PDA

Vis full versjon : Rutine for kalender



locked
01/02/12, 16:15
Eg foreslår ei forenkling av dette slik at betalt medlemskap i ex. 2011 gir rett til kalender for 2012. Dei som melder seg inn i løpet av året kan få kjøpe kalenderen for innmeldingsåret i lag med medlemskontingenten ved å plusse på en hundrelapp.

Slik kan ein sende ut kalender i god tid uten å sende den til medlemmer som ikkje fornyar medlemskapet.

Refinement!
01/02/12, 18:28
Støtter denne, slik blir det også gjort hos bla VACN

Tarell
01/02/12, 22:54
Kan kanskje være noe det ja........

SirKim
28/02/12, 14:16
noe må iallefall gjøres. kan ikke ha det sånn at kalenderne kommer i mars, slik det var i fjor, å blir i år også ser det ut til..

larsverm
28/02/12, 19:51
Eller kanskje man for nåværende medlemmer kunne sette betalingsfrist for neste års medlemsskap så tidlig som i november eller noe slikt?

Revell
28/02/12, 19:53
sett neste betalingsfrist til 1 desember:)

larsverm
28/02/12, 23:52
Ja, for de som er medlemmer og vil fortsette med det, bør det vel være uproblematisk å betale noen uker før årsskiftet i stedet for etter? Så får nye medlemmer bare betale og få kalender etter tur.

Hassel
29/02/12, 18:27
Hvis ikke det går så kan vi droppe januar og februar i kalendere og betale mindre i årskontigent xD
Nei, vil ikke ha en diskusjon om at folk tror jeg syns den er for dyr :p

Marius Skau
29/02/12, 18:54
Støttes absolutt.

Synes det er veldi leit og henge opp et kalendes der jeg ikke får noe gleda av 2-3 måneder.

kimove
29/02/12, 18:58
Omc kalenderen går fra februar til februar. Kunne dette vært noe å tenke på ?

larsverm
29/02/12, 20:03
Kalenderen bør så absolutt begynne på januar. Men tanken er slett ikke "uhørt", for det er mange fine kalendere som har med januar for neste år i tillegg - sannsynligvis for å kompensere for at det av forskjellige grunner kan drøye litt med å få tak i neste års kalender.

Morgis
01/03/12, 14:44
det der er noe å tenke på. legg på 3måneder av neste år i årets kalender, og la bilene i de 3månedene forbli ved det aktuelle året.
Da blir ingen plassert på "blind-månedene"

Tarell
01/03/12, 18:31
Hva med å endre betalings datoen for medlemmer, så vi kan få kalenderen innen "nyåret"????
Bare en tanke.

gleid
05/03/12, 08:33
Hva med bare å sende ut kalenderen i tide slik at medlemmene får de før sommern? :p

Roy
06/03/12, 20:13
Ingen kommentarar frå styret her?
No er Mars månad godt i gong :/

locked
06/03/12, 20:36
Ingen kommentarar frå styret her?
No er Mars månad godt i gong :/
Fleire gode forslag, ventar egentlig berre på at nokon i styret skal kome med ein uttalelse :)

HelgeS
11/03/12, 16:24
Å la kalendaren gå frå april til april kan ikkje vere store problemet i mine auge, det blir eit år der kalenderen går frå januar til april året etter. Dette for å komma inn i "rytmen". Det same gjeld jo og medlemskorta for rabattane sin del.

No havnar fleire i blindmånadane, derimot min bil og mange andre, nå er dette ein klubb drevet på dugnad, og ALL Ros til dei som står på og brukar masse av si tid på forumet og klubben!!! Det er på grunn av disse at dette går rundt, det driv seg ikkje sjølv ;)

Men og endre kalenderen slik att den går frå april til april eller mars for den del hadde vore toppers! April til april er like mange månader som Januar til januar ….. Ser att det kan bli litt problem med trykkeriet og førehandslaga malar, men dette må vel gå ant og få ein deal på. :)

Marius Skau
11/03/12, 16:32
Eller bare gjøre det enkelt. Begynn med kalender før 2013 NU, og ha den klart før November?

hgnubel
11/03/12, 18:18
Det hadde vært fint, så kunne kanskje folk bestille en eller to ekstra og bruke som julegave? :)

Tarell
11/03/12, 19:03
Kan være greit å ta kontakt med styret ang. dette, slik at de også får sagt sitt og vi alle kan komme til en fornuftig løsning.

