PDA

Vis full versjon : Erfaring biltema bremsecalippere?



tintin500
02/02/12, 21:33
Hei.


Trenger nye bremsecalippere til min 740, siden de gamle begynner å ruste bort. hehe

Også lurer jeg på hva slags gode/dårlige erfaringer folk har med calipperne til biltema?

Koster 599,- per calipper som ikke er så ille.

mvh

ovlov86
02/02/12, 22:08
Hadde Biltema-calipere i alle 4 hjørner på min 740. Holdt fint de to årene jeg hadde den iallfall. :)

Runar
05/02/12, 18:13
Har god erfaring med de fra mine 240er. Men husk å gi de et par strøk med kaliperlakk.
Så slipper du rust på de etter ett år..

tintin500
05/02/12, 22:03
Trur nok det blir innkjøp av et sett til hele bilen. Må jo lakkere de selvfølgelig slik at man slipper rusten, og hvis pakningene er dårlige så lønner det seg vel å kjøpe originalt rep sett fra volvo. Er vel billigere en å kjøpe originale calippere ifra volvo og mekonomen. :)

Sagen
07/02/12, 09:28
Satt Biltema kallipere på V40'n til søsteren. Det gikk omtrent et år, så var pakningen/mansjetten rundt stempelet blitt morken, og sprakk. Hadde også en enledning der den ene begynte å lekke i tettingen for håndbrekkmekanismen. Etter litt om og men fikk jeg en ny der tettingen lakk. Til den andre satt jeg inn et rep sett fra Mekonomen. Har litt blandet erfaring med Biltema. Ta vare på kvitteringer, så får du i alle fall reklamert om det er noe...