PDA

Vis full versjon : Demontering av gearkasse S60 2002 D5



Steen
02/02/12, 17:06
Hei.

Clutchen på min S60 begynner og bli sliten, så lurte litt på hvor mye arbeid det er og demontere gearkassen selv?
Og eventuet om jeg trenger noe spesialutstur.

Har lyst og sende kassen inn til SC styling og få montert oppgradert clutch og montert diff, men dette er avhengig av at jeg klarer og demontere den selv :)


Takker for svar og innspil! :)

Vatnehol
02/02/12, 17:29
jeg byttet både clutch og svinghjul selv. husker ikke i farta om du trenger noe spesial verktøy, men i å med jeg er maskinist av yrke så kan spesial verktøy vær av annen definisjon. er egentlig grei skuring, du trenger en motorjekk/rigg for å holde igjen motor på øvre høgre motor festet, og minst to jekker under traversen fremme, for du må senke ned hele traversen for å ta girkassen ut med venstre fremhjul. er en del klips å slik som skal av, jeg kan sende deg instruks fra vida om det er ønskelig.
du må vere obs på foringen på rattstammen kommer riktig på plass igjen når du monterer i hop igjen.

mange vil si du trenger clutch sentrings utstyr, men dette er bare tull, så lenge du klarer å få linet opp clutchen og får inn girkassen(akslingen) så er det bra.

ellers er det basic verktøy, fastnøkler og piper om jeg husker rett.

Steen
02/02/12, 21:18
Takk for svar.

Hørtes ikke så alt for gale ut. Vurdere litt og få tilsendt deler og bytte clutchen selv også.
Så det hadde vert flott om du kunne sendt meg instruksene fra vida :)