, sekstrins manuell kasse å 10 lapper i understell! FY FAEN å den satt på veien å ikke minst den gikk som et ville hælvete selvom det "bare" var 300-350 hester i den!

Njål Nilssen
09/02/12, 23:21
Flyfaen,kanskje litt OT,men blei det noen ganger av noe med det Tsx prosjektet ditt på mopedportalen som skulle nå 150 km/t på 50cc?:D

Nei, ble ikke det. Hadde ikke råd på den tia, så begynte jeg med bil fikk nogenlunde råd, men da var hele greia glemt :p Kan alltids gjøre det for morroskyld en gang jeg har tid ;) Dog korrigerte meg selv den gangen til 130km/t... hvis jeg hadde fått ut en plass rundt 18hk hadde det akkuratt gått :) Egentlig fult mulig også. Stempelhastighets-rediline er ikke før på 17500rpm. Trenger 7,3Nm ved det turtallet for å genrere 18hk :)

Men om du prøver å hinte til at jeg er en som bare har det i kjeften eller noe, så får du tro det da... Kanskje på tide at du tar en titt inne på medlems-prosjektene :)

Dieselsmoke
10/02/12, 00:44
Fullt mulig å få en moped til å nå 130 km/t. Min gjorde jo 110 km/t med 11 hester så:) å til den mopeden fikk man 25 hk sett den gangen. Tviler dog litt på holdbarheten:p sorry OT:)

Jan-Einar Jenssen
10/02/12, 01:02
smak og behag. er litt anna med folk som har fått inn 8 syl med morsmjølka:p

jeg syns er gromt med 4,5 og 6 i volvo, og v8.

V8 er noe jeg har fått inn med morsmelka :p og det høre hjemme i vilken bakhjulstrekker som helst ja:)

god gammel 745 med en gammel spøypejærns åtter, us front og skam senk er bare snadder :D

Njål Nilssen
10/02/12, 06:56
Fullt mulig å få en moped til å nå 130 km/t. Min gjorde jo 110 km/t med 11 hester så:) å til den mopeden fikk man 25 hk sett den gangen. Tviler dog litt på holdbarheten:p sorry OT:) Jeg hadde planer om 130km/t med 49,8cc skjønner du... og på en heller lite aerodyanmisk TSX :P

Njål Nilssen
10/02/12, 06:57
V8 er noe jeg har fått inn med morsmelka :p og det høre hjemme i vilken bakhjulstrekker som helst ja:)

god gammel 745 med en gammel spøypejærns åtter, us front og skam senk er bare snadder :D Og drar gjennom autoværnet i første sving :p

NikolaiB
10/02/12, 09:30
Men om du prøver å hinte til at jeg er en som bare har det i kjeften eller noe, så får du tro det da... Kanskje på tide at du tar en titt inne på medlems-prosjektene :)
Nei det var nå mest av rein nysgjerrighet jeg spurte..Joda jeg har fått med meg den 940'en du har ribba

Og drar gjennom autoværnet i første sving :p
Hvorfor?Du glemmer ikke at den tunge motorn er der fremme altså,å du lære deg den å kjenne som hvilken som helst anna bil:) Jeg pendla 50 mil tur-retur hver helg før med min Oldsmobile Cutlass Cruiser med oppjazza 350/350,og den bilen er ikke noe jeg betegner som en go-cart akkurat.Man lærer seg fint hvor grensa går,å det er iiiiingen problem å kjøre fortere enn det er lov heller foresten.Greit hadde den ''moderne'' spiralfjærer,men fortsatt en tung klump bygd på ramme.

