PDA

Vis full versjon : Lys i dashboard



Finney
05/04/10, 14:55
Kjøpte for en stund siden en stor turteller (VDO, hvis det har noen betydning), og satt den inn hvor det originalt sitter en klokke på 240. Kjøpte også en 52mm klokke. Han jeg kjøpte klokka av var så grei å gi meg et koblingsskjema til klokka, koblet deretter og klokka funket greit. Den er tilkoblet de tre koblingspunktene øverst på turtelleren.
Selve turtelleren er koblet på turteller-lederen (den røde og hvite), som er koblet på +12V. Denne virker også etter hensikten.

Klokka er koblet med jord på -31, lys på +30 og fast spenning på +55 eller noe lignende, vanskelig å se på innsida der.
Men, etter at jeg koblet inn den lille klokka har jeg mistet lysene i dashbordet. Lyset i klokka lyser som bare det, men selve dashbordet er helt mørkt. Kan jeg ha glemt en jording eller noe?
Haster litt, mamma hiver meg snart ut av garasjen... :p

mariusf
05/04/10, 15:03
du har ikke komt boti dimmeren på instrument lysa da?? eller ledningene til dimmeren rammlet av?

Finney
05/04/10, 15:13
Jeg tror ikke det, alt ser igrunn nokså greit ut baki der. Ingenting som henger og slenger som jeg kan se..

Finney
05/04/10, 15:18
Lurte på om det kunne være pærene, men de virka jo helt perfekt før jeg installerte turtelleren.

mariusf
05/04/10, 15:50
hmm sjekket om der er ein sikkring som har gått da??

Finney
05/04/10, 16:53
alle sikringer er intakt. fant forøvrig feilen, begge holderne til pærene hadde ristet ut av spor mistet kontakt.. :P

mariusf
05/04/10, 17:08
hehe bra du fant det ut da:)