Og helt enig med HelgeS.
Er utrolig imponert og stolt av VCCN.
All ære til styret!

Runar
13/03/12, 16:28
Hva med kalender inkludert hvis man betaler VCCN medlemskap innen 1. november?
De som betaler VCCN medlemskap etter det må kjøpe kalender, f.eks 100,-
Da får medlemsinnbetalingene litt fart på seg før det nye året også..

Frist for bilder til kalender kan være 1. oktober f.eks, så lages den klar til trykk,
og man kan sende til trykk noen dager etter 1. november og sende ut kalender
til de som har betalt slik at den er framme før jul!

I tillegg så kan de som vil kjøpe ekstra kalendere til jul ja, det hadde vært kjekt!

gaupe
13/03/12, 16:30
Fleire gode forslag her, og å satse på å få kalender og medlemspakke ut før nyttår er ikkje så dumt. Vi har diskutert dette litt i styret, og vi satsar på å gjere dette annaleis til neste år.

Er det forresten nokon som har fått kort og kalender i posten no?

Tarell
13/03/12, 17:19
Ikke fått noe enda nei.
Bare håper adresse endringen min ble registrert ;)

gleid
13/03/12, 19:48
Nope, ingen ting ennå.... :(

gaupe
13/03/12, 21:40
Ikke fått noe enda nei.
Bare håper adresse endringen min ble registrert ;)

Den er registrert ja :)

hgnubel
14/03/12, 13:03
Er det forresten nokon som har fått kort og kalender i posten no?

Kom nå i dag! :)

Takk til alle de frivillige som gjør det mulig, uavhengig av om ting kunne vært planlagt bedre.

Ditch
14/03/12, 13:13
Har også fått idag, flott kalender :cool:

gaupe
14/03/12, 14:28
Kom nå i dag! :)

Takk til alle de frivillige som gjør det mulig, uavhengig av om ting kunne vært planlagt bedre.

Ein stor takk til volvoRsport som gjorde så godt som alt arbeidet med kalenderen!

Per Turbo
14/03/12, 14:31
Jepp, det er akkurat dette som var målet, at medlemmer skulle få kalenderen før årskiftet.

Så forslag om å ha betalingsfrist for kommende år til 1 desember er fremmet! :)

Vi har mye å bli bedre på, så deres ris og ros er gull verdt!

gaupe
14/03/12, 14:35
Så forslag om å ha betalingsfrist for kommende år til 1 desember er fremmet! :)



Den fristen er berre å gløyme, det tek tid å få registrert alt av betalingar, mange betalar etter den datoen. Så skal kalenderen i produksjon, reviderast og hentast osv, det går tid, samt produksjon av kort, pakking, produksjon av konvoluttar og matriell osv.

Og så kolliderar dette med juleposten.

Fristen må seinast settast til 1. November, skal den vere ute til nyttår, og om folk vil gi vekk kalenderen i julegåve, så bør folk nesten ha den i hende 1. Desember, som presser tidsfristen der uansett.

Børge Vikebø
14/03/12, 14:39
Mottatt og ender hos junior som motivasjon :)

Per Turbo
14/03/12, 14:40
Juleposten må være levert posten i midten av desember senest, men 1. november er ikke noen mindre aktuell dato.

Så lenge vi har kalenderen ferdig til da, så går resten fort.

Marius Skau
14/03/12, 14:42
Den fristen er berre å gløyme, det tek tid å få registrert alt av betalingar, mange betalar etter den datoen. Så skal kalenderen i produksjon, reviderast og hentast osv, det går tid, samt produksjon av kort, pakking, produksjon av konvoluttar og matriell osv.

Og så kolliderar dette med juleposten.

Fristen må seinast settast til 1. November, skal den vere ute til nyttår, og om folk vil gi vekk kalenderen i julegåve, så bør folk nesten ha den i hende 1. Desember, som presser tidsfristen der uansett.

Kunne ikke vært mere enig gaupe!

Men et lite forslag fra min side. Hvorfor ikke gjøre det slik.

