PDA

Vis full versjon : Pressostater til AC



ChrML
05/04/10, 20:01
Lurer på en liten ting angående 940 med AC. På AC- delene jeg kjøpte fra 1992 så har jeg fått en Condenser (den radiatoren foran som kjøler AC-en) som ikke har 3 pressostater.

På bilen til en kamerat med AC så sitter det 3 pressostater, en lilla, en grå og en brun på condenseren (nede til venstre). Noen ide hva de er til? På AC-en jeg har kjøpt så er det ingen pressostater på condenseren, heller ingen ledninger til de, kun en på tørkeren.

turb00le
05/04/10, 20:57
Sitter 3 på min også, det er da en 92 mod.
Jeg ville tro at det er trykkvakt høy, trykkvakt lav og muligens noe temp greier?

ChrML
05/04/10, 21:05
Sitter 3 på min også, det er da en 92 mod.
Jeg ville tro at det er trykkvakt høy, trykkvakt lav og muligens noe temp greier?
Når jeg ser på Vadis så er det nok en 1991 modell AC jeg har. Der er det tegnet uten de pressostatene og med andre type rør. Men fortsatt stemmer ikke de rørene med tegninga mi, så er nok en "mellom- modell" jeg har :p.

Er det noen fordeler med 1992 modell AC og høyere? Må være en grunn til at Volvo har begynt med de pressostatene i de senere årene. Har tenkt å kjøpe ny condenser fra eBay, men syns igrunn alle ser forskjellig ut mtp hvor tilkoblingene er og om de har 3 pressostater eller ikke, men har funnet en ny som er lik den jeg har liggende her. Passer 1991 modell condenser i 1995 modell 940? Er det noen fordeler å bytte til 1995 modell condenser og plugge hullene til disse ekstra pressostatene?

GeTReibeAktienGesellschaf
05/04/10, 21:32
Det er en for kjølevifte høy og en egen for lav hastighet, den tredje er som sagt en overtrykks pressostat.

ChrML
05/04/10, 21:42
Det er en for kjølevifte høy og en egen for lav hastighet, den tredje er som sagt en overtrykks pressostat.
Ah, oki. Hvor går ledningene som er koblet på? Og hvor styres elvifta fra på biler som ikke har disse pressostatene, er det hjernen som bestemmer da?

GeTReibeAktienGesellschaf
05/04/10, 22:23
Kobbla til motor styringa er ihvertfall den som styrer vifta.

På de eldre modellene veit jeg ikke.
Den pressostaten på tørkern er for å hindre at systemet fryser.

ChrML
05/04/10, 22:53
Kobbla til motor styringa er ihvertfall den som styrer vifta.

På de eldre modellene veit jeg ikke.
Den pressostaten på tørkern er for å hindre at systemet fryser.
Hmm, ok. Er bare usikker på hva jeg skal gjøre. Har en 1995 modell jeg skal montere AC i, men såvidt jeg veit så ligger ikke pluggene klare til disse pressostatene. Vil elvifta fungere med AC-en som den skal hvis jeg monterer sammen det jeg har uten pressostatene og kobler elvifta til motorstyringa?

ChrML
05/04/10, 23:14
Ok, har gjordt litt research på dette nå. Fant en del info på Volvoclub.co.uk angående dette.

De 3 sensorene på condenseren er følgende:
Violet: Overtrykksbryter. Regner med at den er der for at AC kompressoren ikke skal prøve å starte hvis systemet har for høyt trykk. Denne er nok unødvendig da den ikke eksisterer på tidligere modeller?

Grå: Trykkbryter for lav hastighet på elvifte. Denne er koblet direkte til elviftereleet parallellt med lav hastighet signal fra ECU.

Brun: Trykkbryter for høy hastighet på elvifte. Denne er også koblet direkte til elvifterleet parallellt med høy hastighet signal fra ECU.


Med andre ord, condenser med disse sensorene er veldig kjekt å ha for å styre elvifta så AC anlegget fungerer så bra som mulig :). De tidligere modellene, dvs 1991 og 740-er før dette hadde kun elviftestyring fra en temperaturbryter på radiatoren, og den gikk uavhengig av motorstyring og AC.

Pluggene til disse sensorene sitter på ledningsnettet som hører til elvifta mest sannsynlig (veit ikke helt sikkert enda).

