PDA

Vis full versjon : USB-adapter til SC-900/901?



E_S
03/02/12, 21:09
Finnes det en adapter til en vettug pris med USB-tilkobling som kan brukes med SC-900/901? Finner enten noe greier til helt horrible priser (les: 13-1500,-) eller med kun iPod- (lovte meg selv for mange år siden å ikke eie noe fra Apple!) eller linjeinngang. (greit å slippe å ha en MP3-spiller liggende løst i tillegg)

Reppemarkus
04/02/12, 16:38
Ett kjapt søk på Google så fant jeg denne, den har usb,minnekort og apple kobling :)

http://www.ycarlink.com/pd_10525_Car-MP3-Integration-kit-for-Volvo-SC802-SC805-SC816-SC836.htm

E_S
04/02/12, 17:24
Ja, den fant jeg også, men slet litt med å finne noe som helst sted å kjøpe den. Fant til slutt en kinesisk nettsjappe som klarte det for US$ 90, så da får jeg håpe det blir bra. :)

Reppemarkus
05/02/12, 18:08
Ja, den fant jeg også, men slet litt med å finne noe som helst sted å kjøpe den. Fant til slutt en kinesisk nettsjappe som klarte det for US$ 90, så da får jeg håpe det blir bra. :)

Vi må få høre om den funker bra da :D Så kansje du kan anbefale vidre til noen :)

E_S
05/02/12, 19:48
Ja, når den kommer skal jeg gi tilbakemelding. Den har USB, SD-kortleser og vanlig linjeinngang, så da skulle det være håp. Tenkte å ha den i "armleneboksen" eller hanskerommet, så det tror jeg kan bli en god løsning.. :)

Den 3-cd-skifteren jeg har er ihvertfall heller dårlige saker, spiller ikke brente cd'er engang.. :)

850GLTsilver
10/02/12, 09:11
Ja, når den kommer skal jeg gi tilbakemelding. Den har USB, SD-kortleser og vanlig linjeinngang, så da skulle det være håp. Tenkte å ha den i "armleneboksen" eller hanskerommet, så det tror jeg kan bli en god løsning.. :)

Den 3-cd-skifteren jeg har er ihvertfall heller dårlige saker, spiller ikke brente cd'er engang.. :)

Har lite med hvor god, eller dårlig den er å gjøre det.

Volvos bilspillere var rett og slett programmert slik fordi SONY slang med sablene rundt den tiden da disse radioene ble bygget. Også en del andre spillere var programmert slik.

E_S
10/02/12, 18:29
Hehe, så Alpine, som har laget den greia var såpass lette å skremme? :P Ihvertfall mener jeg at alt av kopisperrer og lignende triksing er helt fånyttes, alt kan omgås på en eller annen måte og det vil alltid finnes en omvei. Uansett om den spilleren så hade spilt brente cd'er hadde jeg sett meg om etter en annen løsning - 20 låter pr. cd er litt 1999, akkurat som bilen min er.. ;)

E_S
29/03/12, 20:47
Da var denne montert i bilen. :)

Erfaringer:
+ Selve enheten virker solid og forseggjort
+ Enkel montering (cd-skifter-kontakten og en strømkabel)
+ God lydkvalitet (noe HELT annet enn kassettadapter eller FM-sender!)
- Kresen på USB-sticks (ikke alle den godtar)
- Avhengig av en bestemt mappestruktur på stick/kort for å fungere (trolig pga. såpass gammel radio..)

Tenker jeg kommer til å kjøpe et SD-kort, da den visstnok er mindre kresen på SD-kort enn USB-sticks og jeg uansett har kortleser i PC'en slik at det går ut på det samme. Monterte boksen i hanskerommet med borrelås-tape, ser proft ut og er brukervennlig. :)