PDA

Vis full versjon : V70 2,4T AWD AUT Trimming?



stianR
29/01/12, 00:08
Hei! Som tittelen sier omhandler dette en v70 2,4T AWD automat. En 2002 modell. Den har gått 146k og er i god stand!

Det jeg har sett på er det PPC-opplegget til BSR, steg 1. Det vil gi meg 252hk (opp fra 200) og 410nm (opp fra 285). Samt det åpne JR luftfilterkitet de har.
Åpent filter synes jeg gir bra lyd, så den er bænkers.
Men det jeg lurer på er denne chippinga. Hører og leser veldig mye forskjellig om dette så lurer på en del ting!


Først og fremst om noen har erfaring med PPC med samme eller lik bil? En slik plug-and-play-dings med alternativene "original" og "trimmet" høres nesten for godt ut til å være sant synes jeg :)

Hvordan tåler motor og motorfester, turbo osv denne effektøkninga?

Tåler automatkassa dette?

Kan jeg bli plaget med feilmeldinger og slikt og hvordan går alt opp med verksted og deres oppkobling på bilen?

Er det andre ting jeg burde være forut med å skaffe meg? Feilkodeleser o.l


Er svært interessert i å fortsatt bevare bilen godt, og er derfor veldig interessert i erfaringer, tips og meninger! På forhånd takk:)

Kodja
30/01/12, 23:32
når du skal på verksted kobler du til BSR trimboksen via ODB uttaket og legger inn originalprogrammvaren så er det ikke synlig at den er trimmet. om den er trimmet vises dette ved påkobling på verksted.

er ganske enkelt. min anbefaling da først: dra til en merkeforhandler. kjør en full service på motorolje og automatoljeskifte, gammel automatolje vil bli dumt med trim!!! havari pga større belastning er potensialet... så kost på deg 12 liter olje med flushinga for å ha den bænkers. så får du merkeforhandleren til å legge inn full\alle nyeste oppdateringer på programvare i bilen. det neste du da gjør er å koble til BSR boksen til ODB uttaket, så laster boksen INN originalprogramvaren i BSR sitt system, så du har denne liggende lagret! så trykker du videre på BSR boksen og legger Tilbake TRIM oppsettet. og vips har du mye mer moro bak rattet! :) generelt virker det som det er gode erfaringer med dette. en kollega av meg kjørte på dette på sin og det ble betrakelig mer moro og trekk kraft. skal selv gjøre dette til sommern på FWD 2,4l Turbon på c70n...

ev om du lurer mer så kontakte jahn på scstyling.no som leverer dette blant annet :)