GeTReibeAktienGesellschaf
05/04/10, 23:30
Hmm, ok. Er bare usikker på hva jeg skal gjøre. Har en 1995 modell jeg skal montere AC i, men såvidt jeg veit så ligger ikke pluggene klare til disse pressostatene. Vil elvifta fungere med AC-en som den skal hvis jeg monterer sammen det jeg har uten pressostatene og kobler elvifta til motorstyringa?
Er ingen ekspert på ac men siden jeg har hatt endel problemer med mitt så har jeg prøvd å sette meg inn i det. Kosta meg endel kroner, enda jeg har orginalt ecc system som var prøvd fiksa etter det var kjørt med for lite gass over tid, forrige eier hadde vel brukt 5k og etter jeg trodde jeg hadde fiksa det så var det tomt neste sommer. Var på en måte litt seint å snu, så håper jeg slipper å bruke tid og penger på det i år også.

Men er veldig deilig å ha når det funker og når det er kokvarmt.
Tørke funksjonen på defrost på ecc er også fin.

Spora litt av nå.

Hva slags system er det du har liggende, er det med automatisk temp eller manuell?

ChrML
05/04/10, 23:37
Er ingen ekspert på ac men siden jeg har hatt endel problemer med mitt så har jeg prøvd å sette meg inn i det. Kosta meg endel kroner, enda jeg har orginalt ecc system som var prøvd fiksa etter det var kjørt med for lite gass over tid, forrige eier hadde vel brukt 5k og etter jeg trodde jeg hadde fiksa det så var det tomt neste sommer. Var på en måte litt seint å snu, så håper jeg slipper å bruke tid og penger på det i år også.

Men er veldig deilig å ha når det funker og når det er kokvarmt.
Tørke funksjonen på defrost på ecc er også fin.

Spora litt av nå.

Hva slags system er det du har liggende, er det med automatisk temp eller manuell?
Fant ut av det andre nå :). Har det med automatisk temp, ECC. Har montert alt det som er inni kupeen (klimadelen) og det fungerer som det skal, så er bare å montere det som skal ute i motorrommet (selve AC delen).

Har kjøpt ny tørker og skal også kjøpe ny condenser og kompressor og alle O-ringene. Så da blir det nok som et nytt AC system :). Bare skylle og blåse igjennom alle rør før montering så det helt sikkert er fritt for drit.

gaupe
06/04/10, 09:06
I mellom 92 og 93 er det bytte frå R12 til R134a, og samtidig med det vart det litt endringar på kvar ein fylller på anlegget i det minste.

GeTReibeAktienGesellschaf
06/04/10, 09:16
Fant ut av det andre nå :). Har det med automatisk temp, ECC. Har montert alt det som er inni kupeen (klimadelen) og det fungerer som det skal, så er bare å montere det som skal ute i motorrommet (selve AC delen).

Har kjøpt ny tørker og skal også kjøpe ny condenser og kompressor og alle O-ringene. Så da blir det nok som et nytt AC system :). Bare skylle og blåse igjennom alle rør før montering så det helt sikkert er fritt for drit.
Du har sikkert tenkt på det, men kan være en fordel å fylle på sporvæske når du fyller anlegget så ligger det der tilfelle rotte felle.

De tidlige 940 modellene uten pressostater i kondensern er vel som i 700 serien.
Med termo bryter i radiatoren og styrer sammen med pressostaten?
http://www.turbobricks.org/maint.php?content=art0032

De pressostatene ekstra på nyere er kanskje for å få opp effektiviteten når man står stille og kjører sakte.

Når el. vifta på min tok kvelden så varma kondensoren radiatoren så mye opp at motoren nesten kokte når ac sto på. (med ic imellom)

locked
06/04/10, 20:47
Violet: Overtrykksbryter. Regner med at den er der for at AC kompressoren ikke skal prøve å starte hvis systemet har for høyt trykk. Denne er nok unødvendig da den ikke eksisterer på tidligere modeller?
Absolutt ikke, det er en meget viktig sikkerhetsdetalj! Alle har høytrykk og lavtrykkspressostater men varierer med plasseringen av dem.

