PDA

Vis full versjon : b230a problemer, hjelp?



runejakobsen
31/01/12, 00:58
har en b230a motor som det er problemer med. har begynt å rakle litt i den når den får motstand, altså hvis jeg kjører på høytgir. har greid i miste en lite mutter ned i regreim dekselt neders. den høres ut som en diesel motor når den får motstand. synes den ikke var så frisk så stilte litt på tenninga på den og fordeleren sitter hardt så man banke i den for å stille tenning. den hadde vært litt rar å starte hele uka, vært sånn at starteren gikk skikkelig sakte så pluttselig startan. etter vi hadde stilt tenninga så gikk den rakle lyden forsvant ikke. men dagen etter på var den skikkelig sur å starte. gikk nesten helt greit da jeg kjørte 10 min så gikk den i maks 110-120 på motorveien 100 med litt oppoverbakke og måtte bruke 4 gir. når jeg kom på jobb, parkerte jeg den. og når jeg ver ferdig og skulle starte så startet den ikke, dreiv bare sånn å små kom engang i blandt. fant ut at forgasseren var helt svart og gasserstempelet var tungt å løfte. fikk spruta inn noe startgass og fikk en til å hålde gasserstempelet oppe, da fyran. fikk kjørt den hjem men hele veien så putra det i forgasseren. når jeg kom hjem bytta jeg til en zenith gasser og da fungerte den men var forsatt veldig slapp. prøvde å stille litt tenning igjen men var forsatt slapp. fikk rensa den andre gasseren som jeg hadde og bytta tilbake til den da starta den heller ikke. ikke med startgass engang. gasserstempelet går fint opp nå. mistenker litt at jeg kan ha ødelakt fordeleren ettersom at jeg har drivi å stilt tenning hele tiden og mått banke i den får å bevege den. så tenkte å sjekke gnist på plugga i mårra. noen som har vært borti noe sånt tidligere?

runejakobsen
01/02/12, 11:49
ingen som har vært borti noe lignende?
i teorien skal ikke noe hvære gærdig for det er gnist på plugg og den får bensin så egentlig skal alt funke -.-

Foe
01/02/12, 15:00
Få lånt deg tenningslampe og justert tenninga skikkelig er en god start :D

runejakobsen
01/02/12, 15:51
var nede på biliia i stad og fikk vite at det mest sansynelig var regreima mi som hadde hoppet over et hakk

runejakobsen
03/02/12, 11:36
noen som har noen ider på åsen man får av reimhjulet?? sitter jo bom fast og drar bare rundt hele motoren. finner ikke noen steder å får låst den heller...

firkløwern
03/02/12, 19:44
noen som har noen ider på åsen man får av reimhjulet?? sitter jo bom fast og drar bare rundt hele motoren. finner ikke noen steder å får låst den heller...

Det hjulet øverst er jo en del an kam-akslingen:P hvis det er det nederste så må du sette bilen i gir og bruke muttertrekker eller noe latmannsarm og smøre godt med wd-40

JonasS
04/02/12, 23:08
jeg bruker rørtang, et par stykker trevirkemellom hjulet og kjeften og rå muskelkraft! :P