PDA

Vis full versjon : Problem med senka V70.



cabalero
05/04/10, 21:14
Jeg har en 2005 V70 D5 som er senka (var det når jeg kjøpte den i fjor).
Problemet er at svingradiusen er veldig dårlig. Om rattet står i "senter", får jeg kun lagt over en og en kvart omdreining før dekka butter.
Trodde det kanskje var på grunn av sommer dekka (235/40 18). At de var for breie, men samme problem har det vært med vinter dekka som er orginale volvo felger 16'' med orginal dim.
Noen som har løsning på problemet mitt??:confused::confused::confused:

Takker og bukker!

Nick V70N
06/04/10, 18:31
Svingradien er generelt dårlig på P2-bilene. Jeg har ikke telt rattomdreininger ved sving på min egen, men en og en kvart omdreining på rattet før det butter høres noe lite ut :confused:
Det finnes sikkert noen her inne som har oversikt over hvor mange omdreininger det er mellom fullt rattutslag fra den ene til andre enden.

locked
06/04/10, 20:53
kan ikke si jeg er mye imponert over svingen på min bil.. det er latterlig dårlig men det er mye mer enn en og en kvart omdreining.. det tilsvarer to og en halv runde totalt og det er det ikke. sikkert mellom 4 og 5 runder.

Lasse B
06/04/10, 22:07
Ja det var 'litt' forskjell å gå fra 940'en til V70en når det kommer til svingradius, hehe--

Er ikke monterte sånne styrebegrensere på den da? (hva nå i all verden det er)

tyggern
07/04/10, 12:12
Det finnes mange forskjellige slike "svingnings" stoppere. sitter en kloss på nedre bærearm som kan byttes med forskjellige tykkelser ettersom hvor mye du kan svinge.....
finnes nesten en til hver type dekkdim.. mange delenr...

JonnaV70
08/04/10, 22:31
har ikke telt antall omdreininger, men det er latterlig svingradius på min 2004-mod V70. Har hørt at det kan hjelpe å bytte styrebegrenser, men anbefales ikke ved dekk større enn 17" og bredere enn 205-215, o.l. Spørs vel også på innpress på felgen. Blir jo en vanesak da, men var nesten litt sjokk i overgangen fra V40.