PDA

Vis full versjon : Småfeil på 945 FK, trenger litt hjelp..



Jonola89
24/01/12, 18:47
Min 97 945 B230FK er litt ugrei med meg om dagen..
motoren stopper hvis jeg clutch'er og skal ha bilen ned på tomgang, f.eks i kryss og lignende.. skjer bare innimellom og går fint på tomgang ellers..
hva kan feilen være?
bilen er utrimmet.
byttet alt av tenningsdeler høst 2011.. Rotor, fordeler, tennkabler, plugger osv.. handlet på mekonomen.

Har også en ulyd ved sving til begge sider, knepper mellom 1-3 ganger den første kvarte runden hver vei fra rett hjulstilling. fikk 2'er feil på dette på EU, men mekanikeren viste ikke hva som var feil.
noen som har forslag?

ved litt aktiv kjøring Begynte ABS lampa i dashen å lyse, speedometere er litt av og på og oppfører seg helt jojo...
ABS'en fungerer selvfølgelig ikke, mistenker føler eller ABS ringen, men usikker på hvor speedometer og km+tripteller får signal fra..
tips?

Jonola89
31/01/12, 20:42
ingen som har noen gode forslag?

Jonas Soldal
31/01/12, 21:22
Har samme problem på min... abs/speedo går på den giveren på bakakslingen. Skal bytte denne sev å se om det hjelper. men har ikke fått tak i ny/brukt giver enda, da jeg ikke gidder å kjøpe en splitter ny for 2000kr bare for å prøve :) så se om du får tak i en giver som virker så ser du om den blir ok igjen ;)

NV39843
31/01/12, 22:10
Sjekka om det er god kontakt på giveren? på min var ene ledningen irra av. fiksa det så funka ABS og speedometer som det skulle .

CrazyRobert
31/01/12, 23:17
Hadde eksakt samme problem som deg på min 940 LT at den stoppet når jeg clutchet. Problemet mitt var at en av slangene som gikk fra wastegaten hadde gått hull på, løste problemet enkelt ved å bytte den.

Så sjekk alle luftslanger og vis det ikke er noe galt der kan du sjekke wastegaten ;)

Jonas Soldal
01/02/12, 20:52
Sjekka om det er god kontakt på giveren? på min var ene ledningen irra av. fiksa det så funka ABS og speedometer som det skulle .

Jeg har hvertfall sjekka min. Var irra av på min også. Fikset dette og det har holdt i ca 5-6 mnd. Men nå har det begynt igjen med å lugge bare av og til :(