PDA

Vis full versjon : Hva kan jeg få for bilen min? (87 modell 740 tic)



Turboplystring
29/01/12, 18:26
Ja, jeg lurer på å selge bilen min, da jeg vil kjøpe noe nyere. Dette er en 740 ombygd fra b230k til b230ft med lh 2.2 nett (kommer fra en 760, rundt 86-87 modell). Standard 5 trinns kasse.
På de siste 15000km er følgende blitt byttet:
Ny clutch og trykkplate, foringer i forstilling, inkludert nedre bærekuler, raklestag og hjullagre. Indre endeledd på sjåførsiden er også byttet (18mm dim om noen lurer).
Bremser og skiver framme, klosser bremsesko og håndbrekkvaier bak. Har også liggende lesjøfors 40/40 senk med tuv papirer.
Montert digitale målere (oljetrykk, vanntemp og turbotrykk)
Montert 531 topp, som er ventilslipt, byttet oljetetninger på, og som er inne til plansliping nå. Blir montert med forsterkede toppbolter fra bcb.
Byttet til Garrett turbo fra en 230et motor, ikke mye slakk noen veier.
Byttet bensinpumpe og filter under bilen (Biltema).
Motor totaloverhalt, der bærelagre til veiva, rådelagre, stempelringsats og tetteringer (foruten den bak på svinghjulet) er byttet, samt honing av sylindrene.
Ny fordeler, fordelerlokk, rotor, plugger og ledninger. Nye dyser.
Venter på Bosch lambdasonde nå.
Montert åpen dump, den orginale følger med.
Konfilter montert.
Montert Biltema lmm, (den gamle følger med)
Nye 205/60/15 sommerdekk, splitter nye Hakka 5 185/65/15 vinterdekk. Dessverre bare ett sett felger, da jeg ikke finner den fjerde polaris felgen min :(
Sperre bak fra en 760 (ikke sikker på type, men er helt sperra, ikke hjemmesveist!).
Hjemmelaget 3" eksos fra turbo med en potte.
Xenon i hovedlys, ti park/kjørelys bak.
Elektriske vinduer og speil.
Ny regreim og vannpumpe, olje og filter skal byttes etter toppen er blitt montert, 5w-40 helsyntetisk olje.
Komplett styling (fanger fremme og bak, samt sideskjørt) fra plastoson i sverige, kosta meg 5000 pluss kjøring til sverige for å hente det.
Lakkert i metallic mørk blå, veldig fin farge. Var litt uheldig og fikk "appelsinskall" i lakken, men dette kan våtslipes ned og poleres.
Bilen bruker for tiden mye bensin, noe jeg håper blir bra etter ny lambda, men vil selvsagt finne ut av det før salg.

Så til det "negative":
Tankmåler funker ikke (føler bak i tank må byttes)
Original vanntempmåler fungerer ikke (det har den aldri gjort)
Slitne dørtrekk, tre blå, og ett rødt (bak sjåførside)
Røde skinnseter (kanskje ikke et minus for alle :p)
Lyset i speedometer fungerer av og til ikke når man har startet opp, har ikke giddet å lete etter feilen.
Merker vibrasjon bak over 160km/t, kan være dårlig balansering som gjør det.

Ellers er det ikke noe å utsette på bilen, den er i teknisk god stand, går rimelig godt og er en artig vinterbil :)
Km. stand på karosseri: 340000 ca
Km. stand på motor: 214000 ca, 400km etter overhaling.
Bilder:

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2194.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2195.jpg

Kan ta nye bilder om ønskelig, men den ser ikke stort forskjellig ut :p

Turboplystring
30/01/12, 13:31
Ingen som har et anslag? Tar jeg i om jeg sier 20-25000?

Daruu
30/01/12, 13:54
Godkjent ombygd?
Og imo så trekker ikke akkurat stylinga prisen opp ;)

Turboplystring
30/01/12, 14:17
Ikke godkjent nei. Hehe, det er vel smak og behag :p

Volvo Andreas
30/01/12, 14:36
Hei!

Pris på denne er vel 25-30.000,- tenker jeg.
Det som er posetivt, er tinga du har gjort med bilen som du kan dokumentere. Sånn er det alltid.
Har du papirer fra bilen motoren kommer fra og understells nummer osv, kan jo dette godkjennes. ( Det må også være signatur fra personen du kjøpte motoren av i salgsmeldingen, for å få godkjent ombyggingen. Ikke bare et fornavn. Dette har jeg brent meg på )

Hadde du godkjent ombygginga selv, hadde prisen på bilen steget en del.

Er bilen pen innvendig, trekker dette også opp bilens helhet og pris selvfølgelig.

Det negative : Det små plukket som du sier er galt med bilen, ville jeg fikset. F.eks speedometeret er lett å bytte, da lampene mest sansynlig vil fungere i det nye speedometeret og kanskje temp måleren, jo mindre dette er en temp føler som er gåen da.
Men det er alltid verdt å fikse små feil før salg av bil, da dette veldig ofte trekker bilens verdi ned.

Dette er en bil med potensiale, det er ingen tvil om. Men fiks små feil.
Det er kjedelig å skrive feil i salgsmeldinga på sånne ting som lampe i instrument pannelet.

Hvorfor lage en egen linje i salgsannonsa med noen lamper som er gåene?
Jo mindre feil, jo mer fristende er det uansett hva feilene er.

