PDA

Vis full versjon : Bensinpumpe v70 - 04mod.



Froyd
01/02/12, 00:16
Jeg må legge sugeslangen på nytt i tanken min , da bilen stopper før reservetank. Noen det vet om det er vrient å "route" den riktig?
Logisk hvordan den skal ligge liksom?

Vatnehol
01/02/12, 19:39
ja, det er en forferdelig jobb, du må han en vaier som ikke er for stive for å route slangen. slangen på bensinpumpen er utrulig stiv. tanken er veldig kompleks utformet, og det gjør at jobben er vanskelig. jeg byttet bensinpumpen selv for noen måner siden, og eneste som var vanskelig var å route denne slangen. i midten av tanken når "gulvet" i bensintanken "taket" så der er ikke mulig å få den rett over. du må stikke den fremover og gjennom en passasje i front. du må ha ut både pumpen og den ekstra tank peileren

Froyd
02/02/12, 11:06
Ok , høres ut som en fiklejobb:( Skal silen eller slangen sitte fast i et eller annet når en har fått den over i andre siden?

Vatnehol
02/02/12, 12:14
nei, den er såpass stiv og tung at den ligger på plass. den skal ligge helt fram i tanken, og viktig å passe på den ikke vrir seg, silen ska ligge ned mot bunn.
menst du kaver med å route den opp må du passe på at du ikke skader peileren på pumpen, skal ingenting til før bensinmåleren viser feil, og at peileren på andre siden av pumpen ikke vikler seg inn i strøm, og signal kablene til pumpen, for de går opp der.

Froyd
26/04/12, 11:46
Takker for hjelp. Batteri må vel frakobles under enhver sånn jobb?
Men hva med tilkobling igjen , en viss prosedyre har jeg hørt?

Vatnehol
26/04/12, 13:03
jepp, alltid av med batteri polene.
iht vida så skal tenningen stå i posisjon 2(full tenning) når du kobler på batteriet pga om noe skade har skjedd under arbeid så skal airbagen utløse seg når du kobler i batteriet, og ikke når du sitter bak rattet og skrur på tenningen.
er bare for å safe fullstendig.