ChrML
06/04/10, 21:28
Absolutt ikke, det er en meget viktig sikkerhetsdetalj! Alle har høytrykk og lavtrykkspressostater men varierer med plasseringen av dem.
Men hvor skal jeg koble denne violette pressostaten når jeg ikke har noen kabel til den? I serie med den andre pressostaten på tørkeren?

locked
06/04/10, 21:29
Men hvor skal jeg koble denne violette pressostaten når jeg ikke har noen kabel til den? I serie med den andre pressostaten på tørkeren?

jepp, men mest trolig skal det vere en pressostat et annet sted. kan ikke forstå noe annet?

blir høyt trykk dersom temperaturen stiger. fare for at saker å ting går i lufta om kompressoren ikke kutter. 20-25bar.

Magnus Hagtvedt
06/04/10, 21:42
Absolutt ikke, det er en meget viktig sikkerhetsdetalj! Alle har høytrykk og lavtrykkspressostater men varierer med plasseringen av dem.

Ikke helt korrekt, de eldre har ikke høytrykks-pressostater for stans av kompressor, kun overtrykksventil. Overtrykks-pressostat kom på 940 i 1992.
Styring av elektrisk radiatorvifte/kondenservifte ble ofte styrt med termisk-styring, med sensoren i kondenseren. Trykket som fører til at høytrykkspressostat løser ut er rett over 30bar.

ChrML
06/04/10, 21:46
Ikke helt korrekt, de eldre har ikke høytrykks-pressostater for stans av kompressor, kun overtrykksventil. Overtrykks-pressostat kom på 940 i 1992.
Styring av elektrisk radiatorvifte/kondenservifte ble ofte styrt med termisk-styring, med sensoren i kondenseren. Trykket som fører til at høytrykkspressostat løser ut er rett over 30bar.
Ok, så dvs at hvis jeg monterer kompressor fra nyere enn 1992 som kanskje ikke har overtrykksventil på en bil uten høytrykkspressostaten, så har jeg ingen overtrykkssikring på systemet?

Men hvis den bare skal kutte ut kompressoren som en sikkerhetsfunksjon, så er det jo veldig kurant å koble da. Bare i serie med clutsjen til kompressoren.

Magnus Hagtvedt
06/04/10, 21:57
Ok, så dvs at hvis jeg monterer kompressor fra nyere enn 1992 som kanskje ikke har overtrykksventil på en bil uten høytrykkspressostaten, så har jeg ingen overtrykkssikring på systemet?

Men hvis den bare skal kutte ut kompressoren som en sikkerhetsfunksjon, så er det jo veldig kurant å koble da. Bare i serie med clutsjen til kompressoren.

Det var ment som en rettelse mot at alle hadde høytrykk som sto lenger opp. :)

Overtrykksventil står ofte på røropplegget en plass. På min står den mellom kompressor og kondenser. Du bør absolut koble til høytrykks-pressostat. Og den skal være i serie med lavtrykks-pressostat og clutchen. Pass på at det er riktig pressostat som blir koblet til. Enkelte modeller og noen etterproduserte deler stemmer ikke overens med farge kode. Det skal være merket på pressostaten hvilke trykk den åpner og lukker kretsen.

Min var merket slik:
On 28,7 Bar
Off 31,7 Bar

Enkelte ettermarkeds deler gir også en lavtrykksvakt på kondenser. Og lavtrykksvakt på høytrykks-side er egentlig bare ekstra sikkerhet for tomkjørt anlegg. Denne har gjerne
On 1,3 Bar
Off 0,8 Bar

Hvilket bare gir 1 pressostat til viftene.

ChrML
06/04/10, 22:04
Oki, takk for info :). Virker som en veldig kurant jobb da når man veit hva delene er til ;).

Veit du hvor jeg kan kjøpe nye pressostater til en rimelig penge forresten? Fant ikke på Ebay og Volvo skulle ha 421 kr/stk. Mulig jeg bare ender opp med å kjøpe brukt.

Magnus Hagtvedt
06/04/10, 22:26
Waeco ble litt billigere, men hvor mye vet jeg ikke. Desverre så er det ikke sikkert det passer overens med Volvo's gjenger. Det gjorde det ikke for meg, (jeg prøvde Volvo pressostater på Waeco kondenser. Men jeg bytte alt av slanger og rør fram til tørkeren og tilkobling til fordamper.) Det er også et Oslofirma som selger ettermarkeds-deler. Blandt annet en justerbar pressostat til lavtrykk ved tørkeren :p . Denne var perfekt til å skape frostrøyk i kupéen :D

ChrML
06/04/10, 22:31
Waeco ble litt billigere, men hvor mye vet jeg ikke. Desverre så er det ikke sikkert det passer overens med Volvo's gjenger. Det gjorde det ikke for meg, (jeg prøvde Volvo pressostater på Waeco kondenser. Men jeg bytte alt av slanger og rør fram til tørkeren og tilkobling til fordamper.) Det er også et Oslofirma som selger ettermarkeds-deler. Blandt annet en justerbar pressostat til lavtrykk ved tørkeren :p . Denne var perfekt til å skape frostrøyk i kupéen :D
Ok. Du må fortelle meg hvor jeg kan få tak i Waeco kondenser eller annen ettermarked kondenser som passer rett på :). Samt nye rør til en grei pris.

