PDA

Vis full versjon : Rar kaklelyd ved pådrag i 2. gir.



E.Winjum
29/01/12, 13:50
Hallo.

Har fått en rar kakle lyd baki ved hardt pådrag i 2. gir.. og kun i 2. gir. Kommer også en knake/ smell lyd ved nedgiring til 2. gir i turtall på over 2k :s syns det er veldig merkelig at det kun er er i andre gir, og vis jeg herjer i 3-4 gir så er det ingen ulyd i det hele tatt. Trur ikke det er kassa som er problemet heller. Ved vanlig pådrag i andre gir så er den helt fin.

Noen som har tips til hva det kan være? :) Om det har noe å si så er det en 98. 940 med åpen diff :P

E.Winjum
29/01/12, 22:18
Kan det ha noe med at bakre feste til kassa er knekt? Kom på at den er knekt nemlig...

E.Winjum
30/01/12, 08:36
Kom på at bilen er forresten senka og på lørdag hadde jeg full bil og herja litt og da slo mellom akslen oppi gøøvet, og dagen etter var ulyda der... herja som faen på fredag uten noen baki og da var bilen grei på lørdag.. Når jeg er oppi fjerde gir så gir lyden seg helt... kjenner ingen ekkel vibrasjon da :p må få bilen på bukk seinere idag.

E.Winjum
30/01/12, 12:05
Fant feilen... bolten som fester nedre stag på akslen til karroseriet var løsna og nesten detti helt ut.. fiksa feilen på skolen så nå er det bra igjen :D