PDA

Vis full versjon : Spruter vann ut eksos



larsa
05/02/12, 21:18
Hei, har montert b230FK i 240n min, men har et problem med at det ryker veldig mye å spruter vann ut eksosen. vannet som kommer er nesten svart. har ikke skilt på bilen så har ikke testet den på noen langtur men var mange som mente at det var topp pakningen så har byttet den men det spruter like mye nå også :S Når jeg skrur opp toppdeksel lokket er oljen der litt gul.

noen som vet hva dette er ? :P

Foe
05/02/12, 21:35
Starta den mange ganger uten å vært på tur så kan det vare mye kondens i eksosanlegget ditt.
Samme med kondens inne i motor som gir gul oljegugge i toppen av same årsak.

Skal du finne ut av dette må du først kjøre deg en lang tur for å dampe ut av eksos anlegget og motorn.

Ikke sikkert det er noe galt i det hele tatt. Sett dette ved flere anledningen med biler som er småkjørte jele tiden.

MVH Frode

larsa
05/02/12, 21:49
Starta den mange ganger uten å vært på tur så kan det vare mye kondens i eksosanlegget ditt.
Samme med kondens inne i motor som gir gul oljegugge i toppen av same årsak.

Skal du finne ut av dette må du først kjøre deg en lang tur for å dampe ut av eksos anlegget og motorn.

Ikke sikkert det er noe galt i det hele tatt. Sett dette ved flere anledningen med biler som er småkjørte jele tiden.

MVH Frode

okei, takk for svar. blir nokk prøve skilt en dag nå så jeg får sjekket om alt er greit :) noen som vet hvordan det er å vise bilen med 2 "roser" i frontruta ?

Ola Hagen
06/02/12, 06:38
hvor på ruta er de "rosene"? hold ett a4 ark liggende foran deg oppå rattet, blir de rosene borte bak arket i synsfeltet ditt?

larsa
06/02/12, 14:32
hvor på ruta er de "rosene"? hold ett a4 ark liggende foran deg oppå rattet, blir de rosene borte bak arket i synsfeltet ditt?

den ene "rosa" er oppe i venstre hjørne i det blåe feltet, den andre er helt til høyre ca mitt på ruten.

crazyclomp
06/02/12, 15:10
Da er de utenfor synsfeltet, og skal ikke være noe problem på eu-kontroll :)

larsa
06/02/12, 15:30
Da er de utenfor synsfeltet, og skal ikke være noe problem på eu-kontroll :)

takker for svar :)

crazyclomp
06/02/12, 16:33
Ingen problem ;)
Og angående det svarte vannet som kommer ut av potten, så hadde jeg samme problemet på min når den hadde stått uten å bli kjørt mer enn inn og ut av garasjen :p Forsvinner etter en stund. Er bare kondens og sot ;)

larsa
07/02/12, 15:07
Ingen problem ;)
Og angående det svarte vannet som kommer ut av potten, så hadde jeg samme problemet på min når den hadde stått uten å bli kjørt mer enn inn og ut av garasjen :p Forsvinner etter en stund. Er bare kondens og sot ;)


håper det årner seg, blir prøveskilt på fredag så får se da :D