Hørte på Volvo om røra og, men de kosta skjorta. Lå på rundt 1000 kr pr rør, og det blir en del tusen bare i rør hvis man skal bytte alt. Jeg må ha nye rør fra kompressor til condenser og fra condenser til tørker fordi tørkeren jeg har er til eldre enn 1991 og røra passer ikke overens med nyere type som har de 3 pressostatene.

Magnus Hagtvedt
06/04/10, 22:41
Waeco importøren holder til her i Sandefjord, og jobben min ordner deler derfra. Jeg skal se om jeg kan ordne litt priser og slikt. Jeg har forøvrig en tørker til 1996mod liggende.

Volvo_960_1995
10/04/10, 00:12
Waeco importøren holder til her i Sandefjord, og jobben min ordner deler derfra. Jeg skal se om jeg kan ordne litt priser og slikt. Jeg har forøvrig en tørker til 1996mod liggende.

Takk og der var du "tilbake", leste dine meget gode tråder på volvoforum, men fikk ikke svar på den bryteren til å "overkjøre" kompressor med tanke på frostrøyk.

Venter i spenning på den, og til hvilken pris.

Takk.

Magnus Hagtvedt
10/04/10, 09:32
Takk og der var du "tilbake", leste dine meget gode tråder på volvoforum, men fikk ikke svar på den bryteren til å "overkjøre" kompressor med tanke på frostrøyk.

Venter i spenning på den, og til hvilken pris.

Takk.

Lavtrykkspressostaten oppe på akkumulatortanken, den kan enkelt byttes ut med en justerbar pressostat. Men for å bruke en slik en bør du ha litt peiling på hva du driver med. Hvis man presser anlegget for mye risikerer man at det kommer væske tilbake kompressor fordamper fryser til etc. Hvilket kan gi skader.

En slik pressostat koster rundt 200kr + mva og frakt. Gjorde i alle fall det når jeg bestilte min.

Bør få en med utstyr til å stille den inn på riktig trykk når den blir montert.
Det er bare å få tak i et manometer og slange med riktige gjenger, kjølemanometer er veldig nøyaktige og derfor anbefales slike.
Dersom man stiller den lavere enn orginalt kan man etterhvert få frostrøyk.

Jeg skal sjekke på mandag med leverandør, hva pris på en slik vil bli.

ChrML
10/04/10, 16:23
Ledningsnettet som de 3 pressostatene til AC condenseren sitter på, samt plugger til elvifte styringen og det der, er det et eget ledningsnett eller sitter det integrert i resten av ledningsnettet på den siden av motorrommet som går til lys, LMM osv... ?

http://img248.imageshack.us/img248/4544/cablecoolingfan.jpg

Fant dette elnettet på Vadis. Spørte om pris på Volvo og det kostet visst 6000 kr, så mistenker at det er hele elnettet på den siden av motorrommet med alt det andre og, altså ikke bare til elviften.

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Vil gjerne ha det originale elnettet til elvifta pga pluggene. Alternativet er å få noen til å klippe av de pluggene jeg trenger, så kan jeg skjøte og tre alt i strømpe selv og legge i tillegg til elnettet jeg har.

Magnus Hagtvedt
10/04/10, 16:53
Hvis jeg ikke husker helt feil, så ligger den i orginal-nettet.

ChrML
10/04/10, 16:55
Hvis jeg ikke husker helt feil, så ligger den i orginal-nettet.
Oki. Da er det bare å si ifra hvis noen har den delen av et originalnett å selge meg :). Blir kanskje å bytte ut hele den delen av nettet da, kan ikke se for meg at det er så mye jobb.

Magnus Hagtvedt
10/04/10, 17:47
Jeg har desverre ikke noe helt nett, men kan hende jeg har kontaktene.

