PDA

Vis full versjon : Sentrallås 850stv



la5fja
01/02/12, 18:55
Hei. Kjøpt meg en 96mod 850 2,5 10v nå, hentet for 10min siden.

Problemet er at for og starte bilen så må man trekke ut sikringen til sentrallåsen. Dette er sikkert pga alarmen. Noen som vet hva jeg skal gjøre,eller om det er bare og skifte batteri i alarmenheten. Mente dem sa at de hadde brukt bare nøkkel til den.
Og varmeapperatet funker bare på hakk 4. Sikkert viftemotoren?
Takker for svar

850GLTsilver
02/02/12, 11:21
Hei. Kjøpt meg en 96mod 850 2,5 10v nå, hentet for 10min siden.

Problemet er at for og starte bilen så må man trekke ut sikringen til sentrallåsen. Dette er sikkert pga alarmen. Noen som vet hva jeg skal gjøre,eller om det er bare og skifte batteri i alarmenheten. Mente dem sa at de hadde brukt bare nøkkel til den.
Og varmeapperatet funker bare på hakk 4. Sikkert viftemotoren?
Takker for svar

Varmeapparatvifta er helt ok tenker jeg.
Men derimot så sitter det et lite motstandsnettverk inne i luftkanalen rett etter vifta (litt til venstre for den) og dette motstandsnettverket er nok gårr i stykker. Skift den, så skal du se.

Alarmen har et startsperrerele ja. Men siden du ikke nevner hvilken alarm du har, så er det vanskelig å fastslå hva som er galt. Er det basisalarmen, så har ikke den noe eget batteri i seg i alle fall. Må sjekke nærmere for de øvrige.
Hva med alarmdioden i frontruta? Lyser/blinker den etter at du har låst opp bilen?
Det kan være kommunikasjonen mellom sentrallåsrele og alarm som er gæern. (At sentrallåsen ikke slår av alarmen)
Men la oss få høre om status på alarmlampa.

la5fja
02/02/12, 11:38
Varmeapparatvifta er helt ok tenker jeg.
Men derimot så sitter det et lite motstandsnettverk inne i luftkanalen rett etter vifta (litt til venstre for den) og dette motstandsnettverket er nok gårr i stykker. Skift den, så skal du se.

Alarmen har et startsperrerele ja. Men siden du ikke nevner hvilken alarm du har, så er det vanskelig å fastslå hva som er galt. Er det basisalarmen, så har ikke den noe eget batteri i seg i alle fall. Må sjekke nærmere for de øvrige.
Hva med alarmdioden i frontruta? Lyser/blinker den etter at du har låst opp bilen?
Det kan være kommunikasjonen mellom sentrallåsrele og alarm som er gæern. (At sentrallåsen ikke slår av alarmen)
Men la oss få høre om status på alarmlampa.

Hei og takk for svar. Er ikke sikker på hvilken alarm dette er. Sitter en tekantboks i stolpen med en rød pære og har tre knapper merket 1,2,3. På fjernkontrollen står det volvo. Status på diode. Sort og ikke blinkende

la5fja
02/02/12, 11:43
[QUOTE=850GLTsilver;517697]Varmeapparatvifta er helt ok tenker jeg.
Men derimot så sitter det et lite motstandsnettverk inne i luftkanalen rett etter vifta (litt til venstre for den) og dette motstandsnettverket er nok gårr i stykker. Skift den, så skal du se.

Sikkert dumt spørsmål,men hvordan kommer jeg meg til den motstanden? Ta ut hanskerom og deksel under?

850GLTsilver
03/02/12, 21:26
[QUOTE=850GLTsilver;517697]Varmeapparatvifta er helt ok tenker jeg.
Men derimot så sitter det et lite motstandsnettverk inne i luftkanalen rett etter vifta (litt til venstre for den) og dette motstandsnettverket er nok gårr i stykker. Skift den, så skal du se.

Sikkert dumt spørsmål,men hvordan kommer jeg meg til den motstanden? Ta ut hanskerom og deksel under?

Du kommer til den ved å ta av deksel under ja.

la5fja
05/02/12, 11:36
Ok takk for svar.
Jeg har en orginal alarm fra volvo i bilen. Volvo guard,med en trekantboks i stolpen med en knapp og en diode på. Siden jeg ikke finner igjenn fjernkontrollen,så må jeg ta ut sikringen til sentrallåsen.Ellers så går alarmen og jeg får ikke startet når jeg låser opp bare med nøkkel. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Kjedlig uten sentrallås

850GLTsilver
09/02/12, 20:49
Kjøp ny "kneppert" til sentrallåsen da vel?
Koster deg Ca 500,- på Ebay, bare du passer på å få tak i den av tre forskjellige typer som kan kobles opp mot din.
Les av betegnelsene som står på fjernkontrollmottakeren (sitter opp under dashbordet helt ute til høyre for hanskerommet) og sjekk at senderen er passende for den mottakeren. Generelt sett: Amerikanske og Engelske sendere fungerer IKKE.
Sendere merket som under vil nok passe.

ALPS Electronic co Japan
U: 920286
Tilllatelse Nr. ALR9301
Telestyrelsen
P/N: 9128709 Japan