kimove
01/02/12, 20:22
Hei :)
Prøvde her om dagen å kjøre ut feilkoder på en kompis sin 1995 Volvo 855 med B5252S som er helt idiot (bilen er akkurat for gammel til å ha OBD2). Dette viste seg å være klin umulig, når jeg har satt ledningen i uttak 2 på boks A og trykker på knappen lyser det i dioden. Men etter å ha trykt på den begynner den aldri å blinke ut feilkodene.
Er det noen av dere som har vært borti dette før ?
Symptomene på bilen er at når den starter høres det ut som den hoster og harker på bare noen få sylindre en stund før den begynner å tenne på alle og det oser bensin rundt bilen. Bilen går også som en bøtte møkk for tiden (ja jeg vet 850 med disse motorene er late men så jævlig lat har denne bilen aldri vært før).
Dette skjedde sånn over natten, når bilen ble parkert på kvelden var den helt i orden. Men på morgenen etter når den ble startet var den som sånn beskrevet ovenfor og har vært slik siden, skal sies at det det hvertfall -25 den morgenen men synes det er merkelig likevel at noe sånn skal skje plutselig........
Håper at det er noen av dere som har litt mer peiling på 850 enn meg kan hjelpe meg med dette da han som eier bilen er totalt avhengig av den, på forhånd takk
mvh.
kimove
Prøvde her om dagen å kjøre ut feilkoder på en kompis sin 1995 Volvo 855 med B5252S som er helt idiot (bilen er akkurat for gammel til å ha OBD2). Dette viste seg å være klin umulig, når jeg har satt ledningen i uttak 2 på boks A og trykker på knappen lyser det i dioden. Men etter å ha trykt på den begynner den aldri å blinke ut feilkodene.
Er det noen av dere som har vært borti dette før ?
Symptomene på bilen er at når den starter høres det ut som den hoster og harker på bare noen få sylindre en stund før den begynner å tenne på alle og det oser bensin rundt bilen. Bilen går også som en bøtte møkk for tiden (ja jeg vet 850 med disse motorene er late men så jævlig lat har denne bilen aldri vært før).
Dette skjedde sånn over natten, når bilen ble parkert på kvelden var den helt i orden. Men på morgenen etter når den ble startet var den som sånn beskrevet ovenfor og har vært slik siden, skal sies at det det hvertfall -25 den morgenen men synes det er merkelig likevel at noe sånn skal skje plutselig........
Håper at det er noen av dere som har litt mer peiling på 850 enn meg kan hjelpe meg med dette da han som eier bilen er totalt avhengig av den, på forhånd takk
mvh.
kimove