Personlig, tiltrekkes jeg mer av en annonse der personen som selger bilen er ærlig og skriver feila på bilen og tar gode bilder av understell, kanalene,innsiden av dørene og dørkarmer. Motor rom (VIKTIG) og resten av bilen, I DAGSLYS! Å ta en vask og en støvsuging :)

Bilens helhet har mest å si :) ( Ihvertfall for meg ) :)

Eviltoy
30/01/12, 15:43
Trekker seffølgelig ned i pris pga ikke godkjent, så jeg ville sagt 15,000-22.500,-

og di småfeila er jo noe negativt det også.. OG tankføler er ett HELVETTES dritt arbeid og tar lang tid. så dette trekker jo også litt ned på minuset.

Turboplystring
30/01/12, 16:49
Tankfølern er ikke så ille og bytte da :p Var sannsynligvis svært heldig ettersom jeg fikk bilen eu-godkjent hos biltilsynet, enda han spurte meg om bilen var original turbo :p Men takk for alle innspill, kanskje jeg tar meg tiden med å få godkjent ombygging og kanskje senkesett, hjelper jo bra på disse bilene :) Problemet er bare at bilen motoren kommer fra er vraka, kan jo bli ett problem med understellsnr og sånt :/

Volvo Andreas
30/01/12, 18:03
Ikke nødvendigvis et problem å få tak i understells nummeret.
Få tak i skilt nummeret. Så går du inn på http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Kontrollfrist
så får du opp understells nummeret også :)
Å skilt nummeret kan du jo få tak i der den var vraka :)

Eviltoy
31/01/12, 18:27
Meeen, skulle gjærne tatt bilen TVÆRT jeg om jeg hadde fått igjen det jeg tengte med for min 740 :)

Turboplystring
01/02/12, 17:05
Er bare å komme med ett bud ;)

Bivona
03/02/12, 03:03
Bare kom på forumet, er jeg glad for å se dine innlegg.

Eviltoy
03/02/12, 15:46
Skal ha for bilen uten styling og de slitne felga som er på bildet da? :)

volvoRsport
03/02/12, 15:50
Tankfølern er ikke så ille og bytte da :p

Hvorfor bytter du den ikke da? Alle slike småfeil trekker mye ned på prisen.

Turboplystring
03/02/12, 17:43
Hvorfor bytter du den ikke da? Alle slike småfeil trekker mye ned på prisen.

Hovedsaklig for at jeg er lei av å skru som sagt, og denne bilen har allerede kosta meg ganske mye.

Turboplystring
03/02/12, 17:45
Skal ha for bilen uten styling og de slitne felga som er på bildet da? :)

Selger den nok sånn som den er nå i stedet for å plukke av ting før salg :p Se slitne felga har jeg bare 3 av, står felger på fra bcb tror jeg det er nå :)

Turboplystring
03/02/12, 17:46
Bare kom på forumet, er jeg glad for å se dine innlegg.

Ehm, hva?

Turboplystring
03/02/12, 18:05
Fikk alle kvitteringer fra bcb.no i dag, og bare der har det gått 17000 kroner :O

Svirre
03/02/12, 18:19
Hovedsaklig for at jeg er lei av å skru som sagt, og denne bilen har allerede kosta meg ganske mye.

Bare ved å fikse tankarmaturet så går prisen på bilen opp 5000kr. Er nesten verdifullt å kjøre 740 med fungerende tankmåler :p

Eviltoy
03/02/12, 19:32
Selger den nok sånn som den er nå i stedet for å plukke av ting før salg :p Se slitne felga har jeg bare 3 av, står felger på fra bcb tror jeg det er nå :)

Okay :P Men hva kunne du tengt deg å ha for den sånn i farta da? :)

Svirre
03/02/12, 20:32
Personlig hadde jeg ikke gitt mer enn 15 000kr slik jeg ser den nå. Jeg syns at stylinga (for- og bakfanger) ødelegger en del.

Turboplystring
03/02/12, 21:50
Bare ved å fikse tankarmaturet så går prisen på bilen opp 5000kr. Er nesten verdifullt å kjøre 740 med fungerende tankmåler


Haha! Ja det er kanskje sjelden vare :p

Turboplystring
03/02/12, 21:52
Personlig hadde jeg ikke gitt mer enn 15 000kr slik jeg ser den nå. Jeg syns at stylinga (for- og bakfanger) ødelegger en del.

Ja det er vel egentlig et nei nei å style en volvo slik, men jeg liker det :)

Turboplystring
03/02/12, 21:55
Okay :P Men hva kunne du tengt deg å ha for den sånn i farta da? :)

Jeg ville vel ikke gått noe særlig under 20000 tror jeg, har lagt så mye tid og penger i den at det ville ikke være verdt det :p Hmm, kanskje jeg bestiller det tankarmaturet :confused:

Eviltoy
03/02/12, 22:43
Jeg ville vel ikke gått noe særlig under 20000 tror jeg, har lagt så mye tid og penger i den at det ville ikke være verdt det :p Hmm, kanskje jeg bestiller det tankarmaturet :confused:

Okay, da er det bare å glemme det for min sin del værtfall! :)

Da får jeg heller kjøpt en som er med papirer og som bare trengs å vises på BT for 16.000,- :)

Men Lykke til da værtfall :)