PDA

Vis full versjon : parkvarmer 2008 C30 diesel



Tore
05/02/12, 17:23
Naboen har kjøpt en 2008 modell C30 diesel.

Denne har mulighet for å stille inn parkvarmer timer 1 og 2 samt direktestart via kjørekomputer. Likevel skjer det intet når dieselvarmer skal starte. Setter man direktestart av dieselvarmer blinker et utropstegn noen ganger for så å ikke skje noe mere.

Jeg tror, siden man har meny for parkvarmer i kjørekomputeren, at denne bilen har dette, men at noe er galt slik at den ikke vil starte?

Han har derfor kontaktet bruktbilselgeren som solgte han bilen og han påstår derimot at bilen ikke har dette, fordi alle feilkoder er sjekket og ikke noe slikt kom opp.

Spørsmålet er derfor: betyr meny for parkvarmer at bilen faktisk har dette, eller er menyen der på alle, også de uten parkvarmer? Om den har parkvarmer, hva er da trolig feilen til at denne ikke vil starte?

Stig-Arne
05/02/12, 19:03
Ja, bilen har ekstravarmer
Ja, har du menyen for direktestart og tidsur så har du ekstravarmer med denne funksjonene. De er ikke i menyen om funksjonen ikke er tilstede.
At utropstegnet blinker betyr at varmeren har feilkoder og er blokkert for start.
Bruktbilselgeren prøver å komme seg unna ansvar, men jeg tipper han ikle har utstyr for å lese av feilkoder til varmeren, derfor finner han heller ingen feil.
Varmeren på den bilen skal ligge mot torpedoveggen på høyre side av bilen mener jeg.

-Tommy
06/02/12, 00:54
Stemmer Stig-Arne. Den er godt gjemt langt inni motorrommet. Men ikke la selger få slippe unna med dette! Hvis varmer er gåen og må byttes så snakker vi MANGE tusenlapper da hele front på bil må demonteres for få tilgang til varmeren.

angerman
06/02/12, 11:59
eh. tar 10 minutter og få ut varmeren på disse. sitter på torpedoveggen rett under frontruta på høyre side.

-Tommy
06/02/12, 12:37
Åh? Da beklager jeg, har bare hørt at det er sykt mye jobb :P