PDA

Vis full versjon : Feil diagnose verktøy lh 2.4 OBII kontakt



jorg1
31/01/12, 22:31
Hey, lurer på om det går ann å laste ned et program på data'n som det går ann å lese feilkoder med. Så lenge man har kabelen i mellom.

Gjorde dette er om helga for vag biler. det heter vag com.
Får man da lastet ned et Bosch program som det går ann å bruke i OBII kontakten i min 940? uten å kjøpe den biltema grgeie som vistnok også skal funke..?

arvid94
02/03/12, 13:05
Jeg veit at mekonomen har sånt program, men det koster penger :( usikker på om det er noe gratis variant å gå tak i :(

jorg1
02/03/12, 23:48
rektig, men det er vel noe av det samme som biltema selger?..

arvid94
05/03/12, 16:37
Det er jeg ikke sikker på dessverre, men tror ikke biltema har det :) må nok snakke med ett verksted ellerno for å få tak i det :)

eMTea
05/03/12, 16:43
Til VAG så er programmet enkelt å få tak i, fordi lisensen ligger i kabelen.
Usikker på åssen dette fungerer for Volvo..


-Magnar-
Tapatalk @iPhone

jorg1
07/03/12, 22:47
Så det vil si det at jeg ikke får brukt den kabelen på volvo, bare på vag?

kimove
07/03/12, 23:20
Hey, lurer på om det går ann å laste ned et program på data'n som det går ann å lese feilkoder med. Så lenge man har kabelen i mellom.

Gjorde dette er om helga for vag biler. det heter vag com.
Får man da lastet ned et Bosch program som det går ann å bruke i OBII kontakten i min 940? uten å kjøpe den biltema grgeie som vistnok også skal funke..?

Vag com er kun til vag biler :P
Bosch Esitronic som det heter, koster sånn ca 36000,- + at det er en spesiell testboks til dette programmet. Har prøvd dette programmet på en kompis sin 940 og det var ikke helt enkelt å få kontakt med styreenheten på den. Antagelivis var det pga den var chippet.
Det billigste og enkleste for deg blir nok en sånn biltema sak, om den funker eller ikke skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke har prøvd den.

jorg1
07/03/12, 23:29
da skal jeg invisterei den fra biltema. også skal jeg fortelle åssen den funker :)

Simon Piera
28/07/12, 17:13
Fortell, da:)

jorg1
29/07/12, 17:25
Solgte bilen før jeg rakk å bruke den :P men en kammerat av meg har brukt den på 960. og det funker til å lesefeilkoder hvertfall.. så får du en viss peil på hva problemet er. :)