Dieselsmoke
10/02/12, 10:23
Jeg hadde planer om 130km/t med 49,8cc skjønner du... og på en heller lite aerodyanmisk TSX :P

hehehe. Bruker man nok tid, så går det sikkert ann, med riktige drev, og hjul med lite rullemotstand :p Men jeg hadde en Aprilia RX, å den var også lite aerodynamisk :p

Jan-Einar Jenssen
10/02/12, 11:24
Og drar gjennom autoværnet i første sving :p

akurat det kommer vel helt ann på hvor talentløs sjåføren er :p

Njål Nilssen
10/02/12, 12:53
akurat det kommer vel helt ann på hvor talentløs sjåføren er :p Hjelper ikke om du har samme vektbalanse som de eldre Audiene... de søker også rett inn i skauen :p

Jan-Einar Jenssen
10/02/12, 12:59
Hjelper ikke om du har samme vektbalanse som de eldre Audiene... de søker også rett inn i skauen :p

som grevlinger generelt^^

Christian
10/02/12, 15:27
Hjelper ikke om du har samme vektbalanse som de eldre Audiene... de søker også rett inn i skauen :p

Min er ikke akkurat understyrt. Skal være enig i at det er en stor og tung konstruksjon, men det virker. Helt enkelt.

R.G
10/02/12, 15:46
slet ikke med noe problemer med styring på min eller i høy fart eller under leking. alt var som det skulle

Christian
10/02/12, 15:53
Har ikke akkurat hatt så høy fart med min pga utvekslinga men.. :p Gjør vel ikke stort mer enn 160-170km/t..

R.G
10/02/12, 15:57
Har ikke akkurat hatt så høy fart med min pga utvekslinga men.. :p Gjør vel ikke stort mer enn 160-170km/t..

klarte nå å komme til 200 med min, dodge 360 police, 727 automat og 3,54 utveksling i diff. gikk kjapt opp, men føltes farlig, fult moment hele turen og kjente karosseri gi seg.

en ting som ikke er tull, er att en kompis skulle sitte på med meg, så satt han å fingra med gummilista i mellom døra og dørkarmen, og jeg klemte nå på, og kaross vre seg så fingern havna i klem, derav bla jeg ikke har bil i dag

Sebbe
10/02/12, 16:03
synes ikke min heller er veldig understyrt, absulutt kjørbar i høy hastighet. tror ikke det er sykt mye mer vekt enn en B230 med turbo, hadde orginalfjørene når jeg bytta motor, da sank den ned cirka 4 - 5 cm tror jeg, var ikke mye. men det var manuell kasse, den veier vel endel mindre enn automat, som de fleste kjører med. og med alu vannpumpe, topper og innsug, tror jeg vekta blir ganske lik B230. skal ta å kjøre den på vekta på trafikkstasjonen når snøen forsvinner, og se hva vektfordelinga er.

R.G
10/02/12, 16:06
synes ikke min heller er veldig understyrt, absulutt kjørbar i høy hastighet. tror ikke det er sykt mye mer vekt enn en B230 med turbo, hadde orginalfjørene når jeg bytta motor, da sank den ned cirka 4 - 5 cm tror jeg, var ikke mye. men det var manuell kasse, den veier vel endel mindre enn automat, som de fleste kjører med. og med alu vannpumpe, topper og innsug, tror jeg vekta blir ganske lik B230. skal ta å kjøre den på vekta på trafikkstasjonen når snøen forsvinner, og se hva vektfordelinga er.

kan nesten garantere att vektfordelinga er lik som org.

jeg gjorde detta med min hos BT, veide før og etter, ble noen kg tyngre, men gikk opp i vekt bak også, derav jeg brukte automatkasse, og den går igrunn litt lenger under bilen.

så vekt fordelinga på min var tilnærmet likt det som var med 230 automat. men var noen kg tyngre foran og bak. forandra seg ca like mye foran og bak. brukte org fjører og den å sank ned noen cm etter som jeg fikk brukt bilen.

