PDA

Vis full versjon : Diverse spørsmål ang B230FK



HarryVolvo
01/02/12, 21:55
Hei.

1)
Har fått tak i dyser fra en V70 2.5turbo.. Aner ikke motorkode.. Er ihvertfall 98/99 modell..
Funker dem til b230fk som er litt oppjustert? Noe ala 300-oppsettet..

Trenger jeg isåfall formotstanden, eller må den kobles bort dersom jeg skal bruke de dysene?
Må jeg bytte BTR til en justerbar en?

2)
Dersom jeg skal montere åpen dumpventil, (resirken er gåen), MÅ jeg flytte LMM til rett før innsuget?
Altså, IC->dump->lmm->innsug? Eller kan jeg ha den slik den står nå, før turbo?
Må jeg fjerne hele resirken, eller holder det å ta av slangen som går til innsuget?

-S.Johnsen-
01/02/12, 22:05
Er dysene Røde?

HarryVolvo
01/02/12, 22:44
Aner ikke.. Har ikke sett dem enda.. :p

Randhawa
02/02/12, 03:00
Bare kom på forumet, kommer ta en titt på post og ønsker å se oppdatering! !

HarryVolvo
02/02/12, 15:43
Ingen som vet noe ang det med dumpen ihvertfall?

H.Ihle
02/02/12, 16:34
er en fordel å ha dump før LMM, så slipper hjernen å ''registrere'' lufta som du dumper ut:)

JonasS
05/02/12, 23:18
Blir bare ball med dump etter lm ja. Ivertfall om du har en ordentlig en som slipper ut luft og ikke bare lyd..:)

HarryVolvo
08/02/12, 22:50
Har nå montert dumpen og LMM slik det skal være med LMM nærest gasspjeld. Nå funker bilen bedre enn den funka før, har sikkert hatt lekkasje i resirken eller noe..

Men når jeg kjører med jevn gass på lavt turtall 12-2000rpm hopper/fjusker motoren.. Virker som den kutter en cylinder i et halvt millisekund.. Jævlig irriterende da dette skjer ofte, 1 gang i sekundet ellernoe..
Har ikke sjekket om jeg har feilkoder eller noe slikt, men noen som kan ha en peiling på hva det kan være? Byttet også plugger i samme slengen, men det skal neppe ha noe å si på fjuskingen.. Var forresten NGK BP6ES jeg bytta til..