PDA

Vis full versjon : Forskjellige spørsmål.



V0lv0
29/01/12, 17:24
Hei!

1. Har en b230A motor som jeg syns drar veldig godt iforhold til b230K motorn i sjuførrn :P Men har lyst og få den til og gå enda bedre. Hva er lett trim av b230A motor?? Enkelt og billig for og få ut litt mere Nm og Hk :P

2. Bilen bruker veldig lang tid på og gå reint når jeg starter den kald? Må vente til den er blitt godt varm før den drar ordentlig, hvis ikke virker det som den ikke tenner eller drukner på en måte? :P

3. 240ien er helt orginal, men er det noe måte og få bilen ordentlig stiv på? er ett uhyrlig vanskelig oppdrag og rette opp kontran pga dette :P men så må jeg påpeke at tannstanga er helt gåen men blir bytta imårra :P

4. Noen som vet om en får kjøpt klips eller lista irundt frontruta en plass? har løsnet i ene hjørnet :P

Takker for svar på forhånd ;)

Batland
29/01/12, 19:21
1. Først og fremst grenrør, effektanlegg og K&N filter. Porting av innsugsmanifold og forgasser inkl. bl.a forgassertrakt, tett gasspjeld og evt. forgasserspacer.
2. Sjekk at det er olje på forgasseren og at innsugsmanifolden raskt blir varm etter oppstart.

V0lv0
30/01/12, 17:29
Skal sjekke det :) Ett spørsmål til her; Hvordan lufter man servoen? Og hvor mye servo-olje trenger jeg? Skal skifte tannstang og skal skifte servo-olje med det samme..

volvo245gl
31/01/12, 12:24
Skal sjekke det :) Ett spørsmål til her; Hvordan lufter man servoen? Og hvor mye servo-olje trenger jeg? Skal skifte tannstang og skal skifte servo-olje med det samme..

Lufting av servoen er enkelt.
Fyll opp olje. sett på korken.
Start bilen og vri rattet med fullt utslag mot en av sidene (hvilken velger du selv)
vri rattet helt til motsattside.
Fyll på servoolje om nødvendigt og gjenta til det ikke er nødvendig å fylle på mer.
Sjekk skalaen på påfyllingskorken.