PDA

Vis full versjon : Turbotimer?



locked
05/04/10, 00:08
Svært enkelt på desse bilene. (1997-1998)

Koble sammen rød og rød/blå ledning under rattstammen etter at bilen er startet og da vil den gå helt til koblingen opphører.

Kjølevifte virker på termostat
Tenning og andre lys er AV (kun motordur/eksosutslipp som avslører at bilen går)
bilen lar seg låse med fjernkontrollen.

skal fixe det på 99-00 også men det er litt mer kødd. det punktet med å få låst bilen som er problemet, litt annerledes oppkoblet.

locked
05/04/10, 11:12
hehe.. såklart glente: delene for å lage selve timeren finnes hos elfa.se og koster bare noen få kroner...

Tore
06/04/10, 09:21
hehe.. såklart glente: delene for å lage selve timeren finnes hos elfa.se og koster bare noen få kroner...

Trenger vel ikke stort mer enn ett rele som drives av tenninga, en kondensator over spolen på releet som gjør at dette ligger inne en stund etter at tenninga er slått av og en diode mellom "tenninga" og releet/kondensatoren slik at annet ikke stjeler ladningen i kontdansatoren når tenninga er slått av?

Eller en enkel timer og reledriver om du skal være litt avansert :)

Likevel vil jeg foretrekke at du poster innkjøpsliste og skjema fremfor en "teaser" som kun sier at Elfa har masse kule ekektronikk-komponenter som kan brukes til mye rart :o

locked
06/04/10, 18:19
Trenger vel ikke stort mer enn ett rele som drives av tenninga, en kondensator over spolen på releet som gjør at dette ligger inne en stund etter at tenninga er slått av og en diode mellom "tenninga" og releet/kondensatoren slik at annet ikke stjeler ladningen i kontdansatoren når tenninga er slått av?

Eller en enkel timer og reledriver om du skal være litt avansert :)

Likevel vil jeg foretrekke at du poster innkjøpsliste og skjema fremfor en "teaser" som kun sier at Elfa har masse kule ekektronikk-komponenter som kan brukes til mye rart :o
Hehe.. litt kjapp i svingene, men har nå fått autocad opp å gå i windows 7 så her kommer skjema og innkjøpsliste hos elfa.

Total kostnad er 144kr inkl.frakt. Ikke så mangen kroner for et rele heller ;)

http://www.enivest.net/~jens..helgheim/pdf/turbotimer%20sv70_97-98.pdf

TheChieF
14/04/10, 19:48
og en turbotimer brukes til??? er ikke helt med her :-D

Sebbe
14/04/10, 20:09
holde motoren i gang i noen minutter etter at du har vridd om nøkkelen slik at turboen kjøles ned

Marhau
19/04/10, 19:25
er det mulig og få det til 98-00 mod oxo?

locked
19/04/10, 19:49
ingen problem, men på 99-00 virker ikke fjernkontrollen for låsing da man holder alt som går på tenning stille 2 i gang. på 97-98 kan man ta ut bare motoren slik at den går men resten av bilen følger nøkkelposisjonen.

har ikke studert skjema så nøye, men det er nok mulig å koble bort +15 blokkeringen av den fjernstyrte sentrallåsen.

Marhau
19/04/10, 21:08
ingen problem, men på 99-00 virker ikke fjernkontrollen for låsing da man holder alt som går på tenning stille 2 i gang. på 97-98 kan man ta ut bare motoren slik at den går men resten av bilen følger nøkkelposisjonen.

har ikke studert skjema så nøye, men det er nok mulig å koble bort +15 blokkeringen av den fjernstyrte sentrallåsen.

ja er ikke den +15 blokkeringen en "barne sikring" på en måte da?

locked
19/04/10, 21:20
veit ikke helt, har aldri forstått poenget. viss jeg vil låse bilen min bør jeg få lov til det selv om motoren går.

på 99-00 kan man låse med nøkkelen i dør men på den nye bilen min går det ikke det heller, den låser seg opp etter ett sekund....

Marhau
19/04/10, 21:31
sikkert for at du ikke skal kunne låse nøkkelen inni bilen da. hvis du f eks har unger bilen og de trykker på nøkkeln og låser seg inne f eks..

locked
19/04/10, 21:52
sikkert for at du ikke skal kunne låse nøkkelen inni bilen da. hvis du f eks har unger bilen og de trykker på nøkkeln og låser seg inne f eks..

barna kan låse bilen ved å trykke på knappene i døra så det argumentet kjøper jeg ikke ;)

Marhau
19/04/10, 22:54
barna kan låse bilen ved å trykke på knappene i døra så det argumentet kjøper jeg ikke ;)


hehe tenkte ikke jeg på vettu :S hehe