PDA

Vis full versjon : Oppgradere orginalt HU-603 anlegg i v70 2001!



turpa
31/01/12, 21:08
Har litt lyst til å oppgradere lydanlegget i bilen min nå. er vel det minste anlegget som sitter i nå (ingen forsterker og HU-603 spiller). Lurer på å oppgradere til det grommeste med sub og høytalere både i D-stolpe og i dashen (premium?)
Er dette veldig kronglet eller burde det gå ganske greit? har funnet en del på ebay til en grei penge.

Steen
31/01/12, 21:48
Nei, er en nokså enkel jobb å bytte, er bare og ta av dørtrekk og bytte høytalerene, ver høytaler sitter med 3 eller 4 poppnagler som du bare borrer ut og så popper du de nye høytalerene på plass.
Bruker samme kablene, litt arbeid og montere forsterkeren under passasjersetet.

Er premium som er det beste ja, skal være en gul klisterlapp på disse.

Er det en blå klisterlapp er det high performance og hvit er performance

FroBe
31/01/12, 22:25
Premium høyttalere krever vanligvis også bytte til Premium dørtrekk for fremdørene.
Bruksanvisning for montering av forsterker finner du her (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/SE/V70(00-08)/2001/2.0T/Automatic/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-157605-1/V70_(00-08),_2001).
Hos meg var den verste jobben å få fjerne popnaglene på høyttalerne. Måtte bruke drill, tang og Dremel med kappskive.

turpa
01/02/12, 08:23
det høres fint ut. Da blir det nok premiumanlegg etterhvert tror jeg :D Må nok få tak i et nytt dørtrekk forran for premiumhøytalerne har en mellomtone eller noe festet på siden.

FroBe
01/02/12, 08:59
Diskantene oppe i fremdørene og D-stolpen skal vel være lik for alle variantene?
Har hørt at diskantene ble montert som standard i alle biler frem til 2003-årgangen.

Jeg oppgraderte til HP, men fant at diskanten i D-stolpen kan ha forskjellig delefilter. Dermed byttet jeg fra bare kondensator (3dB) til kondensator og spole (6dB) som fulgte med HP-høyttalerne. Neppe noen forskjell i lyden, men da tåler den litt mer effekt uten å ryke.

mister j
03/02/12, 17:42
Er forskjellige diskanter til fremdørene også...
Med hvite, blå eller gule merkelapper :o

OleIdole
22/02/12, 20:05
Noen som vet om noen premium høytalere på markedet ?

aarnes
24/02/12, 20:53
bildelsbasen.se
Tror også det ligger et sett på finn.no , selges av stefan , det er en engelsk S60 som selges i deler.