PDA

Vis full versjon : Feilkode 311.



Dag Rune
04/04/10, 23:02
Har feilkode 311 liggende inne på min 740 med ettermont. Ft motor, kan det være svinghjulsføleren som kan være def. eller er det et annet hastighets signal...:confused:

Christian
04/04/10, 23:45
Hvordan er lednettet koblet opp? 3-1-1 er vel at du ikke har koblet speedo opp mot motoren.

ChrML
05/04/10, 11:26
Ja, du må koble opp alt. Inkl speedometersignalet. Uten speedometeret så får du problemer med at motoren dæver etter pådrag og mot kryss.

Jobbe88
05/04/10, 13:12
Låner tråden , håper det er greit. Har samme feilkode på min. Men har kjørt LENGE før denne feilkoden kom. Noen som har tips om hvor det er sannsynlig at feilen ligger? Speedometeret virker jo,så kansje brudd i en ledning ett sted?

ChrML
05/04/10, 13:20
Låner tråden , håper det er greit. Har samme feilkode på min. Men har kjørt LENGE før denne feilkoden kom. Noen som har tips om hvor det er sannsynlig at feilen ligger? Speedometeret virker jo,så kansje brudd i en ledning ett sted?
Har du hatt ut instrumentpanelet og glemt å koble på den ene kabelskoen til speedometeret? Den som går til hjernen.

Jobbe88
05/04/10, 14:15
Har du hatt ut instrumentpanelet og glemt å koble på den ene kabelskoen til speedometeret? Den som går til hjernen.

Det tviler jeg på at jeg kan ha glemt , men det er jo fort gjort å sjekke :)

Dag Rune
08/04/10, 21:27
Denne feilen har kommet nå i det siste, har aldri hatt den før...
Speedometeret fungerer det, men det er tydeligvis et signal som mangler.

Har hatt det problemet med at den stopper når jeg trår inn clutchen hele tiden når jeg har hatt den og jeg har hatt bilen i 3 år.

Det er ikke jeg som har koblet opp det elektriske, så vet ikke hvordan det er koblet.

Hvor er det det signalet går i fra da og hvilken ledning er det?