A.Finstad
11/02/12, 18:02
lurer på å sette neddi en LS motor i 740 leke bilen min :p å det er jo HEL alu motor så da kan ikke vektfordeligna bli så ille :p må bare finne ut om noen som lager coilovers som funker bak på biler med multilink MK2 :p kommer da også til å bruke sekstrins manuell kasse ;)

Njål Nilssen
11/02/12, 19:08
lurer på å sette neddi en LS motor i 740 leke bilen min :p å det er jo HEL alu motor så da kan ikke vektfordeligna bli så ille :p må bare finne ut om noen som lager coilovers som funker bak på biler med multilink MK2 :p kommer da også til å bruke sekstrins manuell kasse ;) En HEL-alu åtter blir noe HELT annet ;)

Men hva skal du med coilovers? BRUK komposittfjæra for hva den er verd sier jeg! Er snakk om å kun sveise om litt på nederste arma, lime på et aluadapter på enden av bladet og bruke en liten link :) evt. gjøre skåla dypere og bruke gummianlegget... Hvis det var senk det var snakk om såklart. For å si det slik... Skal du ha den stiv så er alt du trenger et litt stivere stabstag...

Komposittfjærer er så genialt, at skulle jeg ha bygd en bil opp fra grunnen av så hadde det blitt komposittfjær på alle aksler!

BTW.. Ford har noen fine 32v Aluåttere ;)

A.Finstad
12/02/12, 13:45
for mange ventiler å kammer så det er mere som kan gå galt :p

kunne du sendt meg noen bilder eller noe sånt om det du mener med fjøra? å hvordan dempere skulle jeg brukt da?

H.Ihle
12/02/12, 14:23
hvordan er det å godkjenne åtter om dagen, umulig?

A.Finstad
12/02/12, 14:30
alt er mulig så lenge man gidder å skrive en sakelig søknad med MASSE info om både bil, motor, kasse, drivverk å understell.

R.G
12/02/12, 14:31
ikke så lenge volvo nekter. svv har egentlig ikke lov å foreta godkjenning av kjøretøy så lenge importøren sier nei.


edit: men foregår unntak rundt i vårt landstrakte land

A.Finstad
12/02/12, 14:56
volvo nekter ikke dem har bare trekt tilbake papira dem hadde på godkjenning i 240 siden det var så mange som hadde for mye moment, men var under hk grensa, men volvo har aldri hatt papirer på V8 i 740 så alt er jo mulig ;) er jo ikke så lenge sia soulair fikk godkjent sin 740 med diesel åtter.

Sebbe
12/02/12, 15:55
ikke så lenge volvo nekter. svv har egentlig ikke lov å foreta godkjenning av kjøretøy så lenge importøren sier nei.


edit: men foregår unntak rundt i vårt landstrakte land

vegtrafikkloven 7.2.7

Krav om dokumentasjon
For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.

Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret.

jeg mener da at så lenge man holder seg innenfor kravene til vekt og effekt, så kan bilen godkjennes på grunn av det siste punktet. det har jo ikke noe å si om man bruker en volvo sekser med custom motorfester og ledningsnett osv. eller om man bruker en chevrolet v8, så lenge vekta og effekten er under grensa.

R.G
12/02/12, 15:58
kan godkjennes ja. kommer helt annpå hvem man treffer på av svv. og er ikke mange som godkjenner utenom att man har papir fra volvo. er det ikke mulig med papir fra volvo må man ta uavhengig laboratorium, noe som ikke finnes her i norge. da må man ta seg en dyr svipp tur til tyskland

Sebbe
12/02/12, 16:12
det avhenger av at man treffer noen hyggelige mennesker ja

A.Finstad
12/02/12, 18:26
Men på grunn av det siste punktet der så er det meste mulig ;) bare ha med bremsepapirer på motoren ;) å alt sånt, så lenge du har nok dokumentasjon så er alt mulig ;)

Njål Nilssen
12/02/12, 19:31
for mange ventiler å kammer så det er mere som kan gå galt :p

kunne du sendt meg noen bilder eller noe sånt om det du mener med fjøra? å hvordan dempere skulle jeg brukt da?

Har ingen bilder for hånda nei, men kan prøve å lage noen skisser i paint om det går fint? Kan lage av begge metodene jeg snakka om, om så :) Bruker bare bilstein B6 til Multilink :) Men bytte ut nederste foringa må du gjøre uansett, iaffal på Mk2. Nå skal ikke jeg senke min nå i første omgang men har for lengst lagt planer for metoden :p Trenger noen stålshims på festene innerst på de øvre bruene også så man ikke får Bimmer-stuk-og-dekkforbruk...