PDA

Vis full versjon : IMIv strømtrekk



Robert_AWD
04/02/12, 23:18
Monterte Imiv Classic for en stund siden, etter det har bilen begynt og gå tom for strøm.
Ser at den grønne dioden lyser konstant, etter at bilen er låst.
Noen som vet om dette er riktig?

vol760
05/02/12, 00:03
min lyser vel like lenge som det er lys i instrumentpanelet etter at tenninga blir slått av. muligens litt lenger.

Friksen
06/02/12, 10:23
Har lagt merke til at diode lampa i min Grom boks lyser. Og har vert et par ganger jeg ikke trodde bilen skulle starte i 15-16minus, målte ikke syrevekta men laderen sto på i over 12t før batteriet var fulladet og du har sikkert originalt batteri du også samt mye små kjøring? Lånte en måler av elektrikern på jobb med klo på og den viste 0.02amp og da var alt av lys i bilen av og det kan ikke være mye.

locked
06/02/12, 22:17
Dette er jo eit intressant tema. Eg er personleg allergisk mot dingsar som drar strøm når bilen ikkje er i bruk, slike er det etterkvart nok av i nye bilar slik at det er eigentleg ikkje rom for økt strømforbruk i stand-by modus når ein monterar meir utstyr.

Eg har stort sett alt orginalt i bilen min, inkl. 100Ah batteri men no når bilen står vinterstid i rundt 20 dagar så håpar eg inderleg at det er straum igjen til å starte bilen! Litt kjipt å gå ut av flybussen til en strømtom bil :p

Har lenge vurdert ei slags AUX lydkilde og når Spotify på telefonen fungerar så vanvittig bra så er eg nær å bestemme meg så dette må du finne ut av! :)

Sollien
07/02/12, 14:14
har classicen i min, har ikke merka noe til strømtap... men nå har jeg ikke originalt batteri heller :P

vol760
07/02/12, 22:22
Eg kan måle strømtrekket i min bil en dag..

mister j
08/02/12, 00:26
Min imiv slukker dioden etter ca 20 sek etter at tenning er av...

Robert_AWD
08/02/12, 12:34
Jeg reagerte på at det var lys i dioden etter at jeg monterte den, rakk ikke og så mye på det.
Men nå er det slik at når jeg reiser på jobb, så bryter alt sammen neste dag.

Bilen har orginalbatteri, og går en del på småkjøring.
Frua plukka ut batteriet og tok det med på test, syrevekt og batteri var bra ble hun fortalt. Måtte bare lades.
Hun har også plukka fram multimetret og målt ladespenning, den var også OK.

Må sjekke litt når jeg kommer hjem dette har sjedd to ganger etter at jeg monterte IMIvn. Så jeg holder en kanpp på den, til jeg kommer hjem.

Friksen
09/02/12, 00:21
Flittig dame da :)