PDA

Vis full versjon : El vannpumpe, Noen lettvinne tipps?!



Teigen
30/01/12, 15:18
Sliter med at blokka sprekker mellom syl 3 - 4 (std problem med mye trim :P ) Skal bygge om til el-vannpumpe + har borra opp to nye hull bak i toppen til vannet etter noen tipps på bygda, men det holder ikke. Noen som har gjort det før og har en lettvinn løsning? eneste jeg kommer på er å kappe i org-vannpumpa og bruke den som collector, for å så montere elpumpa utapå\i enden.

Noen forslag? gjerne bilder

Agrostar
30/01/12, 16:02
Lurer på om ikkje ein hadde tenkt å køyre vatn inn på ein av frostpluggane istadenfor eller i tillegg. Det var i kombinasjon med trim.

Teigen
30/01/12, 16:07
Har betongfylt, ellers hadde det vert et bra alternativ. om man ikke borrer, så tror jeg frostplugg alternativet faktisk holder, med rette mengden vann

Christian
30/01/12, 16:08
Tenker du på et elektrisk drive-kit eller en separat pumpe?

Filtvedt Racing
30/01/12, 20:40
Jeg og driver med dette nå.
Bestilte meg el pumpe fra Daviescraig.com. Ew115 het pumpa med controll enhet. Håper dette kan bli bra.
Bruker org pumpe som jeg har kappet av og tatt ut innmat, sveise på et lokk på denne.
Har betong i blokka. V.s motor som har bygget min motor har også lagt inn en 5 kron mellom topp og vannpumpe. Dette for og presse mer vann bakover i motoren.
Tatt også ut en 6mm slange ut av frostplugg bak på topp(16v). Dette hovedsakelig for og lettere få ut all luft i topp.
Når jeg får denne pumpa kan jeg prøve ta noen bilder og forklare mine hell/feil tagelser.

Mvh Filtis

Teigen
30/01/12, 20:59
tenker elektrisk pumpe ja. kjikka på Daviescraig jeg også. Hehe femmern er vellkjent mellom toppen og pumpa mi også! Selv om jeg egentlig er ganske usikker på det mtp sirkulasjon? er 8v topp så usikker på om det er noe ideelt sted bak og koble seg på. Hadde vert supert med noen bilder av åssen vannpumpa blir til slutt.

by the way. tenkte å få justert 4link + div hos NCT. Dem du brukte på bilen din? lurte egentlig bare på ca hva det kommer på

Filtvedt Racing
30/01/12, 21:30
Hehe moro.

Jeg har ikke vært hos nct enda. Justerte forstilling litt på filingen:p. Syns det fungerte helt greit men sikkert mye og hente. Vurderer Alf eng også på dette da jeg kjøpte alle Øhlins fjørbeina ta han..

Filtis

Teigen
04/02/12, 16:04
Hva med å ta ut innmaten av pumpa og sette en elektrisk i serie etter utgangen bare? aka hurtigfiks. Btw, når du får lufta ut toppen og får opp flowen ordentlig med ei elpumpe, er det vel liten\ingen vitts å restriktere med "femmern" lengre? (jeg ser ikke noen grunn så kom med argumentasjon otherwise! :D)