PDA

Vis full versjon : Bytte registerreim på D5252T, how to i vadis/vida



T90
01/02/12, 21:09
Er det noen how-to i vadis/ vida på hvordan man bytter reg reim på D5252T?
Eller er det noen andre som har laget en how to på dette?

Sagen
02/02/12, 08:02
Kanskje denne kan hjelpe deg: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119565

T90
02/02/12, 17:51
akkrat samme prosedyre i volvo?

Sagen
03/02/12, 07:44
Tør ikke si om det er eksakt likt... Men rare avviket er det neppet. Det er en jobb jeg alltid har satt bort, da jeg ikke har låseverktøyet, og uansett må ha bilen på verksted for å kjøre dynamisk pumpeinnstilling. Sist jeg bytta reg reim og pumpereim inkl strammere og løpehjul + poly V reima, betalte jeg under 6 lapper på merkeverksted. Synes det er en grei deal, i tillegg til garantien på jobben. Sist måtte jeg faktisk tilbake igjen, for strammeren til reg reima røyk. Bare griseflaks gjorde at reima ikke hoppa over, og verkstedet tok bytte til en ny på reklamasjon.

JP_Ra©ingTeam
03/02/12, 09:42
akkrat samme prosedyre i volvo?

er nogen lunde lik prosedyre.., problemet er vell mest bare at motor står andre veien i volvo,en..
men har du mulighet til å løfte bilen opp er jo jobben ganske mye enklere..

remhjulet sitter Nå JÆ... , og husk at bolten SKAL byttes.

og låse av motor er ikke noe problem, det gjør du på pumpe sia, vær Nøye med stramming av reima
eller er det egentlig en grei jobb, men husk for all del og bytte tetninga på veiva..

diesel pumpa justerer du med måleur.. , blir du ikke fornøyd med det, kan du jo ta en dynamisk innstiling i etterkant.

edit: ser du på linken, skjønner du nok hvorfor jeg sier registerbytte på 80000km ;)

locked
03/02/12, 22:48
Det kan vere veldig lønnsomt å ta dette på verkstad om du får ein god deal.

Feilar du med dette så blir det i alle fall ikkje billeg.

E_S
03/02/12, 23:56
I tillegg er det ekstremt viktig å ALDRI løsne eller stramme senterbolten på veivakselen med muttertrekker eller lignende. Da ryker kilen på registerremdrevet - om man ikke ser noe kan den ha fått skade så den ryker av senere, og når ting forskyver seg her kan man tenke seg konsekvensen..