PDA

Vis full versjon : Erfaringer/Meninger om KL-Racing T70 Turbo



Marius Skau
04/02/12, 07:41
Hei!

Har vurdert og handle turbo til et fremtidlig prosjekt og har rundt dette litt spørsmål ang KL-Racing sin T70 turbo.

Vil først gjøre dere ops på at det er et budjet prosjekt dette er snakk om derav intresset før denne.

Litt info fra siden til KL-Racing

Kompressorhjul: 62mm (91mm)
Kompressorhus: A/R .70
Turbinhjul: 62,5mm
Avgashus: A/R 0,63
Fläns T3

Denne har IKKE innebygd wastegate så der blir det ekstern.

Noen som har prøvd denne eller har noen formeninger om den? Hvor mange Hk kan denne klare?

Ser man på prisen så er det ikke noe stort tap viss den ikke funker :rolleyes:

Batland
04/02/12, 14:24
Hei!

Har vurdert og handle turbo til et fremtidlig prosjekt og har rundt dette litt spørsmål ang KL-Racing sin T70 turbo.

Vil først gjøre dere ops på at det er et budjet prosjekt dette er snakk om derav intresset før denne.

Litt info fra siden til KL-Racing

Kompressorhjul: 62mm (91mm)
Kompressorhus: A/R .70
Turbinhjul: 62,5mm
Avgashus: A/R 0,63
Fläns T3

Denne har IKKE innebygd wastegate så der blir det ekstern.

Noen som har prøvd denne eller har noen formeninger om den? Hvor mange Hk kan denne klare?

Ser man på prisen så er det ikke noe stort tap viss den ikke funker :rolleyes:
Jeg anser dette som typisk kindadritt beregnet for små turtallsvillige japsemotorer.
Kompressoren med 62/91 rekker til 600 + hk og T3 A/R 0,63 kompressoren vil gi ett uønsket høyt baktrykk ved ett slikt effektuttak.
Med så stor mismatch mellom kompressor og turbin blir spoolup også dårligere enn nødvending.

Hvilken motor og hvilke ambisjoner har du?

Marius Skau
04/02/12, 14:42
Ikke alle Kina varer er drit en nu min mening.

Har som mål 300-400 kjørbare hk og passe tidlig turbotrøkk.. Men ska samtidli va budjet..

Batland
04/02/12, 16:02
Tenkte meg det og da er en turbo med 62 mm inducer og 600+ hk kapasitet ALT for svært. Det er dette som er typisk for kinasnurrene.
Folk flest finner ikke de snurrene som har de egenskapene som motorene deres trenger for å gi det resultatet som de ønsker.

Marius Skau
04/02/12, 16:12
Va vil du anbefale før turbo du da?