Betal før og ikke seinere en 1. November og du får kalender i posten før Jul. Ønsker du flere til julegaver etc må dette betalast og gis beskjed om før 1. November?
Betaler du etter 1. November kan du ikke regne med at kalender er på plass før Jul.

Høres ikke de greit ut?

Amundsen
14/03/12, 14:45
Fikk kalender osv i posten i dag :) Supert

gaupe
14/03/12, 14:49
Kunne ikke vært mere enig gaupe!

Men et lite forslag fra min side. Hvorfor ikke gjøre det slik.

Betal før og ikke seinere en 1. November og du får kalender i posten før Jul. Ønsker du flere til julegaver etc må dette betalast og gis beskjed om før 1. November?
Betaler du etter 1. November kan du ikke regne med at kalender er på plass før Jul.

Høres ikke de greit ut?

Det er ein ting som er veldig viktig for både økonomien og stordrifta ved å gjere dette, det er at vi sender ut minimum 200 stk samtidig, på den måten kan vi nytte oss av massesending hos Posten, det betyr at vi betalar omtrent halvparten i porto, samt slepp å klistre frimerker ved pakking.

Så vi må samtidig prøve å få sendt dei fleste i ei runde , men det blir jo det, om vi har ein hard cut-off på ting.

Tarell
15/03/12, 05:07
Fikk brevet i posten da jeg kome fra jobb igår kveld, flott ting :D
Er kjempe fornøyd med arbeidet som dere gjør, all skryt til dere!!!!
Har desverre ikke mere enn to tommler opp å gi dere ;)

1.nov høres fornuftig ut i mine ører.
Er dere som vet hva som passer mtp. sending, porto, pakking osv.

hgnubel
15/03/12, 11:28
Det er ein ting som er veldig viktig for både økonomien og stordrifta ved å gjere dette, det er at vi sender ut minimum 200 stk samtidig, på den måten kan vi nytte oss av massesending hos Posten, det betyr at vi betalar omtrent halvparten i porto, samt slepp å klistre frimerker ved pakking.

Så vi må samtidig prøve å få sendt dei fleste i ei runde , men det blir jo det, om vi har ein hard cut-off på ting.

Det går jo an å ha forfall 1. nov og drite i å prøve å få kalender frem til jul. Romjulen pleier være en rolig tid hvor det kanskje er mulig å bruke en time eller tre på å putte ting i konvolutter, og så kommer det frem tidlig i januar.

Mulig det er en illusjon at det er rolig siden jeg bare har en unge enda... men da var ihvertfall den tanken kastet ut for diskusjon :)

Hvis det går an å bidra med pakking og sending av ting selv om man bor i "distriktene" så vil jeg gjerne hive meg på. Men helst ikke ansvarlig for alt alene.. :)

Per Turbo
15/03/12, 13:23
Ja jeg holder med deg i dette Roy, vi må ha en dato som vi sender ut til medlemsmassen, enkeltstående medlemmer som betaler senere eller tilkommer får pakkene fortløpende. Det bør vi vel ha råda til?

gaupe
15/03/12, 13:27
Ja jeg holder med deg i dette Roy, vi må ha en dato som vi sender ut til medlemsmassen, enkeltstående medlemmer som betaler senere eller tilkommer får pakkene fortløpende. Det bør vi vel ha råda til?

Ja, det er slik vi har praktisert det. Er meir spiseleg den portoen vi betalar for denne kalenderen, enn slik vi måtte gjere det i fjor. I år er det 22 kr per forsendelse, kontra nærmare 50 i fjor?

Sjakalen
15/03/12, 14:00
Jeg fikk i går :)

larsverm
15/03/12, 17:50
Har fått i dag - i det som noen kaller verdens nordligste by. :) Så da begynner det vel å hjelpe på...

Tarell
15/03/12, 17:54
Men skal si meg enig i at 1.nov høres ut som en MEGET god dato ;)
Skulle gjerne ha bidratt med pakking og sending, men bor på veskysten, så litt vanskelig.....

apex_s2k
18/03/12, 12:13
Har fått kalender og kort. Fikk det vel på onsdag, tror jeg det var.

Kjetil Krømcke
19/03/12, 19:58
1 November hørtes bra ut:)