ChrML
10/04/10, 17:53
Jeg har desverre ikke noe helt nett, men kan hende jeg har kontaktene.
Hvis du har kontaktene til de 3 pressostatene og de kontaktene som skal på releet til elvifta, evt kontakten oppe ved torpedoveggen der det ligger klart til elvifte så holder det :). Da kan jeg lage resten selv.

Magnus Hagtvedt
10/04/10, 18:26
Jeg skal sjekke, jeg husker ikke hva jeg har brukt av det ledningsnettet jeg har. Fikk med komplett ledningsnett til en hel bil da jeg kjøpte motor :p

Volvo_960_1995
13/04/10, 18:41
Lavtrykkspressostaten oppe på akkumulatortanken, den kan enkelt byttes ut med en justerbar pressostat. Men for å bruke en slik en bør du ha litt peiling på hva du driver med. Hvis man presser anlegget for mye risikerer man at det kommer væske tilbake kompressor fordamper fryser til etc. Hvilket kan gi skader.

En slik pressostat koster rundt 200kr + mva og frakt. Gjorde i alle fall det når jeg bestilte min.

Bør få en med utstyr til å stille den inn på riktig trykk når den blir montert.
Det er bare å få tak i et manometer og slange med riktige gjenger, kjølemanometer er veldig nøyaktige og derfor anbefales slike.
Dersom man stiller den lavere enn orginalt kan man etterhvert få frostrøyk.

Jeg skal sjekke på mandag med leverandør, hva pris på en slik vil bli.

Har du hørt noe ? Venter i altfor stor spenning på resultatet :)

Noen som vet hvor mye arbeid det er å skifte den innvendige evaporatoren ?.

Skrudde ut selve hanskerommet, for å kunne se om det lot seg gjøre å "enkelt" å skifte den, men fant vell ikke alle skruene.

Forøvrig virker anlegget sånn passe....Det er overhalt og skiftet kompressor og kondenser (Tanken i torpedoveggen) og tørkefilteret er skiftet.

Det eneste som ikke er skiftet er den store kondenseren fremføre radiatoren og evaporatoren innvendig.

På 940`en kom jeg til for å spyle den, men det virker som om jeg er på bærtur på 960`en når det gjelder den.

Takker for svar. :)

ChrML
13/04/10, 18:49
Har du hørt noe ? Venter i altfor stor spenning på resultatet :)

Noen som vet hvor mye arbeid det er å skifte den innvendige evaporatoren ?.

Skrudde ut selve hanskerommet, for å kunne se om det lot seg gjøre å "enkelt" å skifte den, men fant vell ikke alle skruene.

Forøvrig virker anlegget sånn passe....Det er overhalt og skiftet kompressor og kondenser (Tanken i torpedoveggen) og tørkefilteret er skiftet.

Det eneste som ikke er skiftet er den store kondenseren fremføre radiatoren og evaporatoren innvendig.

På 940`en kom jeg til for å spyle den, men det virker som om jeg er på bærtur på 960`en når det gjelder den.

Takker for svar. :)
Evaporatoren er et reint helvete å bytte. Det går an å bytte den uten å ta ut hele dashbordet, men da må du ligge under der og det er et helvete å komme til alle skruene som holder det svarte lokket på plass, skjære ut limet og alt det. Pluss at det er fort gjordt å bli forbanna og ødelegge noe når man jobber sånn.

Derfor er det enkleste å ta ut hele dashbordet. Sånn at du kan sitte på passasjerstolen i normal arbeidsstilling å gjøre dette og det er mye lettere å komme til. Bare husk å feste alle kablene som de skal under montering igjen.

Du kan regne ca 10 timer på hele jobben.

Magnus Hagtvedt
13/04/10, 20:35
Har desverre ikke fått sjekket opp pris på den justerbare pressostaten. Vært mye kjør de siste dagene. Men har notert det bak øret ;)

ChrMl:
Hadde desverre ikke kontaktene. Det er plukket litt av det ledningsnettet det siste året.

ChrML
13/04/10, 20:51
Har desverre ikke fått sjekket opp pris på den justerbare pressostaten. Vært mye kjør de siste dagene. Men har notert det bak øret ;)

ChrMl:
Hadde desverre ikke kontaktene. Det er plukket litt av det ledningsnettet det siste året.
Ah, oki :). Si fra når du har sjekket pris på det andre ;).

