PDA

Vis full versjon : wastegate-klokke?



kristian87-740tic
05/04/10, 12:38
har en 740 m.b230et-motor.
940-manifoilen, større turbo fra cosworth og viking-chip.
er en uoriginal wastegate-klokke på turboen.
når slangen fra wastegate-klokka til sneglehuset sitter på, lader den maks ca. 0,5. og når jeg napper av slangen så lader den ikke mer enn 0,8.
tenkte og prøve den på 1 bar og se om det går, og om det går mye bedre.
regner med wastegate-klokka er for liten?
er det bare og kjøpe en større klokke?
veit ikke om dem er universale jeg.

depress
05/04/10, 12:43
noen klokker må strupes/blokkeres da de reagerer på atmosfærisk trykk som er 1 bar. så om du heller setter på en bleedventil eller klipper slangen og tetter den skal den lade mer

A.Finstad
05/04/10, 22:58
prøv å sett inn en skrue eller noe inni slangen med en slangeklemme eller noe sånn at den ikke detter ut og at det blir tett å se hvor mye den lader da:)

kristian87-740tic
06/04/10, 17:37
noen klokker må strupes/blokkeres da de reagerer på atmosfærisk trykk som er 1 bar. så om du heller setter på en bleedventil eller klipper slangen og tetter den skal den lade mer

atmosfærisk trykk som 1 bar?
hva er en bleedventil?
og skall jeg bare kappe slangen i midten og blokkere utgangen til wastegate-klokka da, ell begge sider?
takk for alle svar

depress
06/04/10, 17:42
atmorfære trykket er 1 bar. altso det vi går rundt i og puster i er 1 bars trykk. bleedventil er som en kran du kan åpne og lukke.når du lukker den lader turboen din max og når du åpner den lader den minimum.pluss at den kan justeres fint i mellom også så du får en blanding. om du bare skal kutte røret ville jeg ha plugget begge veiene. hvis ikke blir det lekasje. desverre er jeg ikke veldig god til å forklare:P håper du forstår sånn ca