Magnus Hagtvedt
13/04/10, 20:59
Will do, har bare problemer med login på sidene dems. Men vi venter på ny bruker der. Så det er heller ikke glemt. :)

ChrML
13/04/10, 21:04
Oki, nice :). Skal høre på Volvo i morgen hvor mye originale connectorer til pressostatene koster. For det er vel bare en vanlig 2-pol connector, samme type som sitter på dysene? Volvo har delenr på masse slikt løst på Vadis, spørsmålet er bare om det koster en formue :p. Så får jeg legge kabling og trekke strømper selv.

Magnus Hagtvedt
13/04/10, 21:44
Oki, nice :). Skal høre på Volvo i morgen hvor mye originale connectorer til pressostatene koster. For det er vel bare en vanlig 2-pol connector, samme type som sitter på dysene? Volvo har delenr på masse slikt løst på Vadis, spørsmålet er bare om det koster en formue :p. Så får jeg legge kabling og trekke strømper selv.

Det er omtrent samme connector som til dysene med 2-pol, men med litt annen profil, slik at du ikke kan koble dem på feil.

ChrML
13/04/10, 21:54
Det er omtrent samme connector som til dysene med 2-pol, men med litt annen profil, slik at du ikke kan koble dem på feil.
Ok. Så det er forskjellige profiler på alle 3 eller er det en profil så de ikke kan kobles motsatt vei (som ikke skulle ha noe å si)? Ikke så lett å si hvem av dem det er i Vadis som kan passe. Skal høre om det er billig nok til å bare bestille litt forskjellig og se i morgen.

Magnus Hagtvedt
13/04/10, 22:06
Det er 3 forskjellige, med forskjellige profiler, slik at vifte-hastighet ikke skal stå på høy-trykk stopp. Det gjør også at man ikke kan sette dem feil vei, men dette har som du nevner ikke noe å si ;)

Volvo_960_1995
14/04/10, 10:11
Evaporatoren er et reint helvete å bytte. Det går an å bytte den uten å ta ut hele dashbordet, men da må du ligge under der og det er et helvete å komme til alle skruene som holder det svarte lokket på plass, skjære ut limet og alt det. Pluss at det er fort gjordt å bli forbanna og ødelegge noe når man jobber sånn.

Derfor er det enkleste å ta ut hele dashbordet. Sånn at du kan sitte på passasjerstolen i normal arbeidsstilling å gjøre dette og det er mye lettere å komme til. Bare husk å feste alle kablene som de skal under montering igjen.

Du kan regne ca 10 timer på hele jobben.

Takk, når jeg rev ut evaporatoren på min samboers Volvo 940 SE, 1992 modell, tok det meg cirka 2-to timer å flekke ut den. Der var skruene i bånn.

På Volvo 960`en er det litt annerledes, der er det 6-seks skruer i forkant, og det var den typen jeg trodde du hadde montert inn i din bil. My bad....

Venter fortsatt i spenning på hvordan det vil bli gjort med pressostatene.

Takk.

ChrML
14/04/10, 11:20
Takk, når jeg rev ut evaporatoren på min samboers Volvo 940 SE, 1992 modell, tok det meg cirka 2-to timer å flekke ut den. Der var skruene i bånn.
Hmm, trodde det skulle ta mer enn 2 timer å rive ut evaporatoren i 940. Iom at dekslene rundt er skrudd i mange skruer, limt og i tillegg er et helvete å komme til og få revet av uten å knekke noe.

Volvo_960_1995
14/04/10, 22:53
Hmm, trodde det skulle ta mer enn 2 timer å rive ut evaporatoren i 940. Iom at dekslene rundt er skrudd i mange skruer, limt og i tillegg er et helvete å komme til og få revet av uten å knekke noe.

Det eneste jeg knakk var "bunnlokket" en liten bite, der det butyl liggnende stoffet virkelig holdt.

Og ja, pris på å fikse ECC kom på 25 000 til 30 000 Nkr, så det var lite aktuellt, da bilen hennes kun blir brukt til jobb-kjøring for henne og skrot / varer....

Takk.

Magnus Hagtvedt
15/04/10, 16:58
Til dere som venter pris på justerbar pressostat på lavtrykksanlegg. Prisen ligger på 235kr + mva etter hva jeg fikk til svar fra leverandør.

Volvo_960_1995
16/04/10, 01:01
Til dere som venter pris på justerbar pressostat på lavtrykksanlegg. Prisen ligger på 235kr + mva etter hva jeg fikk til svar fra leverandør